Regule FIA pro šampionát WRC 2012 zahrnují také několik změn, týkajících se pneumatik. Monte Carlo se svým způsobem zbytku sezony vymyká.

Celkový počet pneumatik, které jezdci WRC Priority 1 a 2 mohou používat na jednotlivých podnicích rally, klesl o téměř 20 procent, zatímco posádky budou mít nyní volby ze dvou možnosti pro šotolinu, jako tomu bylo dříve v případě asfaltových soutěží. Jakousi výjimku představuje Rally Monte Carlo, kde je pro tým připraveno celkem 5 druhů pneu.

Monte je unikátem v kalendáři WRC v mnoha směrech. Nejzásadnějším faktorem je však neustále se měnící počasí. "Z důvodu zvýšení bezpečnosti posádek, povolují pravidla pět různých typů pneumatik pro tuto rally, které musí být obuty na 18ti palcových ráfcích,"uvedl Nicolas Goubert, technický ředitel pro Motorsport divizi MICHELIN. "Pro suchý a mokrý asfalt jsou k dispozici tři typy Michelin Pilot Sporttvrdá / hard (H1) a měkká / soft (S1) směs, plus varianta ‚super soft‘, která je k dispozici speciálně pro namrzlé rychlostní zkoušky Rallye Monte Carlo," upřesnil Goubert.

Panují-li na trati převážně zimní podmínky, jsou pro tyto účely připraveny dva druhy pneumatiky, nesoucí označení MICHELIN Pilot Alpin WRC – verze s hřeby a bez hřebů (studded / non-studded). Oba uvedené modely lze mezi sebou kombinovat, čehož jsme byli svědky při včerejší I. etapě.

Stejně jako pro další podniky seriálu MS, také posádky startující na Rallye Monte Carlo mohou použít pouze 5 gum na jednu povolenou výměnu (dříve 6), k tomu dalších 5 pro shakedown. Celkové množství pneumatik, kterými může tým disponovat na rally je limitováno a je věcí týmové strategie, zda a s jakou péčí budou voleny:

– Michelin Pilot Sport S1: 36 ks
– Michelin Pilot Sport H1: 8 ks
– Michelin Pilot Sport SS1: 12 ks
– Michelin Pilot Alpin (bez hřebů): 8 ks
– Michelin Pilot Alpin (s hřeby): 20 ks

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře