RALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Aktuálně
    • Historic Vltava rallye 2019 zná své favority
    • 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019
    • Rallye Praha revival 2019 startuje
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2019
    • Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    • Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín
    • Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína
    • Schneerosen rallye 2019
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Automobily
      4. Lifestyle
      Featured
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      Recent
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      By Zdeněk Weiser11.4.2019

      Rallye Praha revival 2019 startuje

      By Ivo Nowi Novák13.3.2019

      Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    • Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2018

      KOWAX Valašská rally ValMez 2018

      Recent
      By Ivo Nowi Novák19.4.2019

      25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

      By Ivo Nowi Novák3.4.2019

      KOWAX Valašská rally ValMez 2019

      By Ivo Nowi Novák6.3.2019

      Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      Recent
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      By Tomáš Plachý11.12.2018

      RALLY magazín 10 / 2018

      By Tomáš Plachý1.11.2018

      RALLY magazín 09 / 2018

    RALLY LIFE
    You are at:Home»Recenze»Quattro 1984 vs. 2010

    Quattro 1984 vs. 2010

    0
    By Roman Fluxa on 9.12.2010 Recenze

    Audi Concept quattro 2010

    85% vynikajicí

    Obě auta poskytnou obrovskou porci zábavy a potěchu ze sportovní jízdy. Máte-li srdce soutěžáka a žijete nostalgií éry béček, zvolte Sport quattro. Bez ohledu na tvrdé linie a spartánský interiér. Toto auto je ikona rally. Máte-li byt v podkroví o výměře více než 200m2, rádi šmejdíte po buticích a nevynecháte jediný večírek, sáhněte po Conceptu. Tohle auto vás “prodá”.

    Původní verze Sport quattro z roku 1984 se vyrobilo 224 kusů. Na tehdejší poměry s cenou 208 000 marek žádná láce. I přesto se tento model stal velmi ceněným kusem mnoha sbírek a majitelé jej velmi rádi a ochotně předvádějí na různých srazech a závodech historiků. Naší redakci se poštěstilo letos v San Marinu a můžeme potvrdit, že zájem kolemjdoucích byl obrovský.

    Concept quattro jsme zařadili do rubriky Názor. Pojďme tedy hodnotit. Ponecháme stranou technické parametry a zaměříme se na podstatu věci. Tedy srovnání vzhledu původního Sport quattro z roku 1984 a studie Concept quattro 2010.

    Ačkoli oba kousky dělí jedna generace, obě quattra jsou na svou dobu mimořádně vyspělá designérská díla. Původní Sport quattro ztělesňuje drsného siláka, nabuzeného atmosférou rally let osmdesátých. Do takového auta jste mohli vlézt oblečeni v čemkoli a pořád jste byli za hvězdu. Pokud se dostavíte na parkovišti k současnému Concept quattro v montérkách, obávám se, že dřív než nastartujete, bude vás tahat policie ven z auta s podezřením na krádež.

    Nejmarkantnějším důkazem změny poměrů u cílové skupiny zákazníků Audi jsou kola. Jakkoli jsou povedená ta z Conceptu, k rally se prostě nehodí. A „nefungují“ ani ve spojitosti s jinými motorsport disciplínami. Zato s pěknou a především mimořádně drahou kravatou si padnou do noty, jako kdysi Čuk a Gek.

    Jako designér miluji strohé prknoidní tvary původního modelu. Kupodivu ale nalézám mnohé velmi silné sympatie i k novince. Naprosto geniálně, rozuměj čistě, vyřešili designéři C sloupek, který jako třešinku na dortu obdržel „otisk“ znaku Audi.

    Maska originálu s malými hranatými lampami po stranách se stala ikonou. Při současném designu Audi s charakteristickou „hubou“ jsem Conceptu moc šancí nedával. Leč přišlo příjemné překvapení. Příď je perfektní! Bravo. I když se najdou tací, co budou hledat podobnost s EVO X, nabádám, dívejte se pozorně. A pozor, Audi představilo v rámci Conceptu zcela unikátní systém změny polohy lamp, které se můžou natáčet. Tohoto prvku se možná dočkáme v běžné produkci u ostatních modelů automobilky.

    Drobnou výtku si neodpustím při hodnocení bočních linií, které se ve srovnání s originálem na můj vkus vlní už příliš. Určitě skvěle zafungují když budete tahat manekýny do kvartýru, ale jako majitel rallyman jste „mrtvý muž“.

    Zadní lampy jsou designérský skvost. Nevím proč, ale připomínají mi LIPO. Velmi citlivě zasazené v carbonu. Nicméně ve srovnání s Sport quattro bych se klonil spíš ke svislému provedení u originálu.

    Interiér se srovnává těžce. Jiná doba, jiné materiály, jiný charakter. Surovost originálu skýtala jisté praktické výhody při údržbě. U Conceptu za téměř 4,5 milionu korun jde především o emoce. A ty tady vládnou. Tohle vás lapí a ven už nepustí. I když tvrdím, že si velmi dobře rozmyslíte, v čem dovnitř polezete.

    Audi Audi Quattro S1 Group B recenze
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    8.0

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    16. Revival Rally Club Valpantena 2018

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    • Recenze
    • Nejlépe hodnocené
    8.0
    By Ivo Nowi Novák1.3.2019

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    8.0
    By Ivo Nowi Novák16.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2018 – Veni, vidi, vici

    9.9
    By Roman Fluxa4.9.2011

    Ford Evos Concept

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    9.5
    By Jiří Dokulil2.12.2011

    Spokojenější bratříček „velkého“ seriálu

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum rally cestovní automobily Crosscountry design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino seriál Slovensko spolujezdci Star rally historic Zlín Subaru technika trekker týmy Velká Británie Volkswagen vozy WRC výstavy a srazy WRC závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    • Sitemap
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    Copyright 2010-2019 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.