Evropský šampionát jde do finiše. Předposledním závodem byla italská Rally Sanremo ve dnech 11. – 12. října 2013. Na konci dramatické poslední etapy se radovala dvojice Basso – Dotta s Peugeotem 207 S2000.

Sanremo rally logo

Seznam přihlášených posádek

Závod

Celková délka rally: 461.55 km
z toho 10 rychlostních zkoušek v délce 231.78 km (23.18%)

Konečné výsledky Rally Sanremo 2013

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

1. BASSO – DOTTA I – Peugeot 207 S2000   2:37:37.3
2. LAPPI – FERM FIN – Škoda Fabia S2000   + 1:43.0
3. PERICO – CARRARA I – Peugeot 207 S2000   + 1:47.1
4. BOUFFIER – PANSERI F – Peugeot 207 S2000   + 1:52.9
5. ALBERTINI – SCATTOLIN I – Peugeot 207 S2000   + 2:10.4
6. ANDREUCCI – ANDREUSSI I – Peugeot 207 S2000   + 10:01.0
7. GASPERETTI – FERRARI I – Renault Megane RS 1. tř. 3 + 10:35.2
8. VITTALINI – TAVECCHIO I – Citroen DS3 R3T 1. tř. 5 / 2WD + 11:40.2
9. TASSONE – ROSSO I – Renault Clio R3   + 11:48.8
10. GRYAZIN – CHUMAK LV/ RUS – Ford Fiesta S2000   + 12:26.3

Evropský šampionát pokračuje Rally International du Valais 7. – 9. listopadu 2013.


II. etapa, sobota 12. 10. 2013

Celkem 6 RZ v délce 125.02 kmRZ 9 Colle Langan 2 19.93 km

Lappi dojel na Rally Sanremo na druhém místě

Po skvělé stíhací jízdě vybojovali Esapekka Lappi a Janne Ferm pro značku ŠKODA na 55. ročníku Rally Sanremo druhé místo. Finské duo ukázalo druhý den italské klasiky výborný výkon a posunulo se o čtyři příčky nahoru.

Lappi - Ferm  Rally Sanremo 2013

„Byla to skutečně těžká rally. Je to sen, startovat zde poprvé a hned být na pódiu," říká přešťastný Lappi a dodává: „Nasbírali jsme zde plno asfaltových zkušeností."

Nejlepším časem v desáté, poslední rychlostní zkoušce, poskočilo finské duo ještě z průběžného čtvrtého místa až na pódium. Pro talentovaného pilota byl start na technických tratích v horách kolem středozemního moře absolutní novinkou, rovněž na asfaltu přitom teprve sbírá zkušenosti.

Velkou pomocí byl na legendární Rally Sanremo týmový kolega Jan Kopecký, který s šesti letošními triumfy v ERC ovládl celkové hodnocení a soutěž tentokrát sledoval v pozici diváka. „Jan mi dal opravdu pár dobrých tipů," pochvaloval si Lappi. Fakt, že poháry předával Lappimu s Fermem na konci soutěže Kopecký s Dreslerem, byl pro finskou posádku vskutku speciálním momentem.


>>> Bryan Bouffier měnil na posledním testu kolo a propadl se na čtvrté místo
>>> defekt v RZ8 připravil o lepší výsledek i Vasily Gryazina

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

RZ 8 Colle Langan 2 19.93 km RZ 9 Passo Teglia 2 21.85 km RZ 10 Colle d’Oggia 2 20.73 km
1. BASSO 13:35.0
2. BOUFFIER + 2.6
3. BREEN + 6.1
4. LAPPI + 9.9
5. ANDREUCCI + 13.9
6. PERICO + 14.4
7. ALBERTINI + 14.4
8. NUCITA + 52.5
9. CRUGNOLA + 56.7
10. DANZINGER + 57.3
1. BOUFFIER 15:40.9
2. BASSO + 13.0
3. BREEN + 19.7
4. LAPPI + 23.2
5. PERICO + 24.8
6. ALBERTINI + 25.4
7. ANDREUCCI + 34.3
8. GRYAZIN + 44.9
9. AMEGLIO + 1:07.2
10. NUCITA + 1:10.6
1. LAPPI 12:30.6
2. BASSO + 0.9
3. BREEN + 3.7
4. PERICO + 10.0
5. ANDREUCCI + 14.1
6. ALBERTINI + 14.8
7. GRYAZIN + 34.8
8. NUCITA + 41.5
9. GASPERETTI + 43.6
10. VITTALINI + 43.8

Průběžné pořadí po RZ 6:

1. BASSO – DOTTA (Peugeot 207 S2000) 1:55:36.9
2. BOUFFIER – PANSERI (Peugeot 207 S2000) +17.4
3. PERICO – CARRARA (Peugeot 207 S2000) +1:11.8
4. LAPPI – FERM Škoda Fabia S2000) +1:23.8
5. ALBERTINI – SCATTOLIN (Peugeot 207 S2000) +1:29.7
6. GRYAZIN – CHUMAK (Ford Fiesta S2000) +5:44.9
7. GASPERETTI – FERRARI (Renault Megane RS) +7:47.2
8. VITTALINI – TAVECCHIO (Citroën DS3 R3T) +8:36.5
9. AMEGLIO – MARINOTTO (Peugeot 206 XS) +8:45.1
10. TASSONE – ROSSO (IRenault Clio R3) +8:54.4

>>> Lídr průběžného pořadí Andreucci dělá defekt a propadé se mimo TOP10! Jak sám italský multišampion přiznal, jednalo se o hloupou chybu:

"Zaregistroval jsem malý tlak v jedné z pneumatik. Rozhodl jsem ji vyměnit. Rezervní však byla opotřebovaná. V jedné části jsem pak něco trefil a udělal defekt. Byla to stupidní chyba. Stačilo nám pouze kontrolovat časy. Soustředil jsem se na mnohem obtížnější úseky. Defekt přišel na rovném úseku. Možná právě kvůli menší koncentraci. Chyby se normálně dělají, ale tahle byla fakt hloupá." P. Andreucci

>>> desítku opustil kvůli závadě převodovky v RZ7 Tobia Cavallini
>>> Umberta Scandolu zpomalil defekt levého předního kola v RZ5, po dalším testu odstoupil kvůli přehřívajícímu se motoru
>>> v úvodním testu dne havaroval lídr dvoukolek Simone Campedelli

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

RZ 5 Colle Langan 1 19.93 km RZ 6 Passo Teglia 1 21.85 km RZ 7 Colle d’Oggia 1 20.73 km
1. BOUFFIER 13:41.3
2. BREEN +4.0
3. ANDREUCCI +4.1
4. PERICO +8.0
5. BASSO +13.5
6. LAPPI +13.8
7. ALBERTINI +16.1
8. CAVALLINI +27.5
9. GRYAZIN +32.6
10. LEANDRI +36.5
1. BOUFFIER 15:50.4
2. BASSO +10.5
3. ANDREUCCI +10.6
4. BREEN +13.0
5. LAPPI +24.2
6. ALBERTINI +26.1
7. PERICO +29.0
8. GRYAZIN +41.0
9. AMEGLIO +55.7
10. SCANDOLA +57.5
1. BOUFFIER 12:29.7
2. BASSO +4.8
3. BREEN +7.2
4. PERICO +9.2
5. ALBERTINI +13.1
6. LAPPI +13.6
7. GRYAZIN +35.4
8. NUCITA +46.2
9. DANZINGER +49.9
10. TASSONE +52.9

I. etapa, pátek 11. 10. 2013

Celkem 5 RZ v délce 106.76 km

Lappi je s vozem Fabia Super 2000 v Sanremu zatím šestý

Finský rallyový talent a pilot továrního týmu ŠKODA Motorsport Esapekka Lappi a jeho spolujezdec Janne Ferm jsou po prvním dni 55. ročníku Rally Sanremo na šesté pozici. Při svém premiérovém startu na této soutěži jedou oba Finové na jistotu – svůj vůz ŠKODA Fabia Super 2000 dovezli i po dvou nočních zkouškách první etapy bezpečně do cíle. Soutěž sleduje jako divák osobně i novopečený mistr Evropy* Jan Kopecký.

„Jedeme bezpečně, abychom spatřili cíl. Tato rally je skutečně velmi těžká, ale to jsme věděli od začátku. Přesně tyto zkušenosti nás posunou dále, abychom se mohli do budoucna zlepšovat. Nejdůležitější je se toho zde co nejvíce naučit. Chci ještě nasbírat co nejvíce zkušeností na asfaltu. Jezdci před námi jsou dobří a rychlí a pro nás je skvělé, že se s nimi na těchto náročných tratích můžeme poměřit." Esapekka Lappi

V Sanremu se může Lappi spoléhat také na rady týmového kolegy Kopeckého, který se šesti letošními triumfy v ERC zvítězil v celkovém hodnocení a soutěž sleduje tentokrát z divácké perspektivy. Kopecký, Lappi a italský šampion Umberto Scandola, který figuruje po prvním dni na třetím místě, tvoří v servisním parku perfektní rodinu ŠKODA.

Průběžné pořadí po I. etapě

1. ANDREUCCI – ANDREUSSI (Peugeot 207 S2000) 1:12:50.5
2. BASSO – DOTTA (Peugeot 207 S2000) + 16.2
3. SCANDOLA – D’AMORE (Škoda Fabia S2000) + 36.2
4. BOUFFIER – PANSERI (Peugeot 207 S2000) + 1:02.4
5. PERICO – CARRARA (Peugeot 207 S2000) + 1:10.6
6. LAPPI – FERM (Škoda Fabia S2000) + 1:17.2
7. ALBERTINI – SCATTOLIN (Peugeot 207 S2000) + 1:19.4
8. CAMPEDELLI – FAPPANI (Citroen DS3 R3T) + 3:28.8
9. CAVALLINI – FARNOCCHIA (Ford Fiesta RRC) + 4:14.1
10. GRYAZIN – CHUMAK (Ford Fiesta S2000) + 4:40.9

>>> Paolo Andreucci "trefil" v RZ4B lišku
>>> J-M. Leandri odstoupil na přejezdu mezi RZ4 a RZ4B (alternátor)

Craiga Breena postihl v RZ4 defekt levé zadní pneumatiky, kterou měnil na vložce a ztratil více než 5 minut. Za cílem svého peugeota odstavil a dále nepokračuje!

>>> stejný osud jako Breena postihl v RZ4 i Rakušana Hannese Danzingera (+ 6 min, PP kolo)

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

RZ4 Ronde (33,87 km) RZ4B Ronde Bis (20,40 km)
1. BOUFFIER 23:00.4
2. ANDREUCCI + 2.4
3. BASSO + 7.5
4. SCANDOLA + 17.1
5. ALBERTINI + 19.5
6. PERICO + 22.0
7. LAPPI + 25.5
8. CAVALLINI + 1:07.1
9. CAMPEDELLI + 1:11.2
10. GRYAZIN + 1:30.6
1. ANDREUCCI 14:01.1
2. BASSO + 4.3
3. BOUFFIER + 5.2
4. LAPPI + 13.5
5. SCANDOLA + 21.1
6. ALBERTINI + 24.2
7. PERICO + 29.2
8. CAVALLINI + 38.3
9. GRYAZIN + 45.4
10. CAMPEDELLI + 50.8

Průběžné pořadí po RZ3:

1. ANDREUCCI – ANDREUSSI (Peugeot 207 S2000) 35:46.6
2. SCANDOLA – D’AMORE (Škoda Fabia S2000) + 0.4
3. BASSO – DOTTA (Peugeot 207 S2000) + 6.8
4. BREEN – VANNESTE (Peugeot 207 S2000) + 11.7
5. PERICO – CARRARA (Peugeot 207 S2000) + 21.8
6. ALBERTINI – SCATTOLIN (Peugeot 207 S2000) + 38.1
7. LAPPI – FERM (Škoda Fabia S2000) + 40.6
8. BOUFFIER – PANSERI (Peugeot 207 S2000) + 59.6
9. CAMPEDELLI – FAPPANI (Citroen DS3 R3T) + 1:29.2
10. LEANDRI – JAMOUL (Peugeot 207 S2000) + 2:05.5

>>> Bryan Bouffier zvítězil v RZ1, ale po chybě ve třetím testu se propadl až na osmé místo (8 km před cílem poškodil zadní nápravu).

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

RZ1 Coldirodi (14,34 km) RZ2 Apricale (17,75 km) RZ3 Vignai (20,40 km)
1. BOUFFIER 9:10.2
2. ANDREUCCI + 2.9
3. BASSO + 3.9
4. SCANDOLA + 5.9
5. BREEN + 6.1
6. LAPPI + 9.5
7. ALBERTINI + 10.1
8. PERICO + 10.2
9. CAVALLINI + 13.5
10. ANCIAN + 16.3
1. SCANDOLA 12:22.4
2. BOUFFIER + 0.2
3. BASSO + 7.4
4. ANDREUCCI + 8.0
5. BREEN + 9.6
6. PERICO + 12.5
7. ALBERTINI + 15.3
8. LAPPI + 20.4
9. ANCIAN + 30.0
10. CAMPEDELLI + 37.1
1. ANDREUCCI 14:03.1
2. SCANDOLA + 5.4
3. BASSO + 6.4
4. BREEN + 6.9
5. PERICO + 10.0
6. LAPPI + 21.6
7. ALBERTINI + 23.6
8. CAMPEDELLI + 35.2
9. CAVALLINI + 39.9
10. GRYAZIN + 50.9

Info před startem

VIDEO: On-board Esapekky Lappiho ze shakedownu


Test "Ronde" bude nakonec rozdělen

Noční 55 km dlouhá rychlostní zkouška Ronde bude v průběhu Rally Sanremo nakonec rozdělena na dva úseky, s délkou 34 a 21 km.

Prezident organizačního týmu Sergio Maiga vysvětluje toto rozhodnutí:

"Během setkání místních a bezpečnostních složek a s ohledem na loňské zkušenosti v okolí křižovatky Passo Ghimbegna, kde se nacházelo velké množství diváků, jsme byli požádáni o dodatečné zabezpečení tohoto prostoru zábranami, což ale není v současné době v našich silách.

Z tohoto důvodu jsme nuceni trať upravit. RZ4 bude rozdělena na dva úseky – 33,87 km z Coldirodi do Bajarda (stejný cíl jako RZ2) a zbylou část. Mezi nimi bude 1,03 km dlouhý přejezd."


Umberto Scandola chce kromě titulu i prvenství v San Remu

Umberto Scandola si před měsíce zajistil definitivu prvního italského titulu, který získal za volantem Škody Fabie S2000. Ale ani tento fakt nebere nic z jeho odhodlání na tratích Květinové riviéry uspět.

"Vzpomínám na rok 2007. S továrním Abarthem Grande Punto S2000 jsem po úvodních třech zkouškách vedl o nějakých patnáct vteřin. Pak přišel test Ronde, který tehdy měřil nějakých šedesát kilometrů. V jeho průběhu jsem vylomil kolo a sen o prvenství se rozplynul. Ale tehdy jsem si potvrdil, že zde mohu být hodně rychlý," vrací se do historie Umberto.

Umberto Scandola  Škoda Fabia S2000

A Scandola očekává, že extrémní noční test bude míchat kartami i v letošním ročníku.

"Tato vložka dělá Rally Sanremo naprosto odlišnou soutěží od všech ostatních závodů italského šampionátu. Mám ji rád, pokusím se na ni co nejlépe připravit, ale uvidíme, jak třeba do programu závodu zasáhne počasí. Předpověď sice na víkend předpovídá sucho, ale to se může rychle měnit. K úspěchu však bude potřeba být rychlý nejen na testu Ronde, ale i na všech ostatních," připomíná Scandola.

"Ale Rally Sanremo je navíc pro všechny Italy také ostře sledovanou mezinárodní konfrontací. Všichni budou chtít ukázat své kvality a zvítězit," hlásí rodák z Verony.


Esapekka Lappi chce na Rally Sanremo bodovat

› ERC přivítá podruhé v sezoně finskou tovární posádku značky ŠKODA Lappi/Ferm
› Čerstvý mistr Evropy* Kopecký povzbudí svého kolegu přímo na místě
› 232,91 kilometrů v deseti rychlostních zkouškách

Finský rallyový talent a pilot továrního týmu ŠKODA Motorsport Esapekka Lappi a jeho spolujezdec Janne Ferm chtějí na 55. ročníku Rally Sanremo (11. – 12. října) bodovat. Pro oba Finy je to po Barum Rally ve Zlíně letošní druhý start v evropském šampionátu ERC. Na místě v Sanremu budou své kolegy podporovat osobně i novopečení mistři Evropy* Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem.

Esapekka Lappi„Těšíme se moc na další start na asfaltu a možnosti se na tomto povrchu nadále zlepšovat," říká Lappi. „Na soutěži ve Zlíně jsme zajeli pár dobrých časů, bohužel jsme však nedojeli do cíle. To chceme v Sanremu samozřejmě napravit," dodává 22letý pilot.

Vítěz loňského finského šampionátu musel soutěž ve Zlíně po nehodě předčasně vzdát, přestože zajížděl srovnatelné časy se špičkou. V asijsko-pacifickém šampionátu, hlavní náplni letošní sezony pro Lappiho, stanul mladý Fin už dvakrát na nejvyšším stupínku. V Sanremu může počítat s radou od Jana Kopeckého, který triumfoval v letošním ERC šestkrát a soutěž v Sanremu shlédne nyní jako divák.


Centrum soutěže v přímořském San Remu je opět nedaleko známého kasina a bude skutečnou výzvou pro všechny týmy. Všech deset rychlostních zkoušek o celkové délce 232,91 kilometrů je na úzkých asfaltových cestách vtěsnáno do pouhých 28 hodin.

Program soutěže odstartuje ve čtvrtek 10. října odpoledne (12:30 – 17:30 h) shakedownem v okolí San Romola.

V pátek čeká na posádka první etapa italské soutěže, která odstartuje ve 14 hodin. Na programu budou kultovní "erzety" Coldirodi (14:33), Apricale (15:01) a Vignai (15:28). Po jejich absolvování se posádky vrátí do San Rema, po seskupení a servisu je bude čekat noční výzva 55,4 km dlouhá RZ "Ronde" (21:21).

V sobotu bude soutěž pokračovat dvěma sekcemi na třech testech, první vůz odstartuje v 9:30 h. Na programu budou testy Colle Langan (10:59 a 15:36), Passo Teglia (11:34 a 16:09) a Colle d’Oggia (12:22 a 16:53).

Vítězné posádky se dostanou na cílovou rampu 55. ročníku Rallye Sanremo krátce po osmnácté hodině (18:04).


Evropa v. Italové

Hned pětice italských závodníků si dělá ambice na celkové prvenství v Rally Sanremo. Giandomenico Basso a Paolo Andreucci (oba Peugeot 207 S2000) se pokusí získat už třetí vavřín na tomto závodě, Alessandro Perico (rovněž Peugeot 207 S2000) chce zopakovat výsledek z roku 2005, Umberto Scandola by rád zakončil prvenstvím úspěšnou sezonu. A do této sestavy by rád promluvil i Ital Stefano Albertini.

Umberto Scandola s navigátorem Guidem D’Amore nastoupí na start v roli jistým italských šampionů 2013 (premiérový titul pro jezdce z Verony), ale právě primát z Květinové riviéry Scandolovi chybí. O něj se bude snažit za volantem Škody Fabia S2000.

Stefano Albertini  Rally Sanremo 2012

Naopak rodák z Brescie Stefano Albertini osedlá speciál Peugeot 207 S2000. Další "silný speciál" představí třeba Tobia Cavallini (Ford Fiesta RRC).

Největší konkurenti Italů se budou rekrutovat z trojice Francouz Bryan Bouffier, Ir Craig Breen a právě jezdec Škody Motorsport Esapekka Lappi.

Sdílet

O autorovi

Komentáře