RALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Aktuálně
    • Historic Vltava rallye 2019 zná své favority
    • 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019
    • Rallye Praha revival 2019 startuje
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2019
    • Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    • Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín
    • Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína
    • Schneerosen rallye 2019
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Automobily
      4. Lifestyle
      Featured
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      Recent
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      By Zdeněk Weiser11.4.2019

      Rallye Praha revival 2019 startuje

      By Ivo Nowi Novák13.3.2019

      Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    • Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2018

      KOWAX Valašská rally ValMez 2018

      Recent
      By Ivo Nowi Novák19.4.2019

      25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

      By Ivo Nowi Novák3.4.2019

      KOWAX Valašská rally ValMez 2019

      By Ivo Nowi Novák6.3.2019

      Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      Recent
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      By Tomáš Plachý11.12.2018

      RALLY magazín 10 / 2018

      By Tomáš Plachý1.11.2018

      RALLY magazín 09 / 2018

    RALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Automobily»Lancia Delta S4 sk. B (1. díl)

    Lancia Delta S4 sk. B (1. díl)

    0
    By Zdeněk Weiser on 7.12.2011 Automobily

    Italská značka Lancia má na svém kontě jeden úspěšný soutěžní projekt za druhým. Po kompromisní a narychlo „spíchnuté“ Lancii 037 Rally nasadil tým Lancia Martini na sklonku roku 1985 speciál skupiny B, který měl ty nejvyšší ambice.

    Jepičí kariéra Delty S4

    Už při premiéře na RAC Rally obsadili jezdci Toivonen a Alen první dvě příčky. Talentovaný finský mladík Henri Toivonen dominoval i na následující Rallye Monte Carlo, ale na Korsice při tragické havárii zahynul. Tato událost následně pohřbila celou skupinu B.

    Sofistikované technika

    Na sklonku roku 1983 Italové překvapivě vyfoukli značkový titul Audi. Jejich lehká Lancia 037 Rally s klasickou „formulovou koncepcí“ porazila moderní čtyřkolku. Všem zasvěceným bylo jasné, že další zázrak se už konat nebude. Zjevil se Peugeot 205 T16, který najednou udával tón nejen na tratích rychlostních zkoušek, ale i v technice. Audi se ocitlo ve slepé uličce a muselo přizpůsobit původní těžkopádné quattro novým poměrům.

    Lancia v té době vyvíjeli čtyřkolku s motorem uprostřed s pracovním označením 038. Mělo se opět jednat o lehký sportovní soutěžní speciál ve stylu stratosu nebo „nulatřicetsedmičky“. Sportovní úspěchy Peugeotu však Italy přinutily postavit „pseudo-deltu“.

    „Mohli jsme zkonstruovat ještě lepší vůz, kdybychom nebyli omezeni tvary sériového modelu Delta,“ stěžoval si tehdy týmový šéf Cesare Fiorio. „Představovali jsme si menší, nižší a lehčí karoserii sportovního střihu. Z marketingového hlediska by to však bylo velké riziko. Kdyby byl Peugeot 205 T16 rychlejší, říkalo by se, že malé auto na nákupy porazilo sportovní speciál Lancie…“

    Podobně jako modelu 037 Rally byl základem vozu trubkový rám, na který byly upevněny vnější kevlarové díly. Na podélně umístěný motor navazovala pětistupňová převodovka s mezinápravovým diferenciálem, u kterého mohl jezdec volit rozdělení krouticího momentu mezi přední a zadní kola. Malou pákou mezi sedadly mohl vypojit přední nápravu, zvolit jeden ze tří stupňů nebo nastavit 100% svornost. To znamenalo rozdělení výkonu 50 : 50.

    Lancia nepřevzala litinový 2,1 litrový kompresorem Volumex přeplňovaný agregát z „nulatřicetsedmičky“, ale připravila zcela nový motor. Jednalo se o celohliníkovou moderní osmnáctistovku s jedinečným kombinovaným systémem přeplňování a úctyhodným výkonem 450 koní. Je známo, že turbodmychadlo má dlouhou odezvu, protože dlouho trvá, než se v systému vytvoří dostatečný tlak. U přímo poháněného kompresoru je zase problémem citelná ztráta výkonu (u 037 Rally až 25 koní!). Kombinace oba způsobů obě nevýhody výrazně zredukovala.


    DRUHÝ DÍL SERIÁLU


    Group B historické automobily Itálie Lancia Lancia Delta S4 závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

    Rallye Praha revival 2019 startuje

    Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    • Recenze
    • Nejlépe hodnocené
    8.0
    By Ivo Nowi Novák1.3.2019

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    8.0
    By Ivo Nowi Novák16.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2018 – Veni, vidi, vici

    9.9
    By Roman Fluxa4.9.2011

    Ford Evos Concept

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    9.5
    By Jiří Dokulil2.12.2011

    Spokojenější bratříček „velkého“ seriálu

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum rally cestovní automobily Crosscountry design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino seriál Slovensko spolujezdci Star rally historic Zlín Subaru technika trekker týmy Velká Británie Volkswagen vozy WRC výstavy a srazy WRC závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    • Sitemap
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    Copyright 2010-2019 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.