Ani velmi nevlídné povětrnostní podmínky neodradily velkou většinu přihlášených posádek od startu na letošní Rally Vrchovina. Extrémně těžkou rally nejlépe zvládla dvojice Mariusz Małyszczycki – Jacek Rathe na Mitsubishi Lancer Evo IX.

Rally Vrchovina logo

Seznam přijatých posádek


Závod

Sobota 6. dubna 2013

Celková délka rallye: 229,06 km
z toho 8 RZ o celkové délce 62,37 km

RESULTS – Kompletní výsledky Rally Vrchovina 2013 (PDF)


Výsledky Rally Vrchovina 2013

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

1. Małyszczycki / Rathe Mitsubishi Lancer Evo IX   36:56.4
2. Jakeš / Novák Mitsubishi Lancer Evo IX   +12.2
3. Kořístka / Drozd Mitsubishi Lancer Evo IX   +31.8
4. Plíhal / Stross Škoda Octavia WRC 1. tř. 13 +1:30.4
5. Firla / Jůrka Mitsubishi Lancer Evo IX   +1:44.1
6. Štajf / Rajnoha Subaru Impreza R4 1. tř. 2 +1:44.2
7. Pešl / Pešek Mitsubishi Lancer Evo IX   +1:46.6
8. Šimurda / Dlouhý Škoda 130 LR 1. tř. V/1 +3:25.4
9. Adolf / Gross Škoda Fabia S2000   +3:33.3
10. Vopatřil / Kostka Škoda Fabia R2 1. tř. 6 +3:38.9

Ostoupení předních posádek

St. č. 2 – Sýkora / Škardová, Mits. Lancer Evo IX R4, TZ – elektr. před startem
St. č. 4 – Dohnal / Venclík, Peugeot 207 S2000, zdrav. prob. před RZ 1
St. č. 9 – Tomaštík / Vrečka, Subaru Impreza WRC, havárie v RZ 2
St. č. 19 – Březík / Omelka, Subaru Impreza WRC, havárie v RZ 4
St. č. 22 – Kurka / Škubník, Mits. Lancer Evo IX, tech. závada v RZ8
St. č. 23 – Peták / Benešová, Renault Clio R3, zdrav. důvody po RZ 2
St. č. 28 – Vlček / Lasevič, Peugeot 206 Kit Car, tech. závada v RZ6

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

RZ 7 Návary 5,88 km RZ 8 Klenová 8,49 km RZ 9 Český Rudolec 5,69 km
ZRUŠENA 1. Jakeš, 6:54.1
2. Małyszczycki, +0.9
3. Kořístka, +8.8
4. Pešl, +19.2
5. Firla, +31.3
6. Plíhal, +31.9
7. Štajf, +37.1
8. Adolf, +50.5
9. Čaloun, +1:00.2
10. Šimurda, +1:01.2
1. Jakeš, 3:21.9
2. Małyszczycki, +4.6
3. Štajf, +9.8
4. Plíhal, +10.0
5. Firla, +10.3
6. Pešl, +12.9
7. Kořístka, +13.5
8. Adolf, +21.2
9. Vopatřil, +23.9
10. Bisaha, +24.7

Průběžné pořadí po RZ 6: Kořístka - Drozd

1. Małyszczycki / Rathe, Mits. Lancer Evo IX, 26:34.9
2. Kořístka / Drozd, Mitsubishi Lancer Evo IX, +15.0
3. Jakeš / Novák, Mitsubishi Lancer Evo IX, +17.7
4. Štajf / Rajnoha, Subaru Impreza R4, +32.8
5. Plíhal / Stross, Škoda Octavia WRC, +54.0
6. Firla / Jůrka, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:08.0
7. Pešl / Pešek, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:20.0
8. Kurka / Škubník, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +1:58.5
9. Vopatřil / Kostka, Škoda Fabia R2, +2:04.1
10. Šimurda / Dlouhý, Škoda 130 LR , +2:07.5

Penalizace míchají pořadím

Čelo závodu "formují" penalizace. Nejlépe si vede Mariusz Małyszczycki, který i navzdory 10s penalizace za předčasný start v RZ4 dokázal udržet vedení z první rundy. 40s za pozdní příjezd do ČK na RZ5 "vyfasoval" průběžně druhý Robert Kořístka. Stejný prohřešek na téže RZ stál 20s třetího Miroslava Jakeše.

Jeden z rozhodujících momentů Rally Vrchovina 2013. Miroslav Jakeš dělá hodiny na RZ4.

Miroslav Jakeš dělá hodiny na RZ4 a ztrácí cenné vteřinky

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

RZ 3 Návary
5,88 km
RZ 4 Klenová
8,49 km
RZ 5 Český Rudolec
5,69 km
RZ 6 Radíkov
8,28 km
ZRUŠENA 1. Kořístka, 7:19.7
2. Štajf, +12.5
3. Małyszczycki, +15.7
4. Jakeš, +27.6
5. Pešl, +35.7
6. Plíhal, +41.0
7. Zdráhala, +44.3
8. Firla, +48.9
9. Adolf, +1:18.7
10. Sameš, +1:19.3

ZRUŠENA
1. Jakeš, 3:34.0
-. Kořístka, 0,0

3. Małyszczycki, +4.9
4. Štajf, +5.3
5. Plíhal, +9.0
6. Šimurda, +11.8
7. Pešl, +12.9
8. Firla, +13.3
9. Kurka, +18.3
10. Kobliha, +19.4
1. Jakeš, 5:29.7
2. Štajf, +1.8
-. Małyszczycki, +1.8
4. Kořístka, +2.5
5. Plíhal, +7.6
6. Pešl, +15.4
7. Kurka, +15.8
8. Vopatřil, +17.0
9. Firla, +18.5
10. Čaloun, +19.0

RZ 5 přerušena po havárii st. č. 81 Zdráhala / Rýdlová
RZ 4 zrušena
po havárii st. č. 19 Březík / Omelka, auto blokuje trať


Průběžné pořadí po RZ2: Malyszczycki

1. Malyszczycki – Rathe, Mits. Lancer Evo IX, 9:39.1
2. Jakeš – Novák, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2,5
3. Kořístka – Drozd, Mitsubishi Lancer Evo IX, +4,9
4. Firla – Jůrka, Mitsubishi Lancer Evo IX, +19,7
5. Březík – Omelka, Mitsubishi Lancer Evo IX, +26,1
6. Kurka – Škubník, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +27,5
7. Vopatřil – Kostka, Škoda Fabia R2, +28,6
8. Plíhal – Stross, Škoda Octavia WRC, +28,8
9. Šimurda – Dlouhý, Škoda 130LR, +37,2
10. Maxa – Palivec, Renault Clio R3, +41,2

Ani na startovní rampu nedovolila technická závada vyjet Janu Sýkorovi a Martině Škardové, kteří byli ještě včera považováni za největší favority Rally Vrchovina 2013. O moc dál nedojel ani Jan Dohnal, po drobné kolizi s retardérem skončil na druhé rychlostní zkoušce také Jaromír Tomaštík.

Šance se poté chopily posádky vozů třídy 3. Už na prvním testu celého šampionátu sprintrally pořádně vystrčil drápky jeho nový účastník Mariusz Malyszczycki, který byl na RZ1 dokonce absolutně nejrychlejší! Rozjíždí se i Miroslav Jakeš, jenž pro změnu ovládl druhou rychlostní zkoušku a snížil náskok polského jezdce (jedoucího s českou licencí) na necelé tři vteřiny. Skvělý debut zažívá také loňský šampión dvoukolek Robert Kořístka, kterému po úvodních testech patří bronzová příčka. Všichni nejrychlejší jezdci závodí s vozy Mitsubishi Lancer Evo 9.

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

RZ 1 Český Rudolec 5,69 km RZ 2 Radíkov 8,28 km
1. Małyszczycki, 3:45.9
2. Tomaštík, +2.2
3. Kořístka, +5.2
4. Jakeš, +5.3
5. Firla, +11.3
6. Březík, +12.1
7. Šimurda, +12.6
8. Vopatřil, +13.3
9. Plíhal, +14.0
10. Maxa, +16.2
1. Jakeš, 5:50.4
2. Kořístka, +2.5
3. Małyszczycki, +2.8
4. Firla, +11.2
5. Kurka, +12.2
6. Březík, +16.8
7. Plíhal, +17.6
8. Vopatřil, +18.1
9. Pešl, +20.1
10. Jirsa, +25.6

Info před startem

 

Těžká Rally Vrchovina čeká na 76 posádek

 

Letos budou na Rally Vrchovina spokojeni všichni ti diváci, kteří si Kanadu spojují se zimními sporty a třeba i s filmy o Bílém tesákovi a chladném severu. Roztomilé město Slavonice je totiž nejen sídlem první letošní sprintrally, ale také součástí oblasti zvané Česká Kanada – no a dnes jsou tu takové podmínky, že by tu mohla klidně sídlit i Zimní královna. Sníh zatím nestihl roztát ani na všech rychlostních zkouškách, už seznamovací jízdy byly proto pro některé posádky natolik obtížné, že si rozmyslely svůj start přímo na místě. Z původní víc jak stovky přihlášených tak nakonec prošlo přejímkami jen 76 posádek, které se vydají na těžkou trať.

I trať doznala na poslední chvíli změny, když problematická uklouzaná rychlostní zkouška 3/7 byla zrušena a soutěžní vozy ji objedou. Počasí organizaci pochopitelně v mnoha směrech komplikuje, zbylý harmonogram však zůstává zachován. Znamená to, že časy se poprvé budou posádkám měřit na RZ 1 Český Rudolec (kde se startuje v 8.49, další průjezdy téhož testu budou začínat v 12.34 a v 15.47), poté se posádky přesunou na Radíkov, kde vyrazí na trať v 9.08 (a poté v 12.53). Rychle se pojede také na tradiční Klenové, a to v 12.13 a 15.26.

První auto sjede ze slavonické startovní rampy zítra v 8.30, nebude mít startovní číslo jedna, ale dvě, po něm pojede čtyřka. Znamená to, že z první čtyřky vzdali svou účast Kostka a Odložilík, Jana Sýkoru s Martinou Škardovou i Jana Dohnala s Jakubem Venclíkem však uvidíme. Obě posádky se tak zároveň pasovaly do rolí největších favoritů soutěže. Ze špičky pojedou také Vojtěch Štajf, Miroslav Jakeš, Lumír Firla, Jaromír Tomaštík, Robert Adolf i Miroslav Plíhal, v akci tedy budou dva vozy WRC a dva kategorie Super 2000.

Podmínky jsou skutečně velmi obtížné zejména pro vysokovýkonné vozy, absentují proto i některé vozy kategorie R3, naopak ze spodních pater startovní listiny nechybí téměř nikdo. Je zřejmé, že mnohé posádky slabších vozů se naopak těší, že jejich jezdecké umění bude mít větší možnost vyniknout a smazat handicap oproti silným vozům, než by tomu bylo na suchém asfaltovém povrchu.

Tentokrát bude vítězem každý, kdo dojede až do cíle, který je opět na slavonickém náměstí. Tam jsou první posádky očekávány po šestnácté hodině.


Více než sto posádek zamíří na start prvního sprintového podniku Rally Vrchovina s centrem ve Slavonicích.

Ani vzdorující zima přípravy Rally Vrchovina 2013 nijak nenarušila. Silničáři udržují veškeré rychlostní zkoušky neustále průjezdné. Situaci komentuje předseda organizačního výboru Petr Tušer:

„S ohledem na předpověď počasí se o naši soutěž nebojíme. Je zjevné, že na suchých slikách sice v sobotu závodit nepůjde, ale běžná zimní výbava bude určitě všem stačit. Jsem upřímně rád za to, jak dobře se v našem kraji starají silničáři o vozovky a samozřejmě zejména o ty, které potřebujeme pro pořádání naší rally. Tratě se díky tomu skoro soustavně prohrnují a i když na nich místy malá vrstva sněhu zůstává, jsou pořád bez potíží průjezdné.

Naše přípravy tak nejsou nijak výrazně narušeny a stále pokračují, dbáme zejména na dodržení všech bezpečnostních opatření. Přestože nás vše stojí hodně sil a času, už teď se na soutěž moc těšíme!" P. T.

Start Rally Vrchovina je na programu v sobotu 6.4. v půl deváté ráno, slavnostní cílová rampa bude nachystaná pro nejúspěšnější posádky tentýž den krátce po šestnácté hodině.


První zprávy z příprav Rally Vrchovina

Za pár týdnů přivítá překrásná krajina České Kanady účastníky zajímavého českého národního šampionátu ve sprintrally i fanoušky tohoto atraktivního sportu. Už v minulém roce se krátkodobé sepětí rychlých vozů a milé přírody osvědčilo a mnoha novým návštěvníkům předvedlo Českou Kanadu jako krásný kraj vhodný pro následné turistické výlety. Připomeňme, že v loňském roce sjela ze startovní rampy Rally Vrchovina téměř stovka vozů, no a rychle se plnící seznam došlých přihlášek naznačuje, že toto číslo by mohlo být letos možná dokonce překonáno. O rallysport je ohromný zájem i přes nešťastné události, které se přihodily na některých soutěžích loni, a tak se můžeme těšit na atraktivní podívanou i tentokrát.

Loňský vítěz Rally Vrchovina Tomáš Kostka svůj titul zřejmě obhajovat nebude a ani ve Slavonicích jej pravděpodobně neuvidíme, na seznamu přihlášených ale již v tuto chvíli figuruje loni stříbrná sympatická posádka Jan Sýkora – Martina Škardová. Ti loni uspěli s vozem Mitsubishi Lancer, letos ale chystají překvapení a značku svého vozu pro Rally Vrchovina doposud tají. Na seznamu dosud přihlášených je i několik zahraničních jezdců a i dlouhá řada starších škodovek „zadokolek" v čele s Petrem Šimurdou. Ani o kontrolované krásné smyky tak rozhodně nebude nouze.

„Musím přiznat, že letos je vše před soutěží složitější než kdy předtím," říká předseda organizačního výboru Petr Tušer. „Loňské nehody, které se v českém rallysportu přihodily, probudily v lidech nedůvěru vůči celému tomuto krásnému odvětví a my měli mnohem větší komplikace s výběrem tratí a jejich schvalováním na některých obcích a institucích. O to víc si vážíme všech, kteří ví, že jsme je dosud nikdy nezklamali a kteří nám i proto povolili spolupořádat náš sportovní podnik i na svém území. Naše pozice byla složitější i proto, že naše Rally Vrchovina bude letos první soutěží v ČR, kde se pojede o mistrovské body – no a protože se oproti zvyklostem poněkud opozdily propozice i pokyny od Svazu rally, měli jsme na všechno opravdu málo času. Nicméně na poslední chvíli jsme vše zvládli a poté, co slezl sníh, bylo možné nechat prověřit i naši trať od asociace jezdců. Teď už nám sníh sice zase napadl a trochu nám to opět komplikuje, ale můžeme konstatovat, že před několika dny nám byly všechny důležité dokumenty schváleny a my se můžeme naplno věnovat přímé organizaci naší soutěže," s úlevou vysvětluje Tušer.

Blížící se start přidává také starosti ředitelce soutěže Petře Jurové, ta přesto neztrácí dobrou náladu: „Těší nás, že na nás nezanevřeli ani jezdci a denně nám přibývají jejich přihlášky. Moc se těšíme i na fanoušky, bez kterých by automobilové soutěže nebyly tím sportem, jakým jsou. Samozřejmě jsme věnovali velké úsilí zejména vytyčení bezpečnostních zón, abychom pomohli divákům vyhnout se nebezpečným místům. Věříme, že si k nám lidé najdou cestu, přijdou pozdravit jezdce na slavnostní rampu či do jindřichohradecké servisní zóny – no a v neposlední řadě, že u nás najdou také atraktivní místa k sledování sportovních výkonů přímo na trati."

Zopakujme ještě, že letošní Rally Vrchovina proběhne ve Slavonicích 5. – 6. 4. 2013, přičemž uzávěrka přihlášek je určena na 29. březen.

Sdílet

O autorovi

Komentáře