RALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Aktuálně
    • Historic Vltava rallye 2019 zná své favority
    • 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019
    • Rallye Praha revival 2019 startuje
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2019
    • Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    • Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín
    • Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína
    • Schneerosen rallye 2019
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Automobily
      4. Lifestyle
      Featured
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      Recent
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      By Zdeněk Weiser11.4.2019

      Rallye Praha revival 2019 startuje

      By Ivo Nowi Novák13.3.2019

      Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    • Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2018

      KOWAX Valašská rally ValMez 2018

      Recent
      By Ivo Nowi Novák19.4.2019

      25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

      By Ivo Nowi Novák3.4.2019

      KOWAX Valašská rally ValMez 2019

      By Ivo Nowi Novák6.3.2019

      Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      Recent
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      By Tomáš Plachý11.12.2018

      RALLY magazín 10 / 2018

      By Tomáš Plachý1.11.2018

      RALLY magazín 09 / 2018

    RALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Automobily»Jänner: VW Ralye Golf G60 – Unikát na startu

    Jänner: VW Ralye Golf G60 – Unikát na startu

    0
    By Zdeněk Weiser on 5.1.2012 Automobily

    K technicky nejzajímavějším vozům startovní listiny Jänner Rallye patří bezesporu originální extovární VW Ralye Golf G60, se kterým startuje v rámci historických vozů skupiny H (třída 12) domácí Christoph Weber. Jedná se o poslední soutěžní model, se kterým se značka Volkswagen oficiálně účastnila seriálu MS.

    První čtyřkolka od Volkswagenu

    Čtyřicetiletý Rakušan Christoph Weber patří vedle Klausnera s Audi Quattro k největším favoritům soutěže v kategorii historických vozů. Zejména pokud by nakonec napadl sníh.

    Disponuje originálním exemplářem vozu VW Ralye Golf G60, se kterým startoval v roce 1990 jeho jmenovec, tovární jezdec týmu VW Motorsport Erwin Weber, na Australské rally. Jedná se o první soutěžní vůz značky Volkswagen s pohonem všech kol, na který by měl v příštím roce navázat nová koncernová zbraň VW Polo WRC.

    Weber je rakouským mistrem historiků z roku 2009 a díky svému atraktivnímu jezdeckému stylu patří k vděčným objektům diváckého zájmu. Titul vybojoval s dalším cenným vozem své sbírky – továrním VW Golfem 16V GTI, se kterým jezdil v roce 1988 Raimund Baumschlager. Weber letos reprezentuje tým More Bottle Than Throttle, jehož název naznačuje pohodový přistup k rallysportu. „Stejně jako ostatní bychom si přáli sníh, abychom mohli pozlobit jezdce s Mitsubishi,“ říká za všechny Weber.

    Tajemství G dmychadla

    Když se Kennethovi Erikssonovi podařilo v roce 1987 souhrou příznivých okolností vyhrát Rally Pobřeží Slonoviny, stoupla Němcům sláva do hlavy. Rozhodli se s golfem druhé generace vytáhnout do přímého boje proti sportovním vozům Lancia Integrale a Toyota Celica. Odvážný záměr měl naději na úspěch, ale koncern VW podcenil několik skutečností a do projektu neinvestoval dodatek financí.

    Volkswagen na konci osmdesátých let experimentoval v sériové výrobě se spirálovým mechanickým dmychadlem, které bylo alternativou k mnohem rozšířenějšímu turbodmychadlu. Zatímco turbo pohánějí horké výfukové plyny, G dmychadlo je podobně jako kompresor poháněno prostřednictvím ozubeného řemene klikovou hřídelí. Výhodou je okamžitá odezva na zvýšení otáček motoru bez pověstné „výkonové díry“. Podobné řešení (Rootsův kompresor) úspěšně použili Italové o pár let dříve u Lancie 037 Rally.

    Konstruktéři implantovali G dmychadlo na osvědčený, ale poněkud zastaralý motor EA111 o zdvihovém objemu 1,8 litru s osmiventilovou hliníkovou hlavou. Z obavy před deformací bloku zmenšili vrtání a objem klesl na 1764 ccm. Výkon přeplňovaného agregátu stoupl díky přeplňování a vícebodovému vstřikování paliva na 282 koňských sil. Konkurence ovšem už v té době lámala hranici 300 k, ačkoliv musela používat restriktor sání. Spirálové G dmychadlo (označení 60 je odvozeno od průměru sacího traktu) s magnéziovou skříní bylo umístěno před motorem, aby se dalo snadno vyměnit. Technici dobře věděli, že životnost silně namáhané spirály je značně omezena. Zruční mechanici zvládali výměnu během deseti minut!

    Krátká kariéra vozu

    Zvýšenému výkonu byla přizpůsobena šestistupňová nesynchronizovaná převodovka., ale pohon všech kol vycházel z koncepce Syncro a nebyl na soutěžní použití dostatečně dimenzovaný. Neměl mezinápravový diferenciál, nýbrž pouze přední a zadní lamelové diferenciály s omezenou svorností.

    Tovární jezdec Erwin Weber představil nový VW Golf Rallye G60 nejprve v roli předjezdce na domácí mistrovské soutěži a později na Rally Costa Smeralda (6. místo). První start v MS se odehrál na obávané Rally Acropolis 1990 v Řecku. Weberovy časy byly navzdory výkonovému handicapu slibné, ale po řadě drobných problémů zakončil debut roztržený řemen vodního čerpadla.

    Při druhém vystoupení na Novém Zélandu museli mechanici dvakrát měnit kardan, ale německý jezdec tentokrát dojel až do cíle a navíc se mohl radovat ze skvělé bronzové příčky. V Austrálii už Erwin Weber na špičku nestačil. Na rychlé trati se mu nepodařilo vyhrát ani jedinou rychlostní zkoušku. Navíc měl znovu technické problémy, nemohl nastartovat a po vytlačení z prostoru časové kontroly byl diskvalifikován.

    Na sklonku první sezony byla k dispozici robustnější rychlostní skříň a viskózní centrální diferenciál, ale VW Motorsport mezitím na účast v seriálu MS rezignoval. Díky tomu jsme měli příležitost vidět vůz v Mladé Boleslavi, kde Raimund Baumschlager porazil na listopadové Bohemce Holanďana Bosche s BMW M3 o zdrcujících 5 minut.

    Christoph Weber historické automobily Jänner rallye Rakousko Volkswagen závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

    Rallye Praha revival 2019 startuje

    8.0

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    • Recenze
    • Nejlépe hodnocené
    8.0
    By Ivo Nowi Novák1.3.2019

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    8.0
    By Ivo Nowi Novák16.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2018 – Veni, vidi, vici

    9.9
    By Roman Fluxa4.9.2011

    Ford Evos Concept

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    9.5
    By Jiří Dokulil2.12.2011

    Spokojenější bratříček „velkého“ seriálu

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum rally cestovní automobily Crosscountry design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino seriál Slovensko spolujezdci Star rally historic Zlín Subaru technika trekker týmy Velká Británie Volkswagen vozy WRC výstavy a srazy WRC závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    • Sitemap
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    Copyright 2010-2019 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.