RALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Aktuálně
    • Historic Vltava rallye 2019 zná své favority
    • 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019
    • Rallye Praha revival 2019 startuje
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2019
    • Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    • Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín
    • Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína
    • Schneerosen rallye 2019
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Automobily
      4. Lifestyle
      Featured
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      Recent
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      By Zdeněk Weiser11.4.2019

      Rallye Praha revival 2019 startuje

      By Ivo Nowi Novák13.3.2019

      Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    • Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2018

      KOWAX Valašská rally ValMez 2018

      Recent
      By Ivo Nowi Novák19.4.2019

      25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

      By Ivo Nowi Novák3.4.2019

      KOWAX Valašská rally ValMez 2019

      By Ivo Nowi Novák6.3.2019

      Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      Recent
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      By Tomáš Plachý11.12.2018

      RALLY magazín 10 / 2018

      By Tomáš Plachý1.11.2018

      RALLY magazín 09 / 2018

    RALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Lifestyle»Těch tisíc mil… Rallye Mille Miglia 2016 [1.díl]

    Těch tisíc mil… Rallye Mille Miglia 2016 [1.díl]

    0
    By Ivo Nowi Novák on 25.5.2016 Lifestyle

    Tetelil jsem se blahem. Jede se Vyškov – konečně závod, který mám za humny, budu vstávat jako normální člověk a zpátky doma budu pěkně před setměním. Jenže – to by se nesměl ozvat Tomáš Plachý, šéfredaktor kultovního magazínu „RALLY“ a v pokušitel v jedné osobě.

    Zprostředkovaně mi nabídnul návštěvu mé oblíbené destinace, země, kde mají vše důležité pro spokojený život – špagety, hudební skupinu Ricchi e Poveri a Silvia Berlusconiho.

    Ano, řeč je o Itálii. Hustopečský Agrotec racing tým Martina Rady se jal namísto tradiční účasti na Rallye Monte-Carlo absolvovat menší, avšak neméně slavnou soutěž – Rallye Migle Miglia. Vzít svoji červenou Alfu Romeu 147 na rychlostní zkoušky nedaleko od místa, kde byla počata. Sednul jsem ke Googlu a začal zjišťovat podrobnosti – hmmm, 10x WRC, početná ekipa R5 a S2000, hejno S1600…historici… Není nad čím přemýšlet.

    Než jsem se nadál, seděli jsme v motorovém přemisťovadle a nabrali kurz Brescia. A aby to bylo stylové, naším motorovým mezkem byla Lancia Delta poslední generace. Dokonale jsme tak splynuli s jižním prostředím. Cesta proběhla dle plánu a za osm a půl hodiny nebylo co řešit. Podle plánu proběhla i zastávka v italském motorestu Autogrill, kde jsme si prostě museli dát capuccino a panini. Che bello!

    Jsme v jámě lvové

    Rychle jsme naházeli kufry do pokoje nádherného hotelu jen pár kroků od známého jezera Lago di Garda a rally pro nás začala hodně zostra – bylo třeba navštívit hotelový whirlpool. Náročná, ale nutná součást akce! Příprava proběhla a v šest večer započal přesun do padesát kilometrů vzdálené Brescie, kde byl situován slavnostní start rally.

    Předtím jsme ještě přijali pozvání na skvělou večeři v jedné z místních restaurací. Italské papání můžu a napral jsem se tak, že jsem skoro nebyl schopen uzvednout foťák. Ale když musíš, tak musíš! Italové rádi slaví – vždy, vše a všude. Jak jinak si vysvětlit, že v pátek v deset hodin večer bylo náměstí „Piazalle Arnaldo“, místo slavnostního startu, narváno téměř k prasknutí. Zahrádky kaváren a barů hučely vášnivými rozhovory, lidé stáli jen tak na chodnících se sklenkami vína v ruce a sledovali cvrkot.

    Slavnostní start absolvovala i Alfa se startovním číslem 96 a my museli rychle na kutě. O co méně jsme měli spánku, o to delší nás čekal sobotní program. Nepřímá to úměra.

    Sobota tu v okamžení

    Je sobota, 7.15 hodin ráno, Itálie se probouzí a my se po vydatné snídani (vajíčka, párečky, pršut, sýr, med, káva… ve hře byl i kvalitně vychlazený sekt – ten však neproběhl, protože chyběly jahody) opět řítíme směr Brescia. Vysadíme pilota i mitfáru u uzavřeného parkoviště a s Tomášem vyrážíme na erzety.

    Počasí je takové nijaké. Nízké šedé mraky, ze kterých může pršet,sněžit nebo krupobít, teplota patnáct nad a vlhkost raději neměříme. S ohledem na to, že „vložky“ jsou odsud asi 50 kilometrů směrem do hor, je velmi těžké určit podmínky, které tam budou panovat. Domlouváme se tedy, že do týmu „brnkneme“, až budeme blíže „rychlostkám“. To už snad bude jasnější, jaká je aktuální situace a podle toho se bude „alfička“ obouvat.

    S rostoucí nadmořskou výškou počasová skepse mizí. Nebe se přesouvá téměř do fáze azzuro, jen sem tam to kazí nějaký ten simpsonovský mrak. Ještě pár kilometrů a jsme na místě. Rychlostní zkouška číslo dvě – Pertiche.

    Jako na horské dráze

    Místní „vložky“ jsou kapitolou samy o sobě. Kombinace horské dráhy a řetízkového kolotoče. Nahoru/dolů ze zatáčky do zatáčky, ani vteřina odpočinku. Na jedné straně zeď, na druhé svodidlo. Přes vesničky mezi domy, kde je to chvílemi opravdu na zrcátka. Pravé soutěžácké peklo! I pro diváka je přístup na ně velmi obtížný – ve většině případů jen od startu či cíle – vyjma právě námi vybrané, kde se dalo poměrně komfortně přijet do její půlky. Vesnice jako dlaň, staré domy, diváků plno, pásek málo – ale my vyrážíme na krátkou túru do protisměru „erzety“, kde na sebe navazuje několik zatáček.

    Když se podívám na stráň, která vede k první „levé“ z kopce, mám jasno. Jsem zkušený horolezec (viděl jsem film Třetí skoba pro Kocoura) a tak vyhodnocuji, že bez maček a cepínu to prostě nedáme. Silně příkrý svah přechází do extrémně svislého. Na něm by si vylámal zuby i zkušený kamzík. Musíme po trati.

    Lapáme po dechu, ale jsme tady. Na travnatých lučinách kolem cesty je odhadem půlka všech italských rallyových fans. Pořadatelé tady řádili s páskami, které jsou zde nataženy všemi směry v řádech kilometrů.

    Představení může začít

    Dlouho neváhám a zaujímám palebné postavení. Atmosféra je skvělá, všichni jsou natěšení na kvalitní výkony posádek. Kdokoli teď jde po trati, je častován tisícihlavým davem tifosi, který na něj skanduje „Zóoóónáá perikolóóóóózááá“ (Zakázaný prostor).

    Jak si tak stojím v krásné fuchsiové MEDIA kamizolce a ladím foťák, přistoupí ke mně místní fotograf a něco mi začne vysvětlovat – samozřejmě v jeho rodné řeči. Ale já „non parlo italiano“, tak ho prosím o překlad do angličtiny. Je mi vysvětleno, že stojíme v zakázané zóně, že pojede předjezdec „Zero“, ten má v autě kameru a vše zaznamenává. Mám prý jít stranou, až projede, vše bude dovoleno.

    Nastává fáze odlivu, projíždí „jednonulka“, vše je podle bezpečnostního plánu, jakmile zmizí za zatáčkou, nastává fáze přílivu a bezpečnostní plán bere za své. Diváci stojí opravdu všude. Pořadatelé se usazují a dělají si pohodlí. Počasí je výborné, pivo studené a v dostatečném množství – představení může začít!

    … na pokračování

    2. díl – Těch tisíc mil… Rallye Mille Miglia 2016

    fanoušci foto Itálie Lancia story trekker
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Ivo Nowi Novák

    Fotograf, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Rally pro mě není pouze o honbě posádek za vteřinami a ostrých fotografiích, ale také o poznávání nových míst, lidí a sbírání zážitků.

    Related Posts

    Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    16. Revival Rally Club Valpantena 2018

    RALLYLEGEND 2018 s příchutí Martini

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Září
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930 
    • Recenze
    • Nejlépe hodnocené
    8.0
    By Ivo Nowi Novák1.3.2019

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    8.0
    By Ivo Nowi Novák16.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2018 – Veni, vidi, vici

    9.9
    By Roman Fluxa4.9.2011

    Ford Evos Concept

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    9.5
    By Jiří Dokulil2.12.2011

    Spokojenější bratříček „velkého“ seriálu

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum rally cestovní automobily Crosscountry design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino seriál Slovensko spolujezdci Star rally historic Zlín Subaru technika trekker týmy Velká Británie Volkswagen vozy WRC výstavy a srazy WRC závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    • Sitemap
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    Copyright 2010-2019 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.