Martina Prokopa čeká v rychlém sledu po Finské rally start na asfaltovém podniku v okolí německého Trieru. Zavzpomínejme nyní na jeho třetí rok působení v soutěžáckém kolotoči…

Psal se rok 2003. Martin Prokop odstartoval spolupráci s Janem Možným na postu spolujezdce. Soutěžním nářadím zůstala značka Mitsubishi, model Lancer Evo VII.
„Pro budoucnost to byla zásadní sezona. Do té doby bylo vše na závod připravené od Vaška Arazima, jezdilo se doma za chalupou. Najednou jsme měli nabitý program, vlastní auto a svůj tým," vzpomíná Martin Prokop.

Mirek Jandík a Martin Prokop

K úspěchům sezony 2003 patřilo čtvrté místo z Autosalon Rally Brno (MČR sprintrally, 1. sk. N) a první stupně vítězů kariéry – třetí místo absolutně z Air Design Sprintrally Sosnová. Kromě toho se posádka radovala z produkčního triumfu ve Vyškově.

„Honza Možný pracoval jen pro tým. Měl za sebou starty s Karlem Trojanem, přinesl nový pohled na závody. Společně jsme se rozhodli jet co nejvíce závodů. Objevili jsme se ve velkém mistráku, ve sprintech, startovali na vybraných podnicích slovenského šampionátu, a třeba i v Rakousku. Byli jsme v jednom kole. Hodně závodů bylo pro mě nových, získával jsem cenné zkušenosti a poznával nejrůznější tratě. Pozitivní to bylo i pro vývoj rozpisu," říká jihlavský jezdec.

Martin Prokop Sosnová 2003

Ve volném podniku, Pražském rallysprintu, na konci sezony 2003 si Martin poprvé vyzkoušel vůz Škoda Octavia WRC, s nímž absolvoval i následující sezonu.
"Rok 2003 byl velmi nabitý. Jeli jsme dvacet soutěží, kde jsem kromě pěkných výsledků získal i řadu poznatků. Usoudil jsem, že nastal správný čas okusit královskou třídu a zkusit vše zúročit. Proto jsme se pro Prahu a sezonu 2004 domluvili s Karlem Trněným na pronájmu Octavie WRC," objasňuje sled událostí lídr Jipocaru Racing.

Martin Prokop s odstupem času přiznává, že se měl na konci roku 2003 vypravit jinou cestou … ale o tom zase až příště!

Starší články

Martin Prokop o debutu v roce 2001

Martin Prokop o havárii na Šumavě 2002

Sdílet

O autorovi

Komentáře