14. 2. 2012 – Francouzská značka Peugeot se sice nedávno stáhla z LeMans Series, ovšem její zákaznícký program běží na plné obrátky. Ve sportovním oddělení se pracuje na dvou soutěžních verzích nové „dvěstěosmičky“ a na okruzích se brzy představí atraktivní kupé RCZ.
Peugeot 208 R2 a R4T
Bestseler kategorie Super 2000, model 207, se nedávno dočkal jubilejního stého prodaného exempláře i nové evoluce (rozšíření vozu na 1800 mm a úprava motoru). Sportovní oddělení automobilky se lvem ve znaku však už pilně pracuje na jeho nástupci. Peugeot 208 R4T patří do zbrusu nové třídy FIA, která nahradí kategorii S2000. Jedná se o čtyřkolky s přeplňovanou šestnáctistovkou, na rozdíl od současné třídy jedna však není podmínkou přímé vstřikování paliva. Nová kategorie se objeví na soutěžních tratích už příští sezonu a Peugeot 208 R4T chce být prvním soutěžním vozem na scéně. Zákazníci si budou moci novinku pořídit už v prvním kvartálu 2013.
Pro širší klientelu je určena verze 208 R2, která nahradí současný Peugeot 207 R3T. Jeho vývoj je o krok dál a na soutěžních tratích bychom ho mohli spatřit poprvé už na podzim. Atmosférický motor o objemu 1600 ccm disponuje zatím výkonem 185 koňských sil, je osazen sekvenční převodovkou s řazením pádly pod volantem. Výhodou proti předchůdci bude nižší hmotnost. Peugeot Sport hodlá letos s prototypy natestovat 8000 km na asfaltu i šotolině, aby byla nová zbraň pro příští rok plně připravena. „Dvěstěosmička" zároveň nahradí starší modelovou řadu v populárním značkovém poháru Volant Peugeot 2013. Letos se seriál skládá z 8 soutěží na obou druzích povrchu. Loňský vítěz Germain Bonnefils startuje s Peugeotem 207 S2000 ve francouzském šotolinovém šampionátu.
RCZ Peugeot Sport
Naše čtenáře jsme už informovali, že by se na soutěžních tratích mohl brzy objevit i sportovní vůz RCZ Peugeot Sport. Zatím se jedná o okruhový speciál určený primárně pro pohárové závody GT vozů. Díky vysokému zájmu se počítá, že se už letos po Evropě bude prohánět na padesát atraktivních speciálů.
Pod kapotou nízkého dvoudveřového kupé je ukryta přeplňovaná šestnáctistovka THP s výkonem 250 koní a nejvyšším krouticím momentem 290Nm. Šestistupňová sekvenční převodovka Sadev používá elektronický řídicí systém řazení, při které pilot nemusí používat spojku. Osmnáctipalcová kola, vyvážený podvozek a šestipístkové ventilované brzdy o průměru 355 mm jsou jasným signálem, že jedná o špičkovou techniku. Hmotnost činí 1070 kg, což je o 250kg méně než u sériové verze RCZ. Zajímavá je i cena závodního vozu, která začíná na částce 55 000,- Euro.