Rally Sibiu, nováček v seriálu IRC, byla připomínkou 45letého výročí první mezinárodní automobilové soutěže na území Rumunska.
Danube rally 1967 znamenala zároveň historické vítězství pro britský tým BMC. Tony Fall porazil s vozem Austin Morris 1800 továrního jezdce Renault 8 Gordini Jeana Vinatiera. Tehdy byla v módě hvězdicová jízda a tým BMC startoval z Prahy.
Vedle Falla hájil týmové barvy favorizovaný Fin Rauno Aaltonen s Mini Cooperem S. Na rumunských hranicích však musel odstoupit, protože neměl vyřízené vízum pro vstup do země.
Tony Fall zůstal proti trojici renaultů sám, měl však výhodu hydroelastického pérování austinu, které fungovalo na rozbité šotolině nad očekávání. Jediným dalším sportovním úspěchem Austin Morris 1800, přezdívaným pro své jízdní vlastnosti pozemní krab, byla druhá příčka na Maratonu Londýn – Sydney 1968.
Rally Sibiu byla pro bývalý socialistický balkánský stát příležitostí vrátit se do mezinárodního motoristického kalendáře a navázat na slávu zaniklé Danube rally.
Soutěž byla v letech 1967 – 1974 s jedinou přestávkou součástí mistrovství Evropy a mezi jejími vítězi jsou zapsána slavná jména jako Pauli Toivonen (1968, Porsche 911T) nebo Walter Röhrl, který vyhrál Dunajskou rally s Opelem Ascona A dvakrát po sobě v letech 1973 a 1974.
Na sklonku sedmdesátých let se rumunská soutěž do seriálu ME a byla zařazena zároveň do Poháru míru a přátelství. V roce 1978 zde zvítězil Rakušan Franz Wittmann s Opelem Kadett GT/E (na snímku + video).
O rok později v soutěži triumfoval Václav Blahna se Škodou 130 RS, který porazil Bulhara Koleva s Renaultem 5 Alpine o 13,5 minuty.
Mezinárodní význam Danube rally však postupně slábl. V roce 1991 byla soutěž přejmenována na Rally Romania a přestěhovala se na sever do regionu Baia Mare. Čtyřicetiletou historii soutěže zakončil ročník 2006.
V posledních letech se Rumunsko zapsalo do povědomí fanoušků nejen hodnotným domácím šampionátem, kde pravidelně hostuje řada zahraničních jezdců. Renault původně plánoval postavit na bázi modelu Dacia Logan speciál kategorie Super 2000. Zůstalo bohužel pouze u jediného prototypu. V současnosti se o zviditelnění země stará především Francois Delecour, který se díky místním sponzorům vrátil na start slavné Rallye Monte Carlo a pravidelně startuje v Dacia Cupu.
Rally Sibiu je nejlepší šotolinovou soutěží v Rumunsku a částečně využívá úseky bývalé Danube rally. Sibiu, ležící zhruba 300 km od metropole Bukurešti, patří do legendárního regionu Transylvánie. Rychlostní zkoušky se odehrávaly v pohoří Cibin, které patří do oblasti Jižních Karpat.