Vsetínský JT Říha Group rally team prožívá hektické období. Po startu na ADAC Rallye Deutschland následuje v krátkém sledu účast na domácím vrcholu sezony, zlínské Barum Czech rally.
Z Německa dorazivší konvoj se závodní technikou nebylo nutné vůbec vykládat. Na plánu byl nezbytný test před barumkou, který má tým již úspěšně za sebou. Starty na podnicích MS berou posádky vždy jako příjemné zpestření svého programu. Možnost vychutnat profesionální přístup pořadatelů, skvělou organizaci a v neposlední řadě také jako příležitost pro měření sil se zahraniční konkurencí.
„Do Německa jsme se jeli svézt," potvrzuje komentářem Jaromír Tomaštík. „Po dvou letech jsme chtěli opět okusit atmosféru WRC. Zkusit skutečnou „rally" s množstvím ostrých kilometrů. Zajímalo mě, jak je na tom konkurence se srovnatelným vozem (Mitsubishi Lancer Evo IX)." Prasklá poloosa v RZ4 však změnila plány týmu z Valašska. Zklamání bylo o to větší, když posádce Jaromír Tomaštík – Jaroslav Vrečka patřila po RZ3 čtvrtá příčka ve třídě, o kterou se dělili s Jaro Melichárkem v nachlup stejném čase. „Na prvních dvou rychlostkách se ukázalo, že ve srovnání s výkony před dvěma lety, jsme se posunuli o kus dopředu. Třetí RZ nám zrušili a v následující praskla zhruba po dvaceti kilometrech poloosa." Objasnil Jaromír. „Byť se ztrátou, ale dojeli jsme do servisu, kde mechanici auto opravili. Nicméně vzhledem k faktu, že s tímto vozem bude startovat na Barum rally Mirek Jarcovják, nechtěli jsme dál zbytečně riskovat a radši ze soutěže odstoupili," dodal vsetínský jezdec.
Přesto tým JTRT neodjížděl z Německa ve špatné náladě. „Pocity z Německa jsou super. Opět jsme si připomněli, že rally se dá dělat zcela odlišným přístupem, než je tomu u nás. I když bez chyb pořadatelů se to také neobešlo, přes to jsme organizací, přístupem a celkovou úrovní Německé rally doslova nadšeni," pochvaloval si Jaromír Tomaštík.
Zasloužený odpočinek si posádka a další členové týmu nedopřáli ani po návratu. Jen několik dní po „přistání" na domovské základně nastane další logistická rošáda, při které poputují tři soutěžní vozy do sousedního Zlína. Mezitím proběhly testy vozů Subaru Impreza Sti a Mitsubisihi Lancer Evo IX, po kterých hlásí tým absolutní připravenost na zlínskou, prakticky domácí, soutěž.
„V týmu došlo ke dvěma drobným změnám. Avizovaná jednání o pronájmu třetího auta se podařilo uzavřít těsně před odjezdem do Německa. Výsledkem je dohoda s posádkou Miroslav Jarcovják – Roman Zábojník (st. č. 93), která doplní náš tým. Druhou změnou je má absence na Barum rally, kdy ač nerad, jsem musel z pracovních důvodů účast na barumce odříct." S vozy Subaru Impreza Sti okusí náročnost tratí v okolí Zlína a Vsetína dvojice Tomáš Růžička – Jaroslav Novák (st. č. 55) a Marcel Havlásek s Miroslavem Koutským (st.č. 95).