Pavel Valoušek zvítězil na Rally Vysočina 2011. Na druhém místě přivezl do cíle svou Octavii WRC Cvrček. Třetí dojel lídr šampionátu sprintů Mirek Jakeš.
Galerie Rally Vysočina od Ondry Zemana
Konečné pořadí Rally Vysočina 2011 (po RZ9)
1. Valoušek – Hrůza | Škoda Fabia WRC | 36:59.7 |
---|---|---|
2. Cvrček – Šálek | Škoda Octavia WRC | + 14.5 |
3. Jakeš – Gross | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 18.4 |
4. Odložilík – Tureček | Škoda Fabia S2000 | + 25.9 |
5. Sýkora – Škardová | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 44.6 |
6. Dohnal – Grega | Peugeot 207 S2000 | + 47.1 |
7. Jelínek – Kotěna | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 1:07.8 |
8. Hudec – Černoch | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 1:23.9 |
9. Pešl – Juřica | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 1:24.9 |
10. Firla – Večerka | Mitsubishi Lancer Evo VII | + 1:29.8 |
Video: youtube (PatrickButschell)
Průběh závodu:
RZ1 Radíkov 5,35km – vítěz: Valoušek
Od úvodních kilometrů je v čele Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza se ŠKODOU FABIA WRC. V těsném kontaktu s nimi dojeli do cíle první RZ Honza Sýkora s Martinou Škardovou. Třetí byla vedoucí posádka průběžného pořadí sprintů Jakeš – Gross.
Vinou uraženého kola končí Tomaštíkova Impreza WRC. Očekávaný souboj s Igorem Drotárem tak končí dřív, než mohl začít.
RZ2 Klenová 12,68km – vítěz: Valoušek
Ani na druhém testu nedal Valda nikomu šanci. Auto zatím funguje a drží tak favorita závodu na čele. Třetím časem za Sýkorou se blýsknul Odložilík a vyhoupnus se na čtvrté místo, těsně za Jakeše. Ten zajel pátý čas.
Pro technické závady odstupují Trněný a Tarabus.
RZ3 Stálkov 5,69km – vítěz: Cvrček
Valda přijíždí do cíle RZ s půlminutovou ztrátou. Příčinou je obrovská krize kousek za startem rychlstní zkoušky (VIDEO). Jeho pozici lídra přebírá Honza Sýkora. Druhý je Jakeš, který zuby, nehty odráží útoky mohutně dotírajícího Cvrčka. Rozdíl mezi nimi činí pouhou jednu desetinu sekundy.
Valouškova ztráta na první místo je více než 19 sek. Po servisu se tedy můžeme těšit na velkou stíhací jízdu.
SERVIS
Průběžné výsledky po RZ3:
1. Sýkora – Škardová / Mitsubishi Lancer Evo IX R4, 12:29.3
2. Jakeš – Gross, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 6.3
3. Cvrček – Šálek, Škoda Octavia WRC, + 6.4
4. Odložilík -Tureček, Škoda Fabia S2000, + 8.6
5. Jelínek – Kotěna, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 13.2
6. Dohnal – Grega, Peugeot 207 S2000, + 15.1
7. Valoušek – Hrůza, Škoda Fabia WRC, + 19.3
8. Kuchar – Dymurski, Mitsubishi Lancer Evo V, + 28.5
9. Hudec – Černoch, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 28.7
10. Drotár – Bánoci, Subaru Impreza WRC, + 29.8
RZ4 Radíkov 5,35 km – vítěz: Valoušek
Začala velká stíhací jízda Pavla Valouška. Na vedoucího Honzu Sýkoru stáhnul přes tři sekundy. Zbývá jich ještě 16.
Srdnatě bojující Jakeš odrazil první vlnu útoku a stále drží třetí místo. Cvrček a Odložilík jej však před sebou ženou jako dva vlci, čekající na chybu. Jejich ztráta je stále minimální. (2 a 4 sekundy.)
RZ5 Klenová 12,68 km – vítěz: Valoušek
Valdův direkt přichází na RZ 5. Soupeřům naložil přes dvanáct sekund a smazává drtivou většinu své ztráty z RZ 3. Rázem je na druhé pozici, v těsném kontaktu se Sýkorou (3,8 sek).
Fantastický boj o třetí místo svádí Jakeš, Cvrček a Odložilík. Mezi Jakešem a Cvrčkem jsou pouhé 0,4 sek.
Rekapitulace po RZ5:
Velká jezdecká chyba na třetí rychlostní zkoušce Rally Vysočina stála Pavla Valouška se Zdeňkem Hrůzou průběžné vedení v soutěži. Naštěstí všechno dobře dopadlo a i přes časovou ztrátu mohla jejich Škoda Fabia WRC pokračovat dál v soutěži, posádku ale čeká velká stíhací jízda v závěru rally. Po této události se hodně vyrovnala situace na čele, právě největší favorit soutěže Valoušek totiž zvítězil ve většině ostatních rychlostních zkoušek.
Po třetině soutěže přebrali vedení Jan Sýkora s Martinou Škardovou, kteří zároveň se svým lancerem R4 vládnou třídě 2. Dobře si ale vede také dosavadní lídr šampionátu Miroslav Jakeš, jenž je průběžně třetí a vede třídu 3. V souboji o nejlepší juniorskou posádku však Jakešovi zdatně konkuruje Věroslav Cvrček jun. se Škodou Octavia WRC, který dokonce vyhrál RZ 3 a celkově po pátém testu ztrácí na lídra soutěže necelých osm vteřin. Polákovi Kucharovi zatím patří osmá příčka těsně před domácím Hudcem, jeden z favoritů Tarabus odstoupil hned v úvodu po technických problémech.
Mezi vozy s jednou poháněnou nápravou je zatím na první příčce Jiří Vrkoslav s vozem Škoda Felicia Kit Car, až za ním jsou silné vozy Renault Clio R3 voděné Romanem Štefanem a Pavlem Mikou. V první pětici této kategorie je i Václav Kopáček vévodící s přehledem kategorii 7, mezi diesely zatím Boček těsně poráží talentovaného Mandíka. Vyhecované bitvy se odehrávají v silně obsazených nižších enkových třídách. Ve třídě 8 zatím Hrubý poráží Pelecha (zkušený Roubíček již ze soutěže odstoupil), zatímco třídu 9 ovládá Kobliha, který vede před Kořístkou a Holíkem. Smutek prožili fanoušci oblíbené dámské posádky Daňhelová – Zikmundová, když jejich favoritky zklamala na druhé zkoušce poloosa.
Za volantem tak můžeme vidět již jen jedinou dámu, Pavlína Tydlačková si však zatím vede velmi statečně a se střídavými úspěchy se snaží vzdorovat pánské přesile v K4 Poháru. V rámci tohoto hodnocení po RZ 3 těsně vede Andriy Chepil před Milošem Dvořákem, větší odstup už mají Pavel Dohnal, ale i lídři kategorií SA2 , V a HA2, tedy Josef Zimmermann, Petr Šimurda a Aleš Padrián, kterým v hodnocení poháru patří po RZ 3 čtvrtá, pátá a sedmá příčka. První třetinu soutěže dokončilo 104 posádek, zatím se vše obešlo bez větších problémů a zdržení. V cíli v Českém Rudolci jsou první vozidla očekávána krátce před sedmnáctou hodinou.
RZ6 Stálkov 5,69 km – vítěz: Cvrček
Sýkora dostává penalizaci 30 sek za retardér a propadá se výsledkovou listinou. Valoušek tak přijíždí do servisu jako lídr Rally Vysočina. Ke změně dochází v ostře sledovaném souboji o třetí místo. Cvrček se vítězstvím v RZ dostal konečně před Jakeše.
Do cíle chybí 3 RZ a boj o bronz je stále otevřený.
SERVIS
Průběžné výsledky po RZ6:
1. Valoušek – Hrůza, Škoda Fabia WRC, 24:55.8
2. Cvrček – Šálek, Škoda Octavia WRC, + 0.5
3. Jakeš – Gross, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 4.4
4. Odložilík -Tureček, Škoda Fabia S2000, + 11.2
5. Dohnal – Grega, Peugeot 207 S2000, + 22.0
6. Sýkora – Škardová / Mitsubishi Lancer Evo IX R4, + 26.4
7. Jelínek – Kotěna, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 29.3
8. Kuchar – Dymurski, Mitsubishi Lancer Evo V, + 44.5
9. Hudec – Černoch, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 49.0
10. Pešl – Juřica, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 50.0
RZ7 Radíkov 5,35 km – vítěz: Valoušek
Valda pokračuje ve vítězném tažení. Znova všem ujel a upevňuje si náskok na čele, na 3 sekundy před Cvrčkem. Třetí Jakeš ztrácí už skoro 8 sek. Sýkora se snaží eliminovat škody způsobené penalizací za retardér. Zajíždí druhý čas, ale na posun v pořadí to zatím nestačí. Prozatím je šestý, ale Dohnal před ním už je jen o 1,5 sek.
RZ8 Klenová 12,68 km – vítěz: Valoušek
Valda rozhoduje na RZ 8 a vítězstvím o deset sek. odskakuje Cvčkovi. Před poslední RZ má solidní náksok 14 sek. Sýkora se probojoval na páté místo před Dohnala, ovšem Odložilíkových 17,2s už bude jistě nad jeho síly.
RZ9 Stálkov 5,69 km – vítěz: Odložilík
Na kratičké závěrečné rychlostní zkoušce byly minimální rozdíly mezi posádkami, a tak žádným změnám v pořadí už nedošlo. Pavel Valoušek potvrdil stoupající formu jeho Fabie WRC druhým vítězstvím v řadě. Druhý skončil Cvrček a třetí lídr šampionátu – Jakeš.
Krátké zprávy před startem Rally Vysočina 2011:
Jak vidno, letní termín Rally Vysočina se mnoha týmům zalíbil a závodníci letos poslali přihlášku zkrátka proto, že se tu zkrátka cítí dobře. Na startu bychom tak měli vidět dokonce pět vozů kategorie WRC, které jsou sice již poněkud na ústupu ze slávy, stále jsou ale právem považovány za technický vrchol mezi vozy, které kdy na tratích světových rally startovaly. Se startovním číslem 1 povede vůz Škoda Fabia WRC úřadující mistr republiky Pavel Valoušek z Otrokovic, který je také největším favoritem soutěže. Dvojku bude mít na dveřích vozu Mitsubishi Lancer Evo 9 Valouškův krajan Miroslav Jakeš. Tento mladý talent po triumfu v Mistrovství Evropy závodů do vrchu přesedlal do rally a v současné době je průběžně vedoucím jezdcem národního šampionátu ve sprintrally.
Číslo 5 bude na letošní Rally Vysočině patřit nejznámějšímu ze zahraničních účastníků, Polákovi Tomaszi Kucharovi. Bývalý tovární jezdec týmu Hyundai seriálu mistrovství světa si do Českého Rudolce přiveze poněkud starší vůz Mitsubishi Lancer Evo 5 upravený do skupiny A. Vůz ani pilot však zdaleka do starého železa nepatří – vždyť na minulé polské rally společně porazili i talentovaného Chuchalu, který byl se svým novým vozem Subaru nejlepším juniorem nedávné Rally Bohemia.
⇥
A co přivedlo Tomasze Kuchara k nápadu startovat v Českém Rudolci? „Rozhodli jsme se zúčastnit Rally Vysočina proto, že jsme o tomto podniku slyšeli mnoho slov chvály. Navíc jsme hledali vhodné místo pro otestování našeho vozu, no a není lepší možnosti k testování, než je boj přímo na trati v konkurenci jiných pilotů. Samozřejmě bychom rádi bojovali o vítězství, hlavním cílem ale bude vyzkoušet na našem voze některé vylepšené věci tak, aby byly připraveny do dalšího podniku polského šampionátu se startem tři týdny po Vysočině. Doufáme, že v České republice strávíme čas produktivně a příjemně."
Z dalších zahraničních účastníků budeme mít možnost vidět například oblíbeného Francouze Dominique Laurenta, čerstvě osmnáctiletého Poláka Huberta Ptaszeka či Slováka Lukáše Lapdavského, který bude startovat s vozem Peugeot 207 Super 2000. S vozy této kategorie pojedou i Jaromír Tarabus, Roman Odložilík či Jan Dohnal, kteří v průběžném pořadí národního šampionátu stíhají lídra Jakeše. O domácí titul má velký zájem i průběžně čtvrtý Jan Sýkora, jenž představí svůj vůz Mitsubishi Lancer Evo 9 upravený do nové kategorie R4 a určitě se bude chtít stát prvním českým jezdcem, který vůz plně vybaven touto specifikací doveze až do cíle. Na startu bude i účastník WRC Academy (konané v rámci světového šampionátu) Jan Černý, naopak jeho odvěký rival a souputník soutěžemi mistrovství světa Martin Semerád bude, podobně jako loni, asistovat při startu svého otce Josefa.
Přihlášeny jsou také tři vozy s mladými dámami za volantem – vévodí jim téměř domácí Martina Daňhelová, tradičně podporovaná velkým houfem svých příznivců. Z mužů, kteří to budou mít z cíle blízko domů, je nejvýše ve startovní listině Martin Hudec, kterého uvidíme se startovním číslem 12.
A co na startovní listinu říká ředitel Rally Vysočina Petr Tušer? „Mám velkou radost, že naše soutěž láká pořád víc a víc závodníků. Chceme se jim za důvěru odměnit a přichystat pro jejich zápolení co nejlepší podmínky. Zároveň si moc přejeme, aby se na nás usmívalo sluníčko a připravilo natolik příjemné počasí, aby si všichni diváci i závodníci mohli Rally Vysočina krásně užít."
Rally Vysočina uzavírá přihlášky
Máme tu přelom června a července, a to naznačuje, že se pomalu blíží termín nového ročníku Rally Vysočina. Za pár dní se již dozvíme, kolik posádek se může sejít na jejím startu, již v pondělí nás totiž čeká uzávěrka přihlášek. Přihlášení jezdci se nicméně postupně objevují na internetových stránkách www.rallyvysocina.com.
Velkou radost mají pořadatelé Rally Vysočina z toho, kolik posádek bylo na jejich soutěž již týden před uzávěrkou. O našincích je totiž dobře známo, že rádi nechávají věci až na poslední chvíli, a tak lze velký nápor faxů, mailů i dopisů očekávat ještě do pondělí 4.7., kdy je oficiální termín uzávěrky seznamu přihlášených. Již v tuto chvíli se počet došlých přihlášek blíží sedmdesátce, přestože na něm dosud chybí mnozí obvyklí účastníci všech tří seriálů, do kterých je letošní Rally Vysočina zařazena. Už tradičně se nejzodpovědněji chovají účastníci K4 Poháru ČR v rally. Do něj je již v tuto chvíli přihlášeno víc závodníků, než se v něm loni postavilo na start této soutěže. Tento seriál se vyznačuje poměrně velkou ´obměnou kádrů´, a tak není divu, že zatím chybí přihlášky loni nejúspěšnějších jezdců, někteří z nich totiž již závodí v jiných seriálech. Přesto je už jasné, že se můžeme těšit na zdánlivě nerovné boje vozů Mitsubishi Lancer Evo 9 například s vypiplanými Škodami 130 LR v rukou špičkových jezdců, kteří dokáží často soupeře se silnější technikou důkladně prohnat. Jedním z již přihlášených favoritů je ale i (téměř domácí) Jiří Svoboda se svou krásnou Škodou Octavia Kit car, až ze severní Moravy doveze Škodu 130 RS rychlý Martin Hrachovec.
Zatím nejméně početný je seznam přihlášených vozů do šampionátu historických vozů.
Přesto možná právě tady budou k vidění nejatraktivnější smyky, a to i proto, že na startu nebude chybět divácky oblíbený Jiří Petrášek, který s navigátorem Jiřím Káňou závodí v téměř kultovním vozem Opel Ascona : „Na Vysočinu jezdím vždy rád, a to i proto, že v tomto kraji mám velkou spoustu přátel. Loni jsme těsně před soutěží doháněli jisté technické nedostatky auta, pak jsme skončili druzí za Mirkem Janotou prohánějícím se letos úspěšně po evropských tratích. Letos snad techniku stihneme doladit včas, a tak bychom se rádi mezi historickými vozy poprali o vítězství. Hlavně si ale chceme soutěž užít a pobavit sebe i diváky hezkými průjezdy, které našemu vozu s poháněnou zadní nápravou tolik svědčí…"
Pochopitelně největší zájem je očekáván o účastníky Mistrovství ČR ve sprintrally a jejich techniku. V minulých dvou ročnících byl na Vysočině nejrychlejší Jaroslav Orsák, ten ale zatím přihlášen není, a tak se možná o uvolněný trůn strhne velká bitva. Ve svém dosavadním průběhu poznal letošní šampionát na třech závodech už tři různé vítěze, takže o tom, kdo nejlépe nakročí k vytouženému titulu, může hodně napovědět právě Rally Vysočina. Přihlášky vítězů minulých soutěží Pavla Valouška a Romana Odložilíka tak jsou s napětím očekávány. A to i proto, že se oba letos již představili s atraktivními vozy WRC. Naopak současný lídr šampionátu a vítěz MČR na úvodní sprintrally roku Miroslav Jakeš nezaváhal, a přihlášku již poslal. Na tohoto velmi talentovaného mladého jezdce se tak již můžeme těšit, stejně tak jako například na Jaromíra Tarabuse s vozem Fiat Grande Punto Abarth S2000, či na Jaromíra Tomaštíka s krásným Subaru Impreza WRC.
Ještě jednou zopakujme, že uzávěrka přihlášek je v pondělí 4.7. a že soutěž se odehraje v sobotu 16.7.2011 v Českém Rudolci a jeho okolí.
Rally Vysočina bude opět v letním hávu
Na loňský úspěšný ročník se bude snažit navázat soutěž, konající se opět v krajině nazývané jako Česká Kanada. Bude se konat 15. – 16. července 2011 a bude opět součástí hned tří mistrovských seriálů.
Svým čtvrtým dílem uzavře letošní Mistrovství České republiky ve sprintrally svou první polovinu. Na tratích Rally Vysočina proto lze očekávat velmi kvalitní konkurenci jezdců všech kategorií, kteří budou bojovat o mistrovské body. V minulých dnech byla schválena zvláštní ustanovení soutěže, můžeme proto již informovat o její základní podobě.
Posádky čeká v polovině července celkem devět rychlostních zkoušek vycházejících z loňské tratě, tentokrát se však pojede ve formátu ´třikrát tři´. Centrum soutěže se posune do Českého Rudolce, kterým prochází i jedna z rychlostních zkoušek. Diváci se tak hned od startu budou moci přesunout k trati, což by mělo napomoci k příjemné atmosféře soutěže. Její start je naplánován na sobotu 16. 7. v 9 hodin, v cíli jsou posádky očekávány týž den před sedmnáctou hodinou. Soutěž je kromě Mistrovství ČR ve sprintrally zařazena i do Mistrovství ČR v rally historických automobilů a do Poháru ČR v rally, lze tedy i v období dovolených očekávat účast přesahující sto vozů. Důležitým termínem bude 4. 7. 2011, kdy bude uzávěrka přihlášek.
„Loni se letní termín osvědčil a já doufám, že i letos si k nám najde cestu velké množství návštěvníků," říká ředitel soutěže Petr Tušer. „I lidé, kteří Českou Kanadu neznali, totiž zjistili, že je to kraj jako stvořený pro rekreaci. Mnozí tak spojili svou účast na závodech s krásnou letní dovolenou. V minulém ročníku jsme se dokázali obejít i bez jakékoliv havárie spojené se zraněním, a tak doufám, že tato tradice zůstane zachována. Chceme pro to udělat maximum, prvním krokem bylo i odstranění některých nebezpečných míst z tratě soutěže. Přejeme si totiž, aby naše soutěž dodávala lidem zejména pohodu, samozřejmě spojenou s kvalitním sportovním zápolením. Pozvali jsme si samozřejmě k diskuzi nad tratí i zástupce Asociace jezdců rally a i jim se naše trať líbila. Větší výhrady neměl ani tradičně náročný Lubomír Tenkl, a tak si nelze než přát, aby se naše soutěž v červenci povedla."
Stejně jako loni se účastníci vyhnou dlouhým přejezdům mezi jednotlivými rychlostními zkouškami. Z celkové délky tratě 187,41 km tvoří celková délka rychlostních zkoušek 71,16 km, což činí téměř 40 procent, a tedy víc než u většiny ostatních českých soutěží.
Informace o blížící se soutěži budou postupně objevovat na tradičních internetových stránkách www.rallyvysocina.com.