RALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Aktuálně
    • Historic Vltava rallye 2019 zná své favority
    • 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019
    • Rallye Praha revival 2019 startuje
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2019
    • Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    • Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín
    • Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína
    • Schneerosen rallye 2019
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Automobily
      4. Lifestyle
      Featured
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      Recent
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      By Zdeněk Weiser11.4.2019

      Rallye Praha revival 2019 startuje

      By Ivo Nowi Novák13.3.2019

      Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    • Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2018

      KOWAX Valašská rally ValMez 2018

      Recent
      By Ivo Nowi Novák19.4.2019

      25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

      By Ivo Nowi Novák3.4.2019

      KOWAX Valašská rally ValMez 2019

      By Ivo Nowi Novák6.3.2019

      Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      Recent
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      By Tomáš Plachý11.12.2018

      RALLY magazín 10 / 2018

      By Tomáš Plachý1.11.2018

      RALLY magazín 09 / 2018

    RALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Automobily»Giuseppe Volta: Lancia ECV1 (1. díl)

    Giuseppe Volta: Lancia ECV1 (1. díl)

    0
    By Roman Fluxa on 3.4.2017 Automobily

    Poslední květnový víkend proběhne v rámci Rally Český Krumlov česká premiéra unikátního vozu Lancia ECV1. Speciálu, jehož „znovuzrození“ má na svědomí Giuseppe Volta.

    Krátce po oznámení této skutečnosti jsme ve spolupráci s krumlovskými pořadateli oslovili Giuseppe Voltu a zeptali se na historické momenty, jež provázely vznik, rekontrukci a slavnostní premiéru ECV1.

    Ví se o vás, že vlastníte to nejlepší co Lancia dala rally sportu – modely Stratos, S4 a 037. můžete čtenářům RALLYLIFE krátce představit tyto vozy?
    Každý z nich vznikl, aby vyhrál na mistrovství světa v rally. Na jejich vývoji se podíleli ti nejlepší návrháři z celé Itálie. Model Stratos s motorem od Ferrari se zrodil v době, kdy Lancia ještě nebyla propojena s Fiatem. Model S4 byl již vytvořen zkušenými odborníky z týmu Fiat-Abarth. Tým Abarth utvořil pilíř úspěchu dnes legendárních speciálů Lancia. Každý vůz vznikal v jiné době a za odlišných okolností. Jedno mají ale společné, na tratě směřovaly s jasným plánem vítězit.

    Největší klenot sbírky představuje unikátní vůz Lancia ECV, na kterou se nezapomnělo jen díky vám. Vzpomenete na dny, kdy jste se rozhodoval o znovuzrození projektu ECV?
    Pro mě to byla láska na první pohled, která se zrodila ve smutné době. Tým za tragických okolností ztratil dvojici Toivonen / Cresto a navíc byla zrušena skupina B. V každém případě byla Lancia ECV1 již ve stádiu vývoje a připravovala se pro následující rok 1987. Pro svůj aerodynamický tvar a motor Triflux měla ještě větší kouzlo než model S4. Jakmile se objevila možnost odkoupit od Abarthu nejdůležitější části, neváhal jsem.

    ECV1 se stalo majetkem Giuseppeho Volty. Co se vám honilo hlavou?
    Jak už jsem uvedl, nebylo to šťastné období pro skupinu B. Ale věděl jsem, že je to výjimečný vůz a že svět rally a jeho fanoušci, tak jako já, jej chtějí vidět kompletní a na trati. Těch pár dní co byl vystaven poprvé na Motorshow v Bologni na podzim roku 1986, nemohlo stačit. Nikdo nemohl slyšet zvuk motoru Triflux. Moc dobře jsem si uvědomoval, že tento projekt musí být bez chyb. Musel jsem jednat co nejdřív.

    Jediný svého druhu na světě, v nekompletní provedení, navíc z extrémně drahých materiálů, to představuje finančně velmi nákladný projekt. Pro většinu lidí bláznivá myšlenka. Nelitoval jste někdy svého rozhodnutí?
    To je také důvod, proč jsem čekal celých 24 let! Ale 25. výročí jsem si již nemohl nechat ujít. ECV1 už musela ven! Konečně se dostavilo zadostiučinění. Slzy radosti všech co se podíleli na projektu a celá ta léta pomáhali v rekonstrukci, včetně Mikiho Biasiona, byly nejkrásnější odměnou. Fanoušci mohli ECV1 konečně vidět, slyšet a sáhnout si na něj.

    Zmiňujete úsilí a nasazení řady lidí. Vzpomenete na někoho, bez jehož přičinění by projekt nedospěl do cíle?
    Na projektu se ale podílela celá řada lidí, kompletní seznam všech spolupracovníků je k dispozici na stránkách www.ecv1.com , kde jsou také další informace o voze ECV1. Nicméně bez pomoci týmu lidí z Abarthu, Cesare Fioria, Sergia Limoneho (foto), Claudia Lombardiho a Carla Demichelise, bychom projekt nebyli schopni dokončit. Především Claudio Lombardi, který byl přítomen při vývoji unikátního motoru Triflux, nám poskytl neocenitelnou pomoc.

    Od představení prototypu v roce 1986 uběhlo čtvrt století. Téměř jedna generace. Pracovalo se na dokončení ECV1 nepřetržitě tak dlouho, nebo jste vůz stavili po etapách?
    Dali jsme si pauzu celých 24 let! Popravdě řečeno. Práce jsme započali až v roce 2010, ale spousta nápadů a části projektu byly připraveny během uplynulých let.

    Název původního prototypu ECV doplnilo číslo 1. Vůz poté, co jste jej dokončili, nese oficiální název ECV1. Co ta „jednička“ znamená?
    To lze velmi jednoduše vysvětlit. Když vznikla ECV v roce 1986, existoval pouze jeden model. Nicméně později vznikl ještě koncept ECV2. Proto, aby se oba modely nepletly, jsme nazvali první z nich ECV1.

    Vzpomenul jste projekt ECV2. Studii zahalenou rouškou tajemství. Jaký osud potkal projekt následovníka ECV1?
    Dovolím si vás opravit. Lancia ECV1 byla od počátku určena jako následovník vozu S4 pro rok 1987 pro skupinu B. Lancia pro zamýšlenou skupinu S existovala jen na papíře a podobala se modelu ECV, i když byla menších rozměrů. Až později se zrodila ECV2. Byl to spíše stylistický a technologický koncept, než vůz pro závodění. Nikoli tedy pokračování ECV1. Dnes se takovým studiím říká „showcar“. Model ECV2 je ve vlastnictví Fiatu a nachází se v Turíně. Přiznávám, že by se mi moc líbilo, vidět jej po boku ECV1. Ale to nezáleží na mě…

    pokračování

    Giuseppe Volta Group B Group S historické automobily Interview Itálie Lancia ECV závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

    Rallye Praha revival 2019 startuje

    Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    • Recenze
    • Nejlépe hodnocené
    8.0
    By Ivo Nowi Novák1.3.2019

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    8.0
    By Ivo Nowi Novák16.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2018 – Veni, vidi, vici

    9.9
    By Roman Fluxa4.9.2011

    Ford Evos Concept

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    9.5
    By Jiří Dokulil2.12.2011

    Spokojenější bratříček „velkého“ seriálu

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum rally cestovní automobily Crosscountry design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino seriál Slovensko spolujezdci Star rally historic Zlín Subaru technika trekker týmy Velká Británie Volkswagen vozy WRC výstavy a srazy WRC závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    • Sitemap
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    Copyright 2010-2019 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.