RALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Aktuálně
    • Historic Vltava rallye 2019 zná své favority
    • 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019
    • Rallye Praha revival 2019 startuje
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2019
    • Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    • Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín
    • Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína
    • Schneerosen rallye 2019
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Automobily
      4. Lifestyle
      Featured
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      Recent
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      By Zdeněk Weiser11.4.2019

      Rallye Praha revival 2019 startuje

      By Ivo Nowi Novák13.3.2019

      Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    • Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2018

      KOWAX Valašská rally ValMez 2018

      Recent
      By Ivo Nowi Novák19.4.2019

      25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

      By Ivo Nowi Novák3.4.2019

      KOWAX Valašská rally ValMez 2019

      By Ivo Nowi Novák6.3.2019

      Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      Recent
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      By Tomáš Plachý11.12.2018

      RALLY magazín 10 / 2018

      By Tomáš Plachý1.11.2018

      RALLY magazín 09 / 2018

    RALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Automobily»Story: Martin Hrachovec o Škodě 130 RS

    Story: Martin Hrachovec o Škodě 130 RS

    0
    By Roman Fluxa on 17.10.2013 Automobily, Osobnosti

    Když jsme na začátku roku seděli s Martinem Hrachovcem a hovořili o koupi Lady 2105, padla jen symbolická zmínka o Martinově druhém voze Škodě 130 RS. Pomyslný dluh vůči „eresu“ jsme nyní ve spolupráci s partičkou z Rallye Design splatili do posledního haléře…

    Několik týdnů před startem Rally Vsetín zavolal do redakce RALLYLIFE Martin Hrachovec. Svůj bílý, a toho času nepolepený vůz Škoda 130 RS, nabídl jakémukoli zajímavém záměru. Ereso je výzva a šance, která se neodmítá. To jsme pochopili všichni okamžitě. Události nabraly rychlý spád. Zdánlivě prostým úkolem, navrhnout grafiku na ikonický vůz české rally, byl pověřen Honza Žáček ze spřátelené organizace Rallye Design.

    Stotřicítka je virus. Nakazí vás a zbavit se ho nedá. A je prudce nakažlivý, což dokázal na celém realizačním týmu. Výsledkem je materiál, který z jednoduchého zadání nabobtnal do projektu, který v „cíli“ přinesl povedenou fotogalerii, krátký videoklip a následující rozhovor. Produkce se ujal KHSA – Klub Historických Sportovních Automobilů. Velký dík patří majiteli vozu, Martinu Hrachovcovi, za obětavý přístup a trpělivost…

    Martine, Škoda 130 RS patří mezi legendární vozy české rally. Nesmrtelná škodovka zakotvila před lety také v Tvé garáži. Jaká souhra okolností přivedla ereso na Vsetín?
    „Byla to jen souhra náhod. My jsme v té době už nějakých 5 roků provozovali ve Volném poháru repliku Škody 120 S a já pomalu koukal po svém snu Škodě 130 RS. Jednou jsem byl odkázán na adresu do Lhoty u Vsetína, že tam stojí originál. Zajeli jsme se tam tedy kouknout.“

    „Byla úžasná, ale vedle pod plachtou stálo něco jako započatá replika. Po kratší domluvě byla naše a my jsme ji dovezli domů. Začala klasická anabáze… Vyřezat původní rám, opískovat, vyvařit atd. Jen pro zajímavost, do roka byl na prodej i ten originál, bohužel jsme se to dozvěděli pozdě a asi bychom na něj stejně neměli peníze, tak šel někam do Čech.“

    Díky koncepci, motoru i hnané nápravě vzadu, se škoda 130 RS řadí mezi snadno ovladatelné vozy. Jak proběhlo „zaučení“ s tímto vozem u Tebe?
    „U mě to bylo velmi jednoduché. Já v takové Škodě dělal řidičák a měl doma postupně celou vývojovou řadu, až po 130L, jako pracovní auta. Takže mě to nečinilo žádný problém. Spíš jsem si dělal srandu, že je to podobné jako jízda do práce.“

    Patříš k jezdcům, kteří si rally jedou v prvé řadě užít. Nehledáš množství, ale kvalitu. Takový přístup se cení. Přináší s sebou veselé i kuriózí příběhy. O jeden bych si dovolil požádat…
    „Takových příběhu máme za ta léta spousty. Z některých jsou již legendy a některé nejsou vůbec publikovatelné (smích). Tak třeba, před loni jsme jeli v rámci poháru Rally Příbram. Do skupiny nám dali ze zcela nepochopitelných důvodů i dvě dieselové fábie. I přes to jsme po noční sekci jeli na druhém místě a po celý den jsme si ho udrželi. Ale co čert nechtěl… Přemíra motivace a vidina úspěšného konce mě natolik povzbudila, že jsme to na poslední RZ zavěsili mezi stromy na pověstném místě U zrcadel.“

    „Jelikož poblíž nebylo ani nohy, stáli jsme jen smutně u kraje s cedulkou O.K. a zdravili soupeře. Jeden z nich, nebudu ho jmenovat, Zdeněk Zlámal, mával a troubil tak divoce, že to napasoval vedle nás. Naštěstí se mu pak podařilo odjet a nám po určité době také. Celou soutěž jsme dojeli na posledním místě absolutně a potvrdili si pravidlo, že rally se vyhrává až v UP. A u nás v posádce vzniklo heslo – „ještě jednou a umlátím tě helmou.“ To jsem samozřejmě nevymyslel já… (smích).

    Video – Škoda 130 RS „History Comes Alive“

    jezdci Martin Hrachovec škoda 130 RS technika
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Blíží se doba elektrické rally?

    Mitsubishi Lancer EVO VI – „Áčko“ s vůní tabáku

    Comeback Didiera Auriola do MS?

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    • Recenze
    • Nejlépe hodnocené
    8.0
    By Ivo Nowi Novák1.3.2019

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    8.0
    By Ivo Nowi Novák16.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2018 – Veni, vidi, vici

    9.9
    By Roman Fluxa4.9.2011

    Ford Evos Concept

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    9.5
    By Jiří Dokulil2.12.2011

    Spokojenější bratříček „velkého“ seriálu

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum rally cestovní automobily Crosscountry design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino seriál Slovensko spolujezdci Star rally historic Zlín Subaru technika trekker týmy Velká Británie Volkswagen vozy WRC výstavy a srazy WRC závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    • Sitemap
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    Copyright 2010-2019 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.