RALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Aktuálně
    • Historic Vltava rallye 2019 zná své favority
    • 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019
    • Rallye Praha revival 2019 startuje
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2019
    • Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    • Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín
    • Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína
    • Schneerosen rallye 2019
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Automobily
      4. Lifestyle
      Featured
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      Recent
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      By Zdeněk Weiser11.4.2019

      Rallye Praha revival 2019 startuje

      By Ivo Nowi Novák13.3.2019

      Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    • Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2018

      KOWAX Valašská rally ValMez 2018

      Recent
      By Ivo Nowi Novák19.4.2019

      25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

      By Ivo Nowi Novák3.4.2019

      KOWAX Valašská rally ValMez 2019

      By Ivo Nowi Novák6.3.2019

      Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      Recent
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      By Tomáš Plachý11.12.2018

      RALLY magazín 10 / 2018

      By Tomáš Plachý1.11.2018

      RALLY magazín 09 / 2018

    RALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Automobily»Český Datsun 240 Z pro Safari rally

    Český Datsun 240 Z pro Safari rally

    0
    By Roman Fluxa on 19.11.2015 Automobily

    Česká výprava přivezla na letošní East African Safari Classic Rally 2015 jeden z nejhezčích závodních speciálů. Zasloužené uznání sklidil vůz při technické přejímce.

    Ve startovní listině East African Safari Classic Rally najdeme letos šest vozů provedení 260 Z a tři slabší modely 240 Z. Důkaz, že šestiválcové kupé patří bezpochyby do zlatého fondu africké rally.

    Kultovní „two.forty-zee“

    Datsun 240 Z byl prvním sportovním vozem ze země vycházejícího slunce, který se dokázal prosadit na celosvětovém trhu i v na sportovním kolbišti. Japonci se soustředili pouze na dvě nejslavnější soutěže Rallye Monte Carlo a Rally Safari. Zatímco na úzkých zasněžených alpských silnicích se poměrně těžkému vozu s dlouhou přídí příliš nedařilo, v afrických savanách na počátku sedmdesátých let dominoval. V roce 1971 zvítězil Edgar Herrmann, o dva roky později si své premiérové vítězství připsal legendární Shekhar Mehta. V roce 1974 se na scéně objevil silnější Datsun 260 Z, ale na úspěchy svého předchůdce už nenavázal. První generace se vyrobilo celkem téměř 170 tisíc kusů a modelová řada „Z“ je v nabídce značky Nissan/ Datsun dodnes.

    Speciál českého Datsun Teamu

    Historie nového českého národního soutěžního týmu se začala psát v roce 2013, kdy Ondřej Coufal a Roman Maděra zahájili pod firmou Karosář.cz stavbu vozu Datsun 240 Z. Postupně vznikl tým lidí s dlouholetými zkušenostmi v rallysportu, a s nimi se podařilo připravit legendární historický soutěžní vůz do takové podoby, že loni úspěšně absolvoval kompletní maraton Sydney – London (délka 16tisíc km). Ondřej Coufal dokonce bojoval při své rally premiéře o stupně vítězů, i když nakonec dojel pátý. Na základě získaných zkušeností se jezdec a majitel týmu v jedné osobě rozhodl zúčastnit East African Safari Classic Rally 2015 v Keňi pod hlavičkou Czech National Datsun Rally Teamu.

    Doladěn až v Africe

    Vůz, jenž má za sebou maraton Sydny – Londýn, byl v létě rozebrán do posledního šroubku, kompletně zrepasován a s několika nutnými úpravami v rekordním čase opět sestaven. Do Afriky byl expedován před více než měsícem lodí.

    Po příjezdu bylo nutné provést další úpravy, jež si vyžaduje specifický charakter africké soutěže. Na karoserii bylo nutné instalovat speciální zástěrky. Na zádi přibyly nášlapy a úchyty nutné při vyprošťování vozu. S ohledem na předpověď počasí bylo po příjezdu první skupiny rozhodnuto o nutnosti instalace vytaženého sání vzduchu – tzv. šnorchlu.

    Zbylá část týmu měla naštěstí let rezervován o týden později a tak bylo rozhodnuto, že se šnorchl vyrobí narychlo v Čechách a doveze do Keni letecky. Na místě pak bylo sání instalováno a vůz získal definitivně ten pravý africký „outfit“.

    Technické parametry

    DATSUN 240 Z Ondřeje Coufala

    Motor: Řadový zážehový šestiválec uložený vpředu podélně. Rozvod ventilů OHC poháněný řetězem, tři dvojité horizontální karburátory Weber 45DCOE. Zdvihový objem 2393 ccm (83 x 73,7 mm), kompresní poměr 10,5 : 1, výkon 210 koní při 7500 ot/min, největší krouticí moment 246 Nm při 5000 ot/min.

    Převodovka: Pohon zadních kol. Pětistupňová převodovka Elite s přímými zuby, samosvorný zadní diferenciál. Jednokotoučová suchá spojka. Hřebenové řízení.

    Podvozek: Vpředu i vzadu nezávislé zavěšení kol typu McPherson, vinuté pružiny, zkrutné stabilizátory. Plynokapalinové tlumiče pérování Proflex. Kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu ventilované. Patnáctipalcová kola z lehké slitiny, pneumatiky Michelin 195/65 R15 vpředu a 215/65 R15 vzadu.

    Rozměry a hmotnost: Dvoudveřová samonosná ocelová karoserie kupé 2+2. Délka 4136 mm, šířka 1630 mm, výška 1286 mm, rozchod kol 1356/1347 mm, rozvor náprav 2305 mm. Hmotnost 1250 kg. Bezpečnostní palivová nádrž ATL o objemu 100 litrů.

    Datsun East African Safari rally historické automobily Ondřej Coufal závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

    Rallye Praha revival 2019 startuje

    Historic Vltava Rallye 2018 preview

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2022 >
    Květen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    • Recenze
    • Nejlépe hodnocené
    8.0
    By Ivo Nowi Novák1.3.2019

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    8.0
    By Ivo Nowi Novák16.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2018 – Veni, vidi, vici

    9.9
    By Roman Fluxa4.9.2011

    Ford Evos Concept

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    9.5
    By Jiří Dokulil2.12.2011

    Spokojenější bratříček „velkého“ seriálu

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum rally cestovní automobily Crosscountry design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino seriál Slovensko spolujezdci Star rally historic Zlín Subaru technika trekker týmy Velká Británie Volkswagen vozy WRC výstavy a srazy WRC závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    • Sitemap
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    Copyright 2010-2019 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.