Rozhovor s ředitelem Rally Vyškov Jaromírem Paláskem se zrodil v hektickém období. V situaci, kdy do startu závodu zbývají necelé dva týdny, museli pořadatelé na poslední chvíli předělávat harmonogram, aby nekolidoval s průjezdy linkových autobusů.
Navzdory počátečním komplikacím se přípravy rally podle ředitele ubírají správným směrem a postupně se množí i přihlášky od soutěžních posádek. Stop stav měl být vyhlášen dnes ve 24 hodin, pořadatelé se však na poslední chvíli rozhodli posunout uzávěrku až na úterý v 18 hodin.
Česká rally musela v posledních dvou letech projít zpřísněním bezpečnostních opatření. V čem tento fakt poznají návštěvníci Rally Vyškov?
„Pokud budou diváci ukáznění, budou se pohybovat ve vyznačených prostorách a řídit se pokyny pořadatelů, prakticky vše zůstane stejné. Některým divákům se může zdát, že je vyháníme oproti minulosti dále od trati, ale tato opatření jsou pro jejich bezpečnost. Úroveň zabezpečení se postupně zvyšuje. Bezpečnostní plán konzultujeme s bezpečnostním delegátem FAS a s Asociací jezdců rally. Vedoucí rychlostních zkoušek a další činovníci museli projít speciálním školením a od letoška musejí být držiteli bezpečnostní licence udělenou FASem. Dovolil bych si požádat fanoušky, aby nám pomohli spolupořádat závod tím, že budou závod sledovat z míst vyznačených páskou.“
Zpřísnění bezpečnostních opatření logicky musí něco stát. Pořadatelé předešlé sprintrally v Pačejově přiznali, že při přípravě celé soutěže pracovali s rozpočtem přibližně 2 miliony korun. Lze naznačit, s jakým rozpočtem pracuje Váš tým?
„My pracujeme s daleko menším rozpočtem. Snažíme se získat další sponzory tak, aby rally z Vyškova a okolí nezmizela. Bohužel, omezené prostředky se projevují na tom, že nemůžeme zajistit lepší servis divákům. Bude chybět oblíbené představení posádek v předvečer závodu i komentovaná zóna na trati s měřením mezičasů.“
Kultovním místem vyškovské rally je skok u Račic. Prosákla informace, že se bude nájezd na něj upravovat a skákat se bude možná naposled. Můžete tuto informaci potvrdit?
„Potvrdit mohu, že se zmíněná komunikace má opravovat. Podle našich informací by ta skákací hrana měla zůstat, vše uvidíme po rekonstrukci cesty.“
Problematickou stránkou letošního ročníku je termín, který koliduje s dalšími čtyřmi závody na našem území i za hranicemi. Kteří špičkoví jezdci již poslali přihlášku?
„Chtěl bych říct, že na termín závodu nemáme nejmenší vliv. Naše žádost byla podána na termín o týden později, na 13. září 2014. Ještě více nás mrzí nepřidělení statutu Mistrovství ČR historických automobilů.
Z přihlášených jezdců bych zmínil Karla Trněného (Škoda Fabia WRC), Jaromíra Tomaštíka (Subaru Impreza WRC), Martina Vlčka a Petra Trnovce (oba Škoda Fabia S2000), anebo třeba Jindřicha Štolfu se Škodou 130 RS. Zpestření závodního pole slibuje start zpěvačky Olgy Lounové a herce Davida Suchařípy.“
Bližší informace o blížící se Rally Vyškov jsou k dispozici na oficiální webové stránce www.rallyvyskov.cz.
Prohlédněte si video Jana Olejníčka z dosud poslední odjeté vyškovské rally (2012).