RALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Aktuálně
    • Historic Vltava rallye 2019 zná své favority
    • 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019
    • Rallye Praha revival 2019 startuje
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2019
    • Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    • Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín
    • Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína
    • Schneerosen rallye 2019
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Automobily
      4. Lifestyle
      Featured
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      Recent
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      By Zdeněk Weiser11.4.2019

      Rallye Praha revival 2019 startuje

      By Ivo Nowi Novák13.3.2019

      Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    • Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2018

      KOWAX Valašská rally ValMez 2018

      Recent
      By Ivo Nowi Novák19.4.2019

      25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

      By Ivo Nowi Novák3.4.2019

      KOWAX Valašská rally ValMez 2019

      By Ivo Nowi Novák6.3.2019

      Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      Recent
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      By Tomáš Plachý11.12.2018

      RALLY magazín 10 / 2018

      By Tomáš Plachý1.11.2018

      RALLY magazín 09 / 2018

    RALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Automobily»VW Golf Rallye G60 sk. A – Technika z minulého století

    VW Golf Rallye G60 sk. A – Technika z minulého století

    0
    By Zdeněk Weiser on 30.10.2012 Automobily

    Diváci letošního Eifel rally festivalu či Rallylegend v San Marinu měli možnost sledovat unikátní vůz autombilky VW s označením Golf Rallye G60. Pojďme si nyní soutěžácký speciál blíže představit.

    Po úspěších Golfu GTI 16V se hannoverský tým VW Motorsport rozhodl na sklonku osmdesátých let vybavit lidový model pohonem všech kol a přeplňovaným motorem. Koncernu Volkswagen se podařilo vyrobit pětitisícovou homologační sérii, ale osmiventilový agregát s unikátním G dmychadlem výkonnostně zaostával a vůz pronásledovaly technické problémy.

    Po třech startech se Němci z MS stáhli a ojedinělý projekt dožíval v Německu a Rakousku. K největším úspěchům krátké kariéry vozu patří Weberovo třetí místo z Nového Zélandu 1990 a vítězství Baumschlagera na Bohemce ve stejném roce.

    Volkswagen na konci osmdesátých let experimentoval v sériové výrobě se spirálovým mechanickým dmychadlem, které bylo alternativou k mnohem rozšířenějšímu turbodmychadlu. Zatímco turbo pohánějí horké výfukové plyny, G dmychadlo je podobně jako kompresor poháněno prostřednictvím ozubeného řemene klikovou hřídelí. Výhodou je okamžitá odezva na zvýšení otáček motoru bez pověstné „výkonové díry“. Podobné řešení (Rootsův kompresor) úspěšně použili Italové o pár let dříve u Lancie 037 Rally.

    Konstruktéři implantovali G dmychadlo na osvědčený, ale poněkud zastaralý motor 1,8 litru s osmiventilovou hliníkovou hlavou. Z obavy před deformací bloku zmenšili vrtání a objem klesl na 1764 ccm. Výkon přeplňovaného agregátu stoupl díky přeplňování a vícebodovému vstřikování paliva na 282 koňských sil.

    Konkurence ovšem už v té době lámala hranici 300 k. Spirálové G dmychadlo (označení 60 je odvozeno od průměru sacího traktu) s magnéziovou skříní bylo umístěno před motorem, aby se dalo snadno vyměnit.

    Technici dobře věděli, že životnost silně namáhané spirály je značně omezena. Zruční mechanici zvládali výměnu během deseti minut! Ke zvýšení účinnosti použili intercooler stlačeného vzduchu, který byl přimontován na podběh levého předního kola. Účinek dmychadla se projevoval už od 4000 ot/min, zrychlení vozu z 0 na 100 km/h nepřesáhlo 6 sekund.

    Zvýšenému výkonu byla přizpůsobena šestistupňová nesynchronizovaná převodovka. Pohon všech kol vycházel z koncepce Syncro a nebyl na soutěžní použití dostatečně dimenzovaný. Neměl mezinápravový diferenciál, nýbrž pouze přední a zadní lamelové diferenciály s omezenou svorností.

    Technické parametry

    VW Golf Rallye G60 sk. A

    Motor:

    Řadový čtyřválec SOHC s osmiventilovou hlavou o objemu 1764 ccm (vrtání 80,6 x zdvih 86,4 mm) uložený vpředu napříč. Kompresní poměr 9 : 1, nejvyšší výkon 282 k při 6800 ot/min. Největší krouticí moment 330 Nm při 4500 ot/min. Vícebodové vstřikování paliva Bosch/ VW-Digifant. Přeplňovaní dmychadlem G60 s mezichladičem stlačeného vzduchu.

    Převodovka:

    Pohon všech kol s lamelovými samosvornými diferenciály vpředu a vzadu. Šestistupňová nesynchronizovaná převodovka, jednokotoučová spojka. Hřebenové řízení s posilovačem.

    Podvozek:

    Vpředu zavěšení kol typu McPherson, vzadu spodní ramena s vinutými pružinami, zkrutné stabilizátory. Vpředu ventilované kotoučové brzdy průměru 325 mm, vzadu kotouče pr. 295 mm. Možnost nastavení brzdného účinku na jednotlivé nápravy. Patnáctipalcová kola z hořčíkové slitiny 7 x 15″ pro šotolinu, 7,5 x 16″ a 7,5 x 17″ kola pro asfalt, pneumatiky Pirelli.

    Rozměry a hmotnost:

    Třídveřová samonosná ocelová karoserie. Délka 4035 mm, šířka 1720 mm, výška 1390 mm, rozvor 2485 mm, rozchod kol 1429/ 1434 mm. Homologační hmotnost 1075 kg. Palivová nádrž o objemu 65 litrů.

    historické automobily technika Volkswagen závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

    Rallye Praha revival 2019 startuje

    RALLY magazín 10 / 2018

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    • Recenze
    • Nejlépe hodnocené
    8.0
    By Ivo Nowi Novák1.3.2019

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    8.0
    By Ivo Nowi Novák16.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2018 – Veni, vidi, vici

    9.9
    By Roman Fluxa4.9.2011

    Ford Evos Concept

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    9.5
    By Jiří Dokulil2.12.2011

    Spokojenější bratříček „velkého“ seriálu

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum rally cestovní automobily Crosscountry design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino seriál Slovensko spolujezdci Star rally historic Zlín Subaru technika trekker týmy Velká Británie Volkswagen vozy WRC výstavy a srazy WRC závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    • Sitemap
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    Copyright 2010-2019 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.