Ohlasy a komentáře z týmů po skončení FUCHS OIL Rally Agropa Pačejov, dalšího dílu TIMESEAL MČR ve sprintrally 2012.
Hudec se při premiéře v Semerád týmu cítil jako Hirvonen
Martin Hudec si premiéru v Semerád Rally týmu užíval, dojel při Fuchs Oil Rally Pačejov na bedně.
Záchrana v podobě čarování s pneumatikami na poslední chvíli před startem, v závodě pak tři vyhrané erzety z celkových osmi, do šesté zkoušky průběžné první místo ve třídě a nakonec těsný bronz. Taková byla premiéra pilota Martina Hudce pod křídly týmu Semerád Rally na Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov. Posádka Martin Hudec – Petr Picka se na šestém podniku osmidílného seriálu MČR ve sprintrally dlouho vyhřívala na špici třídy 3, ale v posledních dvou testech o vedení přišla a skončila těsně třetí a sedmá absolutně.
Lepší začátek v novém týmu, s novým vozem, a vlastně i s poměrně novým spolujezdcem Petrem Pickou, si Martin Hudec snad ani nemohl přát. Na první zkoušce skončil třetí absolutně za „wéercéčky" Kahlem a Kostkou a ve své třídě 3 porazil všechny soupeře. „To teda byla paráda. Až mě samotného čas na jedničce překvapil, nečekal jsem, že všechny ve třídě nechám za sebou," smál se spokojeně Martin Hudec, který těsně před startem soutěže začaroval s pneumatikami jako proslulý kouzelník David Copperfield. „Ke startu jsem si suverénně a s úsměvem na rtu jel s měkkou směsí, načež jsem viděl, že celý zbytek světa je na tvrdých gumách. Rychle jsem udělal pár čachrů a vytáhl jsem z rezervy svůj erární pár tvrdších pneu, které jsme dali na předek. Myslím, že i toto nám pomohlo k tak dobrému vstupu do soutěže," popsal šachovou partii s pneumatikami těsně před startem rally Hudec. Třebíčský pilot, který až do konce sezony spojil síly se týmem Semerád Rally, se s „novým" autem nestihl zrovna dvakrát obeznámit. „Nijak detailně jsme se autíčkem nestihli pokamarádit. Ve čtvrtek před rally jsme se v něm poprvé svezli. U toho byl i Martin Semerád, trochu jsme o autě pokecali, hodně důležitých věcí mi poradil a ukázal. Pak už jen zkušební jízdy v pátek a v sobotu samotný sprint. I proto jsem rád, že nám to snad celkem šlo," bilancuje svoji první soutěž v novém týmu 32letý Hudec, který „normálně" startuje v týmu MH Racing, kterému také sám šéfuje, ale nyní je do konce sezony domluven na spolupráci v týmu Semerád Rally.
Vysoko nasazenou laťku z úvodu soutěže udržel Hudec s Pickou poměrně dlouho. Po jedničce vyhrál ve své třídě i druhý a čtvrtý měřený test, a ještě po šesté zkoušce byl na čele ve třídě, ale toto umístění se mu nakonec udržet nepodařilo. „Už v servisu po dvojce jako bych se zalekl toho dobrého výsledku a dobrých časů a podvědomě jsem asi trochu zpomalil. Trošičku jsem zvolnil a to mi asi pak v závěru chybělo," litoval Hudec těsně prohraného souboje o prvenství ve třídě 3.
V cíli Hudcovi chyběly na vítězného Bujáčka pouhé dvě vteřiny a na druhého Orsáka 1, 4 vteřiny. „Rozjeté jsme to měli dobře a je určitě škoda, že jsme to nedotáhli do kýženého konce. Spokojenost tak může být asi jen částečná. Chyběla tomu ta třešnička vítězství ve třídě. Teď už trochu vím, jak se asi cítil Hirvonen nedávno ve Finsku, když prohrál po velké bitvě jen o pár vteřinek," hodnotil Pačejov svým pohledem třebíčský závodník, který zůstává v celkovém žebříčku třídy 3 na třetím místě. Těsná prohra jej mrzela o to víc, že mu jeho největší soupeři v konečném hodnocení sprintového šampionátu po šesti odjetých soutěžích o pár bodů odskočili. „Škoda, že se v Pačejově mezi mě a Bujáčka ještě těsně vedral stříbrný Jarek Orsák a tím jsem já ztratil na Bujáčka více bodů. O to více se budu snažit to vybojovat v můj prospěch na posledních dvou podnicích v Jeseníkách a ve Vsetíně. Ještě stále se svého snu vyhrát třídu nevzdávám," vzkázal soupeřům pilot týmu Semerád Rally Martin Hudec, který si svoji premiéru u Semerádů skvěle užíval. „Tým odvedl skutečně perfektní práci po všech stránkách. Já mohu být v tomto směru maximálně spokojený. Auto fungovalo skvěle, nastavení podvozku je úplně super, jezdí se s tím parádně. Strašně je cítit, jak mají kluci Semerádovi auto vymakané ve všech detailech. My už podle mě máme našeho Lancera na vysoké úrovni, ale tady jsou ještě mnohem dál. Jejich zkušenosti z kolotoče světových rally a z dlouhodobé práce s autem jsou impozantní," rozplýval se po svém prvním svezeníčku v Lanceru Semerád Rally teamu pilot posádky Martin Hudec.
A co říkal vystoupení nové posádky v týmu Josef Semerád? „Martin mě rozhodně dostal tím 3. časem v první erzetě, jinak jsem ale očekával, že se kluci budou pohybovat na čelních místech třídy 3. Jejich 3.místo v cíli mě těší. Ukázali, že i pod tlakem jedou rychle, bez chyb a to, že v závěru přišli o vedení je pro posádku z hlediska budoucnosti spíše pozitivum. Rally sport je o zkušenostech a prohrát s oběma soupeři o tak málo je spíše pocta a povzbuzení do další práce na cestě vzhůru. Auto bylo zcela nové, mimo krátkého testu se sním ještě nejelo, takže jsem rád, že dojelo do cíle bez problémů a karoserie při závodech nedoznala žádných, ani malých změn. 🙂
Spoluprácí s Hudem začala pro nás tak trochu nová doba, a já musím řešit i budoucnost v případě, že se Máca již za volant závodního auta neposadí. Mám zodpovědnost za velký počet lidí, a proto jsem se rozhodl, že nabídnu naše možnosti i ostatním pilotům, či majitelům soutěžích Lancerů při přípravě jejich vozů a servisu při závodech. Pronájem našich vozů samozřejmě také pokračuje. Bude-li o naše služby zájem, jsme připraveni na spolupráci.
Děkujeme také každému, kdo si vyzvedl v servisní zóně Bohouškovo sluníčko, ať v podobě samolepky, či špendlíku. Celkem jich bylo rozdáno 161 a vybrané peníze si převezme paní Věra Bernatová osobně. Moc děkujeme a těšíme se, že sluníčka budeme potkávat i v běžném provozu."
Vlčákovi došly volty
Západočeská Fuchs Oil Rally Agropa uzavřela třetí čtvrtinu letošního Mistrovství ČR ve sprintrally. Místní pořadatelé prosluli svojí pohostinností a zdejší kraj pěknými rychlostními zkouškami, nebylo proto velkým překvapením, když se na startovní rampě sešel obří peloton 116 soutěžních dvojic. Podle plánu mezi nimi nechyběli Martin Vlček a Richard Lasevič, kteří přivezli tradiční štiku v rybníce vozů s pohonem přední nápravy – malý, vzteklý Peugeot 206 Kit Car.
Pačejovská rally byla pro Martina Vlčka s Richardem Lasevičem menším krokem do neznáma. Členové posádky měli se zdejšími rychlostními zkouškami minimální zkušenosti, o to příjemnější dojmy v nich však zanechaly páteční seznamovací jízdy s tratí. „Martin jel v Pačejově jen jedinkrát před dvěma lety, já jsem tu naposledy startoval v roce 1994. Tehdy to byla rychlá soutěž a s tím jsem také počítal. Byl jsem proto mile překvapen technickými „erzetami" na úzkém a kvalitním asfaltu. Mám-li to shrnout: nádherné tratě, organizace perfektní, servis skvělý, líbilo se mi to. Dávám pořadatelům za jedna," nešetřil superlativy přísný, ale vždy spravedlivý hodnotitel Richard Lasevič.
Příjemné pocity z úrovně soutěže a dobrá nálada v kokpitu vozu vyústily ve vydařený sobotní úvod. Úzké vojenské cestičky první zkoušky bývají kluzké a zrádné za každého počasí, navíc vzhledem k četným odbočkám vyhovují spíše přeplňovaným čtyřkolkám. Výsledná 21. příčka absolutně proto znamenala velice povzbudivý vstup do závodu.
Následující svižné, ale technické úseky dávaly slušnou naději na pěkný výsledek i slabším vozům, a tak se do nich Martin s Richardem opřeli s velkou vervou. Průběžné třetí místo v kategorii „předokolek" a suverénně vedoucí post ve třídě 6 po druhém testu představovaly výsledek, který dvojice peugeotu přesně potřebovala pro upevnění pozic v šampionátu. O to větší zklamání v kabině zavládlo, když vůz před startem třetího testu odmítl poslušnost a do dalších bojů již nevyjel…
„Do závodu jsme šli naplno od první vložky, docela se nám dařilo, ale hlavně nás to s Richardem bavilo. Ve druhé vložce se nám asi od desátého kilometru začal propadávat brzdový pedál, vložka byla docela technická a opatrné přibrzďování levačkou způsobilo přehřátí brzd. Na servise jsme se brzdám věnovali natolik, že nezbyl čas na kontrolu ostatního a při přejezdu na třetí vložku přestalo auto dobíjet a my zůstali bez šťávy. Je to škoda, bodový příděl by nám v „mistráku" pomohl, ale bohužel," zhodnotil krátké vystoupení na západě Čech pilot. Pro posádku JT Říha Group Rally Teamu znamenal pačejovský výpadek sestup z vedoucí příčky třídy 6 na průběžně druhé místo tabulky. Jak ale říká spolujezdec Richard Lasevič: „Nic není ztraceno, ztráta je jen šest bodů, a tak budeme nadále bojovat jako lvi."
Nejbližší příležitost ke stíhací jízdě budou mít na konci září v Jeseníkách, kde startuje předposlední závod letošního sprintového šampionátu. Tým JT Říha Group však mezitím nevynechá ani největší rallyový svátek sezony – zlínskou Barum Czech Rally (ve dnech 31. srpna – 2. září 2012), kde se Martin Vlček s Richardem Lasevičem objeví za volantem tradičního Peugeotu 206 Kit Car.
Černý s Kohoutem v Pačejově testovali a vyhráli
Honza Černý si v Pačejově vyzkoušel snad všechny druhy pneumatik, které může použít na nadcházející Barum Czech Rally.
Černý Citroën DS3 R3T Honzy Černého a Pavla Kohouta byl příjemným zpestřením pro diváky Fuchs Oil Rally Pačejov. Příbramský jezdec to má do Pačejova coby kamenem dohodil, a proto se rozhodl, že zdejší soutěž využije jako možnost testování před nejdůležitějším domácím závodem sezony, kterým bude Barum Czech Rally. Díky proměnlivému počasí se testování v Pačejově stalo ještě zajímavějším než si Honza dokázal před startem sprintu představit. „Často se měnilo počasí, a i přes aktuální informace z trati, jsme několikrát sáhli po pneumatikách, které sice vyhovovaly na jedné rychlostní zkoušce, na další ale úplně neseděly. Vyzkoušeli jsme si jak jízdu na mokrých pneumatikách na suchu a naopak. Zkoušeli jsme různé způsoby prořezávání pneumatiky a to všechno se nám bude na dalších závodech hodit," říká Honza Černý k testování nejrůznějších druhů pneumatik Pirelli v Pačejově.
I přes hlavní účel, kterým bylo testování, Černý – Kohout v Pačejově závodil. Ve sprintrally se od začátku soutěže až do jejího cíle jede vysoké tempo a jakákoliv chyba je okamžitě potrestána časovou ztrátou. „Ve sprintu si nemůžete ani na chvíli oddechnout. V Pačejově navíc jel zkušený Josef Peták, kterého jsme si stále museli hlídat, pokud jsme chtěli mezi dvoukolkami vyhrát. To se nám nakonec povedlo a já jsem rád, že jsme si na mém oblíbeném závodě po loňské smůle opět spravili chuť. Věřím, že se nám najeté kilometry budou na Barumce hodit. Před tímhle závodem ale i tak ještě budeme testovat, protože tratě na Zlínsku jsou o poznání rozbitější než ty z Pačejova," uzavírá Honza Černý, který si s Pavlem Kohoutem při Rally Pačejov dojeli pro vítězství mezi dvoukolkami i ve třídě pět, a v absolutním pořadí obsadili 14. místo, kdy druhá nejrychlejší dvoukolka skončila přes půl minuty za nimi. Dravá jízda přeplňované dvoukolky jako obvykle budila uznání mnoha fanoušků, kteří si rádi vychutnají průjezd tohoto vozu v záplavě produkčních čtyřkolek.
Další soutěží, kde se Černý Racing team představí, bude Barum Czech Rally ve Zlíně na samý závěr letních prázdnin.
Čtvrté letošní Kostkovo vítězství
Na startu Fuchs Oil Rally Agropa nechyběl Tomáš Kostka s vozem Citroën C4 WRC, kterého tentokrát navigoval Zdeněk Hrůza, který nahradil Miroslava Houště. Ten nemohl startovat z rodinných důvodů a na zbývajících závodech by již neměl chybět.
Tomáš Kostka přijel do Pačejova navázat na předchozí vítězství v Kostelci nad Orlicí, kde získal již třetí letošní prvenství a udělal tak další důležitý krok v cestě za sprintovým titulem. V Pačejově navíc mohl využít zkušennosti ostříleného profesionála Zdeňka Hrůzy.
„Zdeněk je 100% profesionál a je vidět, že má obrovské zkušenosti z mistrovství světa. Jsem nesmírně šťasten, že naši nabídku přijal a rozhodl se s námi strávit závodní víkend. Myslím si, že nově nabrané poznatky mi pomohou nejen na Pačejově, ale především na domácí Barum Rally," nešetřil chvály Tomáš.
Úvodní měřený úsek obstarala tradiční rychlostní zkouška ve vojenském prostoru u Horaždovic. Letos poprvé se ale jela v opačném směru. Kostka s Hrůzou začali výborně, ale ve výjezdu ze šotoliny na asfalt byl zlínský jezdec až příliš rychlý. Po přetočení dokonce Kostkovi zhasl motor jeho CéČtyřky, a tak zde nechal dobrých sedm vteřin. V cíli z toho bylo „až" druhé místo za vítězným Kahlem.
⇥
„První RZ nám moc nevyšla. Začali jsme sice zostra, ale v jedné ze zatáček jsme byli až moc rychlí. Dokonce nám zhasl motor a ztratili jsme kolem sedmi vteřin. Na druhou stranu nás tahle chyba praštila přes prsty a ve zbývající části soutěže jsme si dávali hodně pozor," okomentoval jezdeckou chybu Tomáš Kostka.
Na další RZ ale nenechal okruhový jezdec nikoho na pochybách a s přehledem zvítězil. V podobné duchu pokračoval i ve druhé sekci soutěže, po které disponoval luxusním více než šestapadesátivteřinovým náskokem před druhým Sýkorou. Zbývající dvě vítězství v RZ jen podtrhla vítězství v Pačejově. Kostka si do průběžného pořadí připsal dalších třicet bodů a zároveň se vrátil do čela průběžného pořadí rallysprintové sezóny, kde předstihl do té doby vedoucího Odložilíka.
⇥
„Céčtyřka fungovala parádně. Postupně jsme ještě v servisu ještě ladili podvozek. Citroën skutečně není stavěn na české, uskákané asfalty. Je těžké zvolit to nejlepší nastavení. Musíme tak hledat určitý kompromis. Naštěstí italský tým, od kterého máme vůz pronajatý, je za každou podobnou zkušenost rád a chce vůz posouvat ještě dál. Stejného názoru jsem i já. Závod od závodu se s CéČtyřkou víc a víc učíme. Pačejovské tratě se mi hodně líbily. Nechyběly rychlé úseky, ale i technické. Náročný a pěkný závod připravily pořadatele a patří jim za to velké díky. Závěrem bych chtěl ještě jednou poděkovat Zdeňkovi Hrůzovi a také celému našemu týmu, za skvěle odvedenou práci ," uzavřel šťastný vítěz pačejovského závodu.
Orsák Rallysport – Úspěšný test před Barumkou
Posádka Orsák – Šmeidler se na startu rallysprintového šampionátu v Pačejově objevila neplánovaně. V rámci přípravy na nadcházející Barum Rally se soustředila především na otestování nového nastavení svého Mitsubishi Lancer Evo 9. Přesto se Jaroslav Orsák v závěru soutěže zapojil do souboje o vítězství ve třídě 3, kde nakonec dojel druhý se ztrátou jediné sekundy na vítěze.
Před zlínským vrcholem domácí sezony se po předčasném ukončení nešťastné Rally vytvořila dlouhá přestávka. „Jarin" startoval na posledy v červnu na Rally Hustopeče. Tým Orsák Rallysport se proto na poslední chvíli rozhodl přihlásit na rallysprint v Pačejově. Vedle rozjetí před náročnou Barumkou bylo dalším cílem neplánované účasti otestování nastavení podvozku.
Mechanici využili obě servisní přestávky ke změně nastavení vozu. Orsák se v úvodu soustředil především na otestování podvozku a zajížděl časy kolem desátého místa absolutní klasifikace. S přibývajícími kilometry zrychloval a ve druhé polovině soutěže se zapojil do souboje o vítězství ve třídě 3. Ve finiši předstihl dosud vedoucího Martina Hudce a za vítězným Bujáčkem zaostal o pouhou sekundu. Navíc se v rámci celkové klasifikace vyšplhal na šestou příčku.
⇥
„S průběhem ostrého testu před Barumkou jsme maximálně spokojeni," říkal v cíli osmadvacetiletý valašský jezdec. „Podařilo se nám vyzkoušet dvě alternativy nastavení vozu a navíc jsme si, když nepočítám Bohemii, po téměř dvou měsících zase zazávodili. V úvodu jsme jeli v klidu a postupně jsme přidávali.
⇥
Nyní nás čeká zlínská Barum rally. Podobně jako loni budeme před soutěží spolupracovat s Radiem Zlín na posluchačské soutěži. První cenou je opět svezení v našem soutěžním voze. Zkrátka nepřijdou ani další. Do soutěže populárního radia věnujeme celovíkendové vstupy na Barumku i týmové oblečení." Jaroslav Orsák
Olga Lounová zachraňovala čest chlapů z JTRT!
Jednou jsi dole, jednou nahoře – toto staré dobré pořekadlo se teď vyplnilo i posádkám vsetínského JT Říha Group Rally Teamu na Rally Agropa Pačejov. Do jihozápadních Čech dorazila tradiční silná sestava, a sice Jaromír Tomaštík se Subaru Impreza WRC, Martin Vlček s peugeotem, Zdeněk Pokorný s mitsubishi a Olga Lounová s Renaultem Clio. Přejít přes RZ3 se ale podařilo jen první dámě JTRT…
Prvními z pohledu JTRT byli ve startovní listině Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou. Po výborném výkonu Jardy Tomaštíka v Kostelci se tentokrát vsetínské WRCo dostalo tak tak do cíle první rychlostní zkoušky.
⇥
„Rally pro nás začala klasicky, jako vždycky zhasnutým motorem na startu RZ1. Po kilometru a půl nám přestal jít intercom, takže jsem musel jet na oči a aby toho nebylo málo, tak na zhruba třetím kilometru jsem se přetočil ve vracáku a musel jsem couvat. Naší velmi povedenou soutěž nakonec ukončil kámen, který byl v trávě, když jsem příliš katoval zatáčku na výjezdu z lesa. Myslel jsem nejdřív, že mám defekt, ale byla utržená spojovačka. Dojeli jsme sice do cíle rychlostky, ale pokračovat dál nešlo. Tady vidíte, jak jsou závody těžké, jednou jste dole, jednou nahoře," dodává s úsměvem Jaromír Tomaštík.
Před třetí RZ se museli odporoučet i Martin Vlček s Richardem Lasevičem. Peugeotu 206 Kit Car se porouchal alternátor.
⇥
„Když jsme přejížděli z druhé na třetí erzetu, totálně se nám vytřískala baterka, protože nám odešel alternátor. Zůstali jsme tam stát a kluci pro nás museli přijet. Je to moc velká škoda, protože jsme odstoupili z 1. místa ve třídě díky takové banální závadě. Jinak do té doby šlo všechno super. Těšíme se už zase na další rally, protože závodit v Peugeotu se nám moc líbí," okomentoval důvod odstoupení v závodě Martin Vlček.
Zdeněk Pokorný s Klárou Šillerovou sice do RZ3 odstartovali, modrobílá evo devítka však dlouho na trati nezůstala.
⇥
„Po prvních dvou erzetách se zdálo, že jedeme vcelku svižně, ale na trojce jsem si špatně najel horizont a skončili jsme ve křoví, naštěstí přesně mezi dvěma stromy. Auto ale sklouzlo hodně hluboko z prudké stráně, takže jsme tam zůstali. Moc nás to mrzí," posteskl si Zdeněk Pokorný.
Všem tedy nakonec vypálila rybník první dáma JTRT Olga Lounová. Markéta Filáková (toho času na dovolené) vystřídal ostřílený Jarda Novák. Olga využila naplno rad a zkušeností jedné z legend českého rallysportu a své vystoupení zakončila 70. místem absolutně, šestým ve skupině a třetím mezi dámskými posádkami.
⇥
„Jela jsem s Jardou Novákem úplně poprvé a musím mu strašně moc poděkovat. Pro mě je to legenda a hlavně fantastický spolujezdec. Svými zkušenostmi mě, myslím, posunul kupředu a ráda bych se s ním určitě ještě někdy svezla. Kromě krize na jedné erzetě všechno klapalo úplně super. Jen nás moc mrzely zrušené rychlostní zkoušky. Pokud se ale jelo, bylo to opravdu pěkné." Olga Lounová
Peták s Benešovou druzí ve dvoukolkách
Prioritou posádky Josef Peták a Alena Benešová je v letošní sezóně MMČR v rally a především ROPRO Clio R3 Czech Trophy. V rámci jednodenních závodů se smíšená dvojice představila pouze na Vysočině v rámci testu. Pačejovský sprint je však pro Hroch Rally Team téměř domácí záležitostí, a tak Josef s Alenou nemohli na startu chybět.
Příbramská dvojice se sice letos do rallysprintového šampionátu nepřihlásila, a tak ani nemohla pomýšlet v Pačejově na nějaké body, ale cílem bylo otestovat vůz před srpnovým vrcholem, kterým bude Barum Rally. Zlínská soutěž je zařazena také do ROPRO Clio R3 Czech Trophy, kde usilují Peták s Benešovou o celkové prvenství.
⇥
„Zatím to máme letos výborně rozjeté. Na Barumce se nám dříve nedařilo. Při posledních třech startech jsme ale dokázali dojet až do cíle a navíc v roce 2008 získat cenné osmé místo. Chceme na tyto výsledky navázat i letos a proto nám test v Pačejově hodně pomůže," věří příbramský jezdec.
Úvod pačejovského rallysprintu obstarala tradiční rychlostní zkouška s průjezdem vojenského prostoru nedaleko Horažďovic. Oproti minulým ročníkům se ale poprvé uskutečnila v opačném směru. Posádku Renaultu Clio R3 Maxi zajela druhý nejrychlejší čas mezi dvoukolkami. Rychlejší byl pouze favorizovaný Honza Černý.
⇥
„Horaždovická RZ se letos jela poprvé v obráceném směru. Musím říci, že se mi hodně líbila. Určitě je tímto směrem ještě těžší, na druhou stranu pro diváky zajímavější. Na výjezdu ze šotoliny na asfaltovou část u stanu Fuchs Oil si musel na své přijít každý příznivec rallye," řekl Josef Peták.
V podobném duchu se nesla i zbývající část soutěže. Peták s Benešovou sice na dvojici Citroënu DS3 R3T nestačili, i tak si s přehledem dojeli pro druhé místo ve třídě a mezi všemi dvoukolkami. Před blížící se Barum Rally lze tedy říci, že test splnil veškerá očekávání a nejen posádka, ale i jejich závodní vůz jsou připraveni na další závod ROPRO Clio R3 Czech Trophy.
⇥
„Nemělo cenu zbytečně riskovat a honit se za ještě lepším časem. I tak jsme maximálně spokojeni. Pačejovští pořadatele si zaslouží velké uznání. Letošní ročník s řadou nových úseků byl skvělý. Tratě se nám moc líbili. Poděkování ale také patří celému Hroch Rally Teamu za skvěle odvedenou práci nejen při přípravě clia, ale i během závodu. Jsem také rád, že nás přijel podpořit Libor Joska." J. P.