RALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Aktuálně
    • Historic Vltava rallye 2019 zná své favority
    • 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019
    • Rallye Praha revival 2019 startuje
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2019
    • Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    • Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín
    • Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína
    • Schneerosen rallye 2019
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Automobily
      4. Lifestyle
      Featured
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      Recent
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      By Zdeněk Weiser11.4.2019

      Rallye Praha revival 2019 startuje

      By Ivo Nowi Novák13.3.2019

      Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    • Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2018

      KOWAX Valašská rally ValMez 2018

      Recent
      By Ivo Nowi Novák19.4.2019

      25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

      By Ivo Nowi Novák3.4.2019

      KOWAX Valašská rally ValMez 2019

      By Ivo Nowi Novák6.3.2019

      Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      Recent
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      By Tomáš Plachý11.12.2018

      RALLY magazín 10 / 2018

      By Tomáš Plachý1.11.2018

      RALLY magazín 09 / 2018

    RALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»S Eifel Rallye Festival 2018 vzhůru do oblak – 1.část
    Eifel Rallye Festival 2018

    S Eifel Rallye Festival 2018 vzhůru do oblak – 1.část

    0
    By Ivo Nowi Novák on 29.7.2018 Journal

    Myslíte, že přeháním? V žádném případě. Vidět na vlastní oči téměř stosedmdesát historických rallyových skvostů v dobových livrejích je už samo o sobě velmi povznášející. Navíc, letošní ročník byl koncipován jako vzpomínka na slavný závod do vrchu v krajině strýčka Sama, tedy Pikes Peak. A jeho cílová čára je opravdu až v oblacích. Chvílemi jsem si tak připadal jako létající Čestmír.


    Téměř vše při starém

    Koncepce celé akce je od začátku jejího vzniku téměř neměnná. Začíná se ve čtvrtek shakedownem, pátek je zaslíben přejímkám, autogramiádě, šotolinové speciálce a v kulisách šera až tmy se odehraje pro Eifel neodmyslitelná okruhová vložka Hilgerath. V sobotu je na programu zbytek rychlostních testů. Jsou ve většině případů polookruhové. Posádky se aspoň pořádně svezou a diváci často vidí soutěžák na jednom místě dvakrát. Mazané.

    Dle pravidel musí být všechna auta vyvedena v barvách, v jakých jsme je mohli vídat v dobách jejich největší slávy na světových či domácích kolbištích. Paráda! Hemží se tu to zapovězenými tabákovými reklamami a pruhovatí nestárnoucím designem Martini Racing. Nechybí známá loga výrobců automobilových olejů, paliv, dílů a příslušenství. Pestrost, až zrak přechází.

    Čas je zde relativním pojmem. Jinými slovy, je jasně dán harmonogram soutěže, ale výkony posádek v jednotlivých testech nejsou měřeny. Vzniká tím možnost startu jinak regulérně neměřitelných speciálů skupiny B či všemožných nehomologovaných prototypů.

    Jede se pro radost a pro potěchu oka lačného diváka. Smyk zde není sprostým slovem a hlavně nakoňované zadohraby předvádí, jak zábavným může býti, tlačí-li vás kupředu zadní náprava.

    Eifel Rallye Festival 2018

    Shakedown á la Když se kácí les

    Pořadatelé letos připravili zcela nový shake. Byl blíže centru soutěže a jak jinak než okruhový. Jednomu by se z toho věčného kroužení už zamotala hlava. Před jeho startem jsme upadali do pocitu skepse, protože atraktivností prostoru za původní lokací výrazně zaostával. Netrvalo dlouho a původně skeptický náhled se postupně reinkarnoval do stavu nadšení a blaženosti.

    Auta byla vypouštěna na trať v krátkých intervalech a jelikož absolvovala dvě kola za sebou, bylo se stále na co dívat. Většina pilotů jako by zapomněla na věk a hodnotu svých speciálů (a v mnoha případech i na datumy, jež mají vepsány ve svých rodných listech) a šli do toho prsama. Navíc, když před sebou viděli auto svého souputníka, hodnota vnitřní touhy jej dohnat a pozřít dosahovala astronomických výšin!

    V lepším případě to poté končilo divokými průjezdy, kdy drny létaly, prachové clony oslepovaly a nabroušené agregáty chcípaly, to když si historické speciály trochu šáhnuly ven. Dále též „uhnanou“ technikou. Renault Alpine byl odtlačen a Lancia Stratos potupně odtažena traktorem.

    Horší variantou pak byla úplná definitiva. Nebojte, plechy se nekrčily, ale kupříkladu jeden Escortík si to ustlal pěkně na břiše. Zdánlivě pohodlné, leč s koly v luftě to dopředu příliš nejde. Britská posádka s Datsunem zašla ještě dál a v přilehlé škarpě testovala, jaký boční náklon japonský speciál snese. Inu, velký. Ale zpět na cestu se mu už nechtělo. Hoši, tohle není Camel Trophy!

    Shakedown. Škarpy jsou hluboké.

    Za podobnou předehru by se nemusela stydět ani nejuznávanější filharmonie!

    Daunská pohoda

    Páteční ráno je zasvěceno technickým přejímkám. Centrum nevelkého města Daun ožívá rallyovým ruchem. Fanoušci korzují mezi jednotlivými stáními jako po lázeňské kolonádě. Pouze místo zapáchající nezdravé vody degustují voňavé benzínové výpary.

    Chci ještě zdůraznit, že servisní stany nejsou obehnány zábranami, takže v té době ještě nablýskanou soutěžní techniku si lze prohlédnout a nafotit v klidu ze všech stran. Majitelé jsou rádi, když je zrovna o jejich nunýnka zájem a neváhají nechat nahlédnout do kokpitu i pod kapotu.

    Oni si tady vlastně vůbec pořadatelé nepotrpí na zbytečné zábrany. Proto lze pozvané šoférské i mitfárovské hvězdy naprosto běžně potkat na procházce mezi historiky nebo v některé z občerstvovacích stanic.

    Není divu, že zatímco jsme tlačili do hlavy jednoho příkladně vychlazeného pšeničného zrzka, u vedlejšího stolu způsobně dle bontonu obědvala Yvonne Mehta a u nedalekého stánku si Rudi Stohl mírně chamtivě dopřával zde velmi oblíbenou bílou klobásu v bulce. Na high society se tu prostě nehraje.

    Do fronty, přivezli mandarinky! Asi…

    V jedenáct hodin pünktlich začíná autogramiáda. Špalír fans se vine jako horkem polochcíplý had malým, sluncem rozpáleným náměstíčkem. Evokuje to předvádnoční šílenství v době, kdy byl u nás u moci „komár“ a do prodejen O&Z přivezli toužebně očekávanou várku jinak nedostupných citrusových plodů.

    I v tomto případě je vše pečlivě připraveno. Každý jezdec má od pořadatele přichystánu svoji unikátní podpisovou kartu. Graficky zdařilá, s dobovou fotkou, vytištěná na kvalitním papíru. Jedinečný suvenýr. Obdobná akce s historiky poněkud jižněji by se tady mohla sakra učit…

    Část kolekce podpisových karet 2018

    Signuje se však v podstatě cokoli. Fotky, knížky, modely aut, helmy a v minulém roce zde rukama víajpíček prošel i díl z autodráhy. Piloti sami bývají často překvapeni, jakéže poklady z domácích archivů si diváci k devastaci černým lihovým fixem přináší.

    Čau, podepiš mi autodráhu.

    Bývá též dobrým zvykem, že si podškrábnuté karty vyměnují i samotní jezdci mezi sebou.

    V souvislosti s Autogrammstunde jsem se stal v minulých ročnících přímým svědkem hned dvou milých a předem neplánovaných situací.

    V první z nich hraje hlavní roli malý velký Miki Biasion. Doběhnul na autogramiádu circa deset minut po jejím zahájení. Udýchaný usednul za stůl a Yvonne Mehta se jej zeptala – „Miki, odkud utíkáš, že jsi zadýchaný a nestíháš?“ „Ale, tady vedle z hotelu.“ ukázal rukou. „Nějak jsem to celé nezvládnul, býval jsem dříve rychlejší…“ Vedle sedící Yves Loubet se k němu otočil a odvětil: „Z toho si nic nedělej, dříve jsme bývali všichni rychlejší!“

    Yves Loubet – Miki Biasion – Yvonne Mehta

    Druhá má spojitost s naším téměř národním nápojem, tedy pivem. I já jsem podlehnul kouzlu barevných kartiček a jal se obejít celé podpisové kolo. Stojím si takhle s kamarádem u Marca Dueze a bavíme se na nezávazné téma. Ten nás chvíli poslouchá a nedá mu to, aby se anglicky nezeptal, odkud jsme. Pohotově odpovídám – „We are from the Czech republic“. Duez se usmál a zcela plynule říká: „Malé pivo.“

    Jindy bych se asi urazil, se svojí výškou mám totiž do malého piva opravdu daleko. V tomto případě jsem ale udělil mistru Duezovi pouze malou penalizaci. Jako polehčující okolnost jsem vzal v potaz skutečnost, že zahraniční jezdec světového formátu zná nějaká česká slovíčka. Ve své podstatě ta nejdůležitější.

    Vraťme se však zpět k dějové línii. Do líně se ploužícího pátečního času poobědového se začíná přikrádat pocit rostoucího napětí. Šotolinová speciálka se blíží. Je čas vydat se na cestu! (na pokračování)

    Eifel Rallye Festival historici Marc Duez Miki Biasion Německo seriál Yves Loubet Yvonne Mehta
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Ivo Nowi Novák

    Fotograf, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Rally pro mě není pouze o honbě posádek za vteřinami a ostrých fotografiích, ale také o poznávání nových míst, lidí a sbírání zážitků.

    Related Posts

    Rallye Praha revival 2019 startuje

    16. Revival Rally Club Valpantena 2018

    RALLYLEGEND 2018 s příchutí Martini

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2021 >
    Květen 31 - Červen 06
    >
    Týden
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    • 31
      Žádné události
    • 01
      Žádné události
    • 02
      Žádné události
    • 03
      Žádné události
    • 04
      Žádné události
    • 05
      Žádné události
    • 06
      Žádné události
    • Recenze
    • Nejlépe hodnocené
    8.0
    By Ivo Nowi Novák1.3.2019

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    8.0
    By Ivo Nowi Novák16.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2018 – Veni, vidi, vici

    9.9
    By Roman Fluxa4.9.2011

    Ford Evos Concept

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    9.5
    By Jiří Dokulil2.12.2011

    Spokojenější bratříček „velkého“ seriálu

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum rally cestovní automobily Crosscountry design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino seriál Slovensko spolujezdci Star rally historic Zlín Subaru technika trekker týmy Velká Británie Volkswagen vozy WRC výstavy a srazy WRC závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    • Sitemap
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    Copyright 2010-2019 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.