RALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Aktuálně
    • Historic Vltava rallye 2019 zná své favority
    • 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019
    • Rallye Praha revival 2019 startuje
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2019
    • Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    • Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín
    • Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína
    • Schneerosen rallye 2019
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Automobily
      4. Lifestyle
      Featured
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      Recent
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      By Zdeněk Weiser11.4.2019

      Rallye Praha revival 2019 startuje

      By Ivo Nowi Novák13.3.2019

      Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    • Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2018

      KOWAX Valašská rally ValMez 2018

      Recent
      By Ivo Nowi Novák19.4.2019

      25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

      By Ivo Nowi Novák3.4.2019

      KOWAX Valašská rally ValMez 2019

      By Ivo Nowi Novák6.3.2019

      Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      Recent
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      By Tomáš Plachý11.12.2018

      RALLY magazín 10 / 2018

      By Tomáš Plachý1.11.2018

      RALLY magazín 09 / 2018

    RALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Lifestyle»Těch tisíc mil… Rallye Mille Miglia 2016 [3.díl]

    Těch tisíc mil… Rallye Mille Miglia 2016 [3.díl]

    0
    By Ivo Nowi Novák on 9.6.2016 Lifestyle

    Půl jedné, čas popolední, je třeba myslet na nějaké to „mangiare“! Jenže Ital nezná ten zázrak, takže vepřo-knedlo v téhle malé vesnici nehrozilo a při pohledu do stánku jsme si mohli taky jen nechat zdát o nějaké té rallyové „klobině“ v úpravě medium rare, podávané s levnou hořčicí na drahém papírovém tácku s rukou utřenou do chleba.

    Osedlali jsme tedy tréninkovou Alfu Romeo a vyrazili za jídlem. U první cedule mám jasno – odbočujeme do Saló, krásného malého letoviska na břehu gardského jezera. Měl jsem už možnost toto město jednou navštívit, takže si počínám jako místní a vedu Tomáše zcela suverénně na známé parkoviště. Myslím, že jsme dokonce parkovali i na stejném místě jako já tehdy před dvěma lety (dle nezaschlé olejové skvrny)…

    Jako správní turisté jsme chtěli nejprve splynout s místními, tudíž první lokace, kam vedly naše kroky, byla příjezerní kolonáda. Jen ti Italové byli nějací divní a skoro všichni mluvili německy. Na nás v tu chvíli nejvíce promlouvaly naše žaludky a tam jsme ve dvou obsadili místní restaurační zařízení. Itálie, to je pizza a když nevíte jakou, dejte si „Quattro formaggi“. Na ní je úplně všechno a co vám nechutná, můžete nenápadně zahodit. V kombinaci se studeným pivem to byla Božská mana. Po vydatném obědě jsme to viděli spíše na „Dolce far niente“ než na pokračování v dobývání zdejší rally, ale práce volala.

    Jsme zase v „alfičce“ a letíme zpátky na známé místo. Jeden tunel, druhý tunel, ale co to? Slunce je pryč a vypadá to, že si mezi kopci daly dostaveníčko dvě bouřky a předvádí se mezi sebou, která že má silnější blesky. Jak se italsky říká: Na ja, richtig! Prší, hodně prší, stěrače jedou naplno a my rychle voláme do „ostré“ Alfy, ať přezouvají, že se tu nebe právě rozhodlo sestoupit na zem. Při parkování u „erzety“ už přestalo hodně pršet a začalo regulerně lít. Jenže nejsme z cukru ani z mozarelly, oblékáme se do plné polní a vyrážíme k pásce

    Jak vidno, počasí nedělá potíže jen divákům a soutěžícím, ale především organizátorům. Soutěž má slušnou „sekeru“, na trati už měli být první předjezdci, nicméně po cestě se v tuto chvíli pohybuje vše, co má kola,nohy a protézy, jen ne právě oni. Čas od času vjede na trať v jejím směru nebo protisměru nějaké organizační vozidlo a vyráží do dáli něco pořádat, aby se za chvíli zase vrátilo zpět na svoji spartakiádní značku. Haleluja, po více než hodině se kolotoče opět rozjely.

    Před námi v mokrých podmínkách defilují WRC, S2000, R5…už jsme u startovního čísla 60., když v tom jeden z fotografů, který předtím prudce debatoval s jedním z pořadatelů, ke mně přistupuje snaží se mi (opět ne v řeči mého kmene) něco vysvětlovat. Pochytil jsem jen „tre vetture“ a „fine“.

    No to snad ne! Zkáza je dokonána, projedou tři auta a je šlus. Zbytek jede volným průjezdem. I naše Alfa. Opět. Na vině bylo počasí, kdy na nejvyšším místě trati solidně krupobilo a část zmrzlé nadílky zůstala na silnici. Na vině byli i diváci, kteří si každou volnou chvíli krátili nezřízeným pitím čehokoli, co teklo a mělo aspoň nějaké „volty“. Někteří jedinci se pak podle očitého svědka snažili v jedné z větších kaluží plavat. Pro pořádající službu těžko řešitelný oříšek.

    Skóre je nelichotivé – italská rally vs. čeští novináři – 2:0. Zpět do Brescii se plížíme doslova jako zbití a zmoklí psi. Čeká nás ještě slavnostní cíl a společná večeře. Stále však prší ostošest a je mi jasné, že focení závěrečné ceremonie bude ještě velkým kulturním zážitkem. Sobota, lehce před desátou večerní a přes cílovou rampu projíždí i Alfa Romeo hustopečského Agrotec Racing Teamu.

    Mám nafocíno, poháry jsou rozdány, kalichy hořkosti vypity do dna. I přes počasí, že by člověk Itala nevyhnal a přes skutečnost, že některé posádky odjely pouze tři ze šesti rychlostních testů, je podle moderátora vše „molto bene“.

    Můžeme vyrazit do restaurace. Přicházím ve stylu pravého českého vodníka, solidně mi kape ze šosu. Lehce skleslou náladu vrací do pozitivních hodnot skvělé víno a ještě skvělejší jídlo. Když v pozdních nočních (nebo spíše brzkých ranních) hodinách zaléhám, jsem pln dojmů. Bude chvíli trvat, než to vše vstřebám.

    Co říci nakonec – bylo to prostě italské, plné vášně a emocí, chvílemi to nefungovalo, ale nakonec to celé dojelo zdárně do cíle. Ital si prostě užívá života a i na tom negativním si dokáže najít onen světlý bod, který je možné oslavovat a vzpomínat na něj. Tahle země je svá a je těžké si zde udržet špatnou náladu. Přidanou hodnotou je jen tak jít ulicí a sledovat, jak kolem projíždí každou chvíli nějaký ostrý hot hatch a nechat se štípnout třeba od štíra Fiat 500 Abarth v sexy barvě s řádnou zvukovou kulisou!

    Písmena mi dochází stejně rychle jako obsah láhve skvělého červeného vína Bardolino, které které jsem dostal jako pozornost od hustopečského týmu. Děkuji, že jste se mnou došli až na konec příběhu, který měl být původně velmi krátký

    Arrivederci amici!

    fanoušci foto Itálie story trekker
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Ivo Nowi Novák

    Fotograf, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Rally pro mě není pouze o honbě posádek za vteřinami a ostrých fotografiích, ale také o poznávání nových míst, lidí a sbírání zážitků.

    Related Posts

    Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    16. Revival Rally Club Valpantena 2018

    RALLYLEGEND 2018 s příchutí Martini

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    • Recenze
    • Nejlépe hodnocené
    8.0
    By Ivo Nowi Novák1.3.2019

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    8.0
    By Ivo Nowi Novák16.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2018 – Veni, vidi, vici

    9.9
    By Roman Fluxa4.9.2011

    Ford Evos Concept

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    9.5
    By Jiří Dokulil2.12.2011

    Spokojenější bratříček „velkého“ seriálu

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum rally cestovní automobily Crosscountry design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino seriál Slovensko spolujezdci Star rally historic Zlín Subaru technika trekker týmy Velká Británie Volkswagen vozy WRC výstavy a srazy WRC závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    • Sitemap
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    Copyright 2010-2019 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.