Vítězstvím Paola Andreucciho odstartoval o víkendu italský šampionát, závodilo se rovněž v Německu a v Jižní Africe.
Německo
Po rozporech mezi největšími německými autokluby letos nebyla úvodní soutěží DRM bavorská Oberland Rallye, nýbrž Wikinger Rallye ve Šlesvicku-Holštýnsku. Národního seriálu se letos neúčastní tým Škoda Deutschland, domácí startovní pole naopak obohatili účastníci dánského šampionátu.
V soutěži dominoval Felix Herbold startující s Fordem Fiesta S2000 týmu RobotRacing z východoněmeckého Cvikova. Pětadvacetiletý mladík se překvapivě nepřihlásil do německého mistrovství DRM. V plánu má letos dva významné starty na Ypres Rally a Deutschland Rallye. Herbold vyhrál s výjimkou závěrečné vložky všechny rychlostní zkoušky. V cíli měl dvouminutový náskok před dvojicí dánských posádek s „dvěstěsedmičkami". Nejvíce mistrovských bodů si odvezl čtvrtý Sandro Wallenwein s Imprezou Sti N15, který pokořil veterána Gassnera s nejrychlejším mitsubishi.
Velkou pozornost poutala premiéra tradičního reprezentanta značky Renault Carstena Mohe se zbrusu novým Méganem RS N4. Mohe se v úvodu blýskl čtvrtým časem a v dalším průběhu soutěže se usadil na šesté příčce za nejrychlejšími produkčními vozy. Na RZ9 poškodil závěs kola a musel odstoupit.
WIKINGER RALLYE
1. Felix Herbold – Michael Kölbach (D – Ford Fiesta S2000) 1:18:58.4
2. Brian Madsen – Jens Christian Anker (DK – Peugeot 207 S2000) + 2:04.0
3. Christian Jensen – Søren Tøndborg (DK – Peugeot 207 S2000) + 2:20.2
4. Sandro Wallenwein – Marcus Poschner (D – Subaru Impreza Sti N15) + 2:47.3
5. Hermann Gassner – Siegfried Schrankl (D – Mitsubishi Lancer Evo 10) + 4:14.9
Jihoafrická republika
Značka Ford slavila úspěch i na Černém kontinentě. Conrad Rautenbach, který vyhrál před čtrnácti dny úvodní soutěž afrického šampionátu v Zimbabwe, dokázal porazit kompletní tovární tým VW s novými vozy Polo Vivo S2000. Šestadvacetiletý mladík, který před dvěma lety startoval v MS v rámci juniorského týmu s Citroënem C4 WRC, měl v cíli k dobru 8 sekund.
V plejádě dvaceti speciálů kategorie Super 2000 vedl zpočátku Mark Cronje s Fiestou S2000 týmu Sasol. Cronje vyhrál všechny páteční vložky, ale v sobotu při jednom doskoku poškodil chladič a klesl za Rautenbacha. Ve snaze vrátit se do čela chyboval a urazil zadní kolo. Na vítězství si dělal nárok ještě zkušený Jan Habig. Vyhrál dvě vložky a s minimálním náskokem 0,3 s postoupil do čela. V závěru však musel vinou technických problémů zvolnit a Rautenbach přijel na cílovou rampu jako první. Úřadující mistr JAR Kuun se musel spokojit s bronzovou příčkou, na loňského vítěze soutěže Fekkena zbyla „bramborová" medaile. Favorizovaný Castrol Team Toyota přivezl do provincie Natal dva inovované Aurisy S2000, ale Leeroy Poulter poškodil závěs kola a Johnny Gemmell obsadil až desátou pozici. Nedařilo se ani jezdcům s Peugeoty 207 S2000. Visser du Plessis havaroval, podobně jako Block v Portugalsku už na shakedown testu, a s poškozeným bezpečnostním rámem neodstartoval. Jeho týmový kolega Heinrich Lategan odpadl na druhé vložce.
TOUR NATAL RALLY
1. Conrad Rautenbach – Nicolas Klinger (ZW/F – Ford Fiesta S2000) 1:50:44.0
2. Jan Habig – Robert Paisley (ZA – Volkswagen Polo Vivo S2000) + 8.2
3. Enzo Kuun – Guy Hodgson (ZA – Volkswagen Polo Vivo S2000) + 44.1
4. Hergen Fekken – Pierre Arries (ZA – Volkswagen Polo Vivo S2000) + 2:06.8
5. Jean-Pierre Damseaux – Carolyn Swan (ZA – Toyota RunX S2000) + 2:16.8
Itálie
Úvodní soutěž italského mistrovství Rally Il Ciocco potvrdila skutečnost, že CIR letos čeká ústup ze slávy. Fiat Abarth nasadil po dlouhém váhání jediné tovární Punto S2000 pro Rossettiho, Škoda Italy prestižní seriál opustila a soustředí se na šotolinový šampionát. Na domácí toskánské půdě exceloval popáté Paolo Andreucci, který obhajuje za volantem Peugeotu 207 S2000 loňský titul. Populární „Ucci" převzal pozici lídra hned od počátku a po celé dva dny kontroloval situaci. Jeho nejvážnější soupeř Luca Rossetti ztrácel po první etapě 17 sekund a nedokázal zaútočit na první příčku ani druhý den. Stupně vítězů doplnil Elwis Chentre s „dvěstěsedmičkou" týmu Vieffecorse. Alessandro Perico prorazil už na RZ2 pneumatiku, ale dokázal se probojovat na páté místo před veterána Gianfranka Cunica.
Bitvu dvoukolek vyhrál mladičký talent Andrea Nucita s Renaultem Clio R3. Na následující soutěži CIR Rally Mille Miglia posílí startovní pole vozů s jednou poháněnou nápravou dvojice Simone Campedelli a Andrea Crugnola s novými Citroëny DS3 R3T týmu Procar.
Paralelní italská světová premiéra vozu Mini John Cooper Works S2000 skončila bez ovací. Andrea Perego ztrácel na Andreucciho po první etapě 2,5 minuty, druhý den provázely exemplář týmu Grifone velké problémy se zadními brzdami. Výsledkem byla nelichotivá 19. pozice v celkové klasifikaci.
RALLY IL CIOCCO
1. Paolo Andreucci – Anna Andreussi (I – Peugeot 207 S2000) 1:34:15.7
2. Luca Rossetti – Matteo Chiarcossi (I – Fiat Punto Abarth S2000) + 22.4
3. Elwis Chentre – Angelo Carlo Canova (I – Peugeot 207 S2000) + 57.4
4. Umberto Scandola – Guido D’Amore (I – Ford Fiesta S2000) + 1:10.0
5. Alessandro Perico – Fabrizio Carrara (I – Peugeot 207 S2000) + 1:29.2
Kromě prestižního italského šampionátu jsou v plném proudu i regionální závody. Jednoho z nich – Rally Ronde del Grifo – se zúčastnil i francouzský talent Pierre Campana. V plejádě speciálů WRC obsadil s nejrychlejší dvoutisícovkou pátou příčku.
Ronde del Grifo se odjela na jednom 13,5 km dlouhém úseku, který posádky absolvovaly čtyřikrát. Campana měl v úvodu trochu smůly, kdy ž hned v prvním průjezdu dojel pomalejší vůz a pokračoval v jeho závěsu dalších 6,5 km do cíle. Ztratil téměř padesát sekund, což ho vyřadilo z bojů o stupně vítězů.
Dva čtvrté časy ve třetím a čtvrtém průjezdu ale Campanu posunuly až na pátou příčku konečné klasifikace. Francouz startoval s Peugeotem 207 S 2000 stáje Munaretto. Můžeme spekulovat, že by se mohl se stejným vozem objevit na startu Korsické rally (IRC).
Rally Ronde del Grifo
1. Ferri – Daddoveri (Ford Focus WRC) 39:09.3
2. Gasparotto – Bizzotto (Citroën C4 WRC) + 0.9
3. Nodari – Benigno (Citroën Xsara WRC) + 37.3
4. Soppa – Grassi (Citroën Xsara WRC) + 1:03.6
5. Campana – De Castelli (Peugeot 207 S2000) + 1:11.6
6. Missaglia – Bordin (Ford Focus WRC) + 1:11.7