RALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Aktuálně
    • Historic Vltava rallye 2019 zná své favority
    • 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019
    • Rallye Praha revival 2019 startuje
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2019
    • Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    • Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín
    • Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína
    • Schneerosen rallye 2019
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Automobily
      4. Lifestyle
      Featured
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      Recent
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      By Zdeněk Weiser11.4.2019

      Rallye Praha revival 2019 startuje

      By Ivo Nowi Novák13.3.2019

      Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    • Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2018

      KOWAX Valašská rally ValMez 2018

      Recent
      By Ivo Nowi Novák19.4.2019

      25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

      By Ivo Nowi Novák3.4.2019

      KOWAX Valašská rally ValMez 2019

      By Ivo Nowi Novák6.3.2019

      Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      Recent
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      By Tomáš Plachý11.12.2018

      RALLY magazín 10 / 2018

      By Tomáš Plachý1.11.2018

      RALLY magazín 09 / 2018

    RALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»T&T (1. díl) – Fiesta na bronzové vlně

    T&T (1. díl) – Fiesta na bronzové vlně

    0
    By Tomáš Plachý on 14.12.2010 Nezařazené

    Nově zformovaný Czech Ford Rally Team představil začátkem sezony 2010 českým fanouškům zbrusu nový speciál Ford Fiesta S2000. Před koncem roku 2010 jeho posádka Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát hodnotí sezonu, kterou dokončila na třetím místě v hodnocení MMČR v rally.

    „Na začátku prosince 2009 jsem nevěřil, že se starty s Fiestou podaří zrealizovat. Vůz byl zcela nový a bylo k němu velmi málo informací. V úvodu se zdálo, že pro M-Sport národní šampionáty zůstanou ve stínu S-WRC. Navíc v době, kdy se spolupráce dohodla, nebylo vůbec jisté, zda Ford odstartuje v Monte Carlu. Poprvé jsem začal celý projekt brát vážně až v okamžiku, kdy nám v dílnách M-Sportu předali auto," vzpomíná Jaromír Tarabus.

    První křest ohněm čekal na moravskou posádku na tratích Valašské rally na konci března. Vůz byl dodán pouhý týden před startem, a tak na seznámení s novou technikou nezbylo mnoho času. Do startu první soutěže MMČR nastupovala posádka s vědomím, že fiestu bude poznávat a sžívat se s ní. Umístění v cíli soutěže si nikdo netroufl tipovat.
    Jaromír Tarabus: „Valaška byla velkou neznámou. O autě jsem stoprocentně věděl jen to, že s ním Mikko Hirvonen vyhrál Monte Carlo a Martin Prokop uspěl ve Švédsku. Fiestu jsem si vyzkoušel těsně před startem krátce na Vyškovsku, pak na Zlínsku. Nešlo ani tak o práci na nastavení jako spíše o poznání vozu. Zkušenosti z abarthu a fabie mi posloužily jako dobrý odrazový můstek. To, že budeme od startu tak vysoko, jsme s Danem vůbec nečekali. Z dokončeného závodu jsem měl příjemný pocit, i když jsme si třetí místo zas až tak nezasloužili. Roman Kresta odstoupil a nám to spadlo do klína. Závod ukázal, že nás čeká velmi mnoho práce na nastavení vozu, a že bojovat o stupně vítězů bude letos velmi, velmi těžké. Plán do startu další soutěže byl jasný, využít auto aspoň na sedmdesát procent."

    Na start druhého podniku českého mistrovství, Rally Šumava, se už posádka postavila s cílem zasáhnout do bojů v první trojici.
    Jaromír Tarabus: „Na testu před Šumavou jsme udělali velký kus práce na nastavení podvozku Fiesty Super 2000. Proti Valašské rally jsem měl lepší pocit z ovládání auta, což přispělo k pohodě v první etapě v okolí Klatov. Více jsem si věřil. Bohužel nás tentokrát potrápila technika. V sobotu ráno se nám málem nepodařilo nastartovat a na přejezdu do Vimperku se rozpadlo středové uložení kardanu. Pak nás pozlobil alternátor a těsně před servisem spadl klínový řemen. Dan rovněž musel na přejezdu přemlouvat počítač, který stávkoval, takže jsme nakonec obdrželi velkou penalizaci. Mrzelo mě, že se nerozhodovalo na tratích. Roman s Pavlem si jeli svůj závod, já a Venca jsme sváděli boj s technikou, takže to bylo spíš o tom, kdo se dřív protrápí do cíle. Musím říci, že za těchto okolností bylo třetí místo výborným výsledkem."

    V rámci přípravy byl do programu dvojice Tarabus – Trunkát zařazen po Šumavě start ve třetím podniku Mistrovství ČR ve sprintrally, Rallysprintu Kopná. Jaromír Tarabus nastupoval na start jako obhájce loňského vítězství.
    Jaromír Tarabus: „Start na sprintu hodnotím s odstupem ve dvou pohledech. Ten první se týkal výrazného posunu v nastavení vozu a zlepšení ovládání. Mohli jsme naostro vyzkoušet změny, které jsem pod odborným dohledem Martina Prokopa a Romana Kresty na Fiestě udělal. Od podvozku, přes brzdy až po transmise. Start na Kopné byl obrovský přínos v naší přípravě na další soutěže ve velkém mistráku. Roman navíc na testu slíbil, že mi na malé barumce nedá nic zadarmo, a taky to dodržel. Druhý pohled se týkal sportovní hodnoty. Lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem nechtěl vyhrát. Říká se, že defekt je většinou chyba jezdce. Inkriminovanou zkoušku jsem si po závodech projel a asi vím, proč se to stalo."
    Daniel Trunkát: „Naši účast na Rallysprintu Kopná hodnotím velmi pozitivně. Jelo se rychle a byli jsme kousek od vítězství. V cíli po defektu jsem měl smíšené pocity, ale to je prostě rally. Potrápit zkušeného domácího matadora Krestu a na sedmdesáti kilometrech rychlostních zkoušek odskočit ostatním o více než minutu byla velká motivace k dalším závodům. Důležité také bylo, že jsme se v dobrém světle předvedli zástupcům našeho hlavního partnera pro Rallysprint Kopná. Chvíli jsme dokonce zvažovali možnost, zda plánovanou spolupráci na zahraničních startech nevyměníme za starty v dalších závodech rallysprintového mistrovství."
    Tolik ohlédnutí za prvními dvěma podniky Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, po nichž Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem drželi druhou příčku průběžného pořadí.

    (pokračování)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

    25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

    Rallye Praha revival 2019 startuje

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    • Recenze
    • Nejlépe hodnocené
    8.0
    By Ivo Nowi Novák1.3.2019

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    8.0
    By Ivo Nowi Novák16.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2018 – Veni, vidi, vici

    9.9
    By Roman Fluxa4.9.2011

    Ford Evos Concept

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    9.5
    By Jiří Dokulil2.12.2011

    Spokojenější bratříček „velkého“ seriálu

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum rally cestovní automobily Crosscountry design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino seriál Slovensko spolujezdci Star rally historic Zlín Subaru technika trekker týmy Velká Británie Volkswagen vozy WRC výstavy a srazy WRC závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    • Sitemap
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    Copyright 2010-2019 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.