Barum Czech Rally Zlín 2014 – jeden z vrcholů ERC, MMČR a také čtvrtý podnik Citroën Racing Trophy CZ 2014 – potvrdil, jak složité je zdolání této soutěže. O tom se přesvědčily i posádky s francouzskými speciály značky Citroën. Do cíle v rámci CRT CZ dojely tři dvojice a celkem tak získaly 4000 euro.
Hlavním tahákem značky Citroën na startu prestižní Barum Czech Rally Zlín 2014 byl Citroën DS3 R5 Gemini Clinic Rally Teamu. Bohužel působení Miroslava Jakeše a Jaroslava Nováka na tratích v okolí Zlína byla kratší, než kdokoli očekával. Posádka se v ostrém tempu představila jen v úvodu městské rychlostní zkoušky. Už v jejím průběhu druhou posádku průběžného pořadí českého šampionátu zpomalil problém s řízením, který tým nedokázal do sobotní etapy stoprocentně odstranit. Jakeš proto z bezpečnostních důvodů speciál odstavil ještě před startem polokruhové zkoušky ve Slušovicích.
Projekt CRT CZ je však od počátků zaměřen na vozy s jednou poháněnou nápravou 2WD, přesněji na klasifikaci tříd RC3 a RC5.
V silnější třídě RC3 protáhl Citroën DS3 R3T nejrychleji ulicemi Zlína při divácké speciálce Egon Smékal, ale v dalším průběhu závodu už nedokázal zdolat výsledek Adama Koblihy. Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou tak ve Zlíně vybojovali druhé místo a finanční prémii 1500 euro.
„Celý závod jsme absolvovali v dobrém tempu, bez větších problémů. S naším výkonem i konečným výsledkem jsem spokojen, v současné situaci to moc rychleji už nešlo. Barumka se mi líbila, kolem tratí byla fantastická atmosféra, vše bylo dobře vymyšlené, prostě to bylo jedno parádní představení.
Nyní nás čekají sprinty Vyškov a Jeseníky, následně se v Příbrami popereme o titul ve dvoukolkách. Trumfy v rukou však má spíše Adam. Pokud vyhraje v obou etapách, titul je jeho. Pokud ho dokážeme v jedné z etap porazit, budeme se radovat my," zhodnotil zlínský výsledek Egon Smékal, jenž před posledním závodem v Příbrami nadále zůstává v čele průběžného hodnocení „dvoukolek" právě před Koblihou. V Příbrami však bude hájit už jen desetibodový náskok na svého letošního konkurenta.
Na stupních vítězů doplnila český tandem Smékal a Kobliha maďarská dvojice Lukács – Mesterházi s dalším speciálem Citroën DS3 R3T. Pro Lukácse bylo umístění na „bedně" nejlepším zlínským výsledkem při dosavadních startech na Barumce.
Z tradiční dvojice vozů Citroën DS3 R1B dorazil do cíle zlínského závodu jen jeden, s Barborou Holickou za volantem. Pražská pilotka obsadila ve třídě RC5 třetí místo, mezi vozy specifikace R1 však byla nejrychlejší, za což získala finanční prémii 1500 euro. Navíc se spolujezdcem Janem Petrem dosáhla na druhé místo v hodnocení Dámského poháru za Bulharskou Stratievovou s Citroënem C2 R2 MAX.
„Barumku jsem si opravdu užívala se vším všudy. Stále jsem v pozávodní euforii a nadšená z průběhu závodu a konečného výsledku. S Honzou Petrem byla opět skvělá spolupráce, dále jsme zapracovali na rozpisu a díky tomu se nám podařilo zrychlit a závod si více užít.
Celá Barumka byla bezchybně organizovaná, nabídla velmi náročné tratě, zrádné, ale parádní. Navíc atmosféra závodu je úžasná. Skvěle fungoval i celý tým, takže závod proběhl bez jediného problému.
Tímto bych celému týmu, našim partnerům, pořadatelům a Honzovi chtěla moc poděkovat. Už se těším na příští rok," popsala své pocity Barbora Holická.
Naopak Tomáš Guryča nepřerušil smolnou sérii, která ho ve dvoudenních podnicích pronásleduje. Potřetí v řadě nespatřil s Jakubem Navrátilem cíl, na Slušovicích odstoupili kvůli problému s řazením.
„U Tomášova vozu spadla táhla od řadicí páky, kvůli tomu nebylo možné řadit. Bohužel tento problém řeší informační bulletin vydaný Citroënem Racing. V týmu, který jejich vůz připravuje, ale tuto modifikaci zatím neudělali," objasnil výpadek promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
„I přes náročnost Barumky získaly posádky Citroën druhé a třetí místo ve dvoukolkách a druhé místo v dámském poháru, v rámci značkového poháru Citroën si tak zdárně vysoutěžily 4 tisíce euro. Úspěch slavilo i reprezentativní zázemí Citroën, které bylo připraveno pro posádky a partnery poháru jako odpočinková zóna mezi výjezdy na jednotlivé erzety. Ráda bych poděkovala partnerům i celému týmu za perfektně odvedenou práci," uvedla po skončení závodu Kateřina Juráňová, zástupkyně oficiálního promotéra CRT CZ.
Do Citroën Racing Trophy CZ zasáhne při Barumce šest vozů
Vrchol české sezony i nejdéle fungujícího poháru při českých soutěžích Citroën Racing Trophy CZ 2014 čeká na posádky a fanoušky o víkendu ve Zlíně. V jeho okolí se uskuteční 44. ročník prestižní Barum Czech Rally Zlín. Tato soutěž je zařazena do seriálu ERC, zároveň bude šestým podnikem MMČR a čtvrtým v rámci pohárové klasifikace francouzské značky. Soutěž odstartuje v pátek 29. srpna, krátce po 21. hodině atraktivní diváckou speciálkou v ulicích Zlína.
Do Zlína je přihlášena více než desítka posádek s vozy značky Citroën. Na startu nebude chybět letošní novinka Citroën DS3 R5, osvědčené modely C2 R2 MAX a hlavní „nářadí" CRT CZ – speciály Citroën DS3 R3T a také v západní Evropě nesmírně oblíbené „er jedničky", pro které jsou v českém poháru rovněž vypsány finanční prémie.
Barum rally opět vychází z osvědčeného formátu. V pátek se začne závodit na divácké speciálce vedoucí bývalým Baťovým areálem, soutěž pak bude pokračovat v sobotu i neděli na klasických rychlostních zkouškách, mezi nimiž nechybí kultovní „erzety" jako Troják, Semetín či Pindula. Do harmonogramu se opět po roční pauze vrací polokruhová zkouška v okolí dostihového závodiště ve Slušovicích.
Vůz Citroën DS3 R5 představí na Barumce zlínský Gemini Clinic Rally Team. Miroslavu Jakešovi patří v průběžném pořadí Mediasport MMČR 2014 druhá příčka, při posledním startu na Bohemii však havaroval a tím přišel o možnost bodově se dotáhnout na lídra Pecha. Jakeš na Barum rally obhajuje šesté místo, které mu loni přineslo i vítězství v produkční kategorii a nakonec i zisk atraktivní ceny Colin McRae Flat Out Trophy.
„Naším cílem je vyrovnat nebo zlepšit loňský výsledek. Letošní konkurence je však mnohem nabitější," přiznává před startem Miroslav Jakeš.
V seriálu Citroën Racing Trophy CZ (vozy Citroën DS3 R3T) se postaví letošnímu suverénovi a zlínskému rodákovi Egonu Smékalovi hned trojice jezdců v čele s účastníky JWRC Simonem Tempestinim a Kornelem Lukácsem. Zatímco mladý Ital, startující s rumunskou licencí, obsadil na posledním závodě MS v Německu páté místo v JWRC, Maďar Lukács, který se ve Zlíně objeví už počtvrté, skončil šestý.
„Loni nás při závodě potrápil technický problém, nevyšel nám ani testovací start na sprintu v Pačejově, ale doufám, že ve Zlíně mezi dvoukolkami uspějeme. Prioritou však pro nás bude hlavně udržení vedoucího postavení v této kategorii v rámci českého mistrovství," neskrývá před startem ambice Egon Smékal.
Další české zastoupení na tratích Barumky bude s „er trojkou" tvořit Petr Chodura sen., jenž se na domácí tratě vrátil po delší pauze na sprintu v Pačejově. Tomáš Pletka se ze závodu omluvil, neboť tým po havárii Kočiho v Německu mu dává k dispozici svůj druhý vůz.
„Na Barumku jsem se opravdu těšil, ale nakonec musíme start zrušit. Martin Koči vůz v Německu poškodil a protože týden po Barumce máme nasmlouvaný start na jeho domácím závodě v Košicích, dávám mu k dispozici svůj vůz, u něhož tak logicky nechci během Barumky riskovat poškození," objasňuje Tomáš Pletka, jenž se tak bude moci naplno věnovat roli promotéra CRT CT.
Silné zastoupení budou mít vozy Citroën i ve třídě RC4 (domácí tř. 6). Dva jezdci – Tomáš Pospíšilík a Rumun Florin Tincescu – s nimi dokonce zasáhnou do bojů v juniorském hodnocení ERC, které je určeno pro mladé talentované jezdce.
Na startu však nebude chybět ani lídr třídy 6 v MMČR Ondřej Bisaha. Stejný vůz na Moravě osedlá třeba i populární Bulharka Ekaterina Stratieva.
V nejslabší třídě RC5 i tentokrát představí své vozy Citroën DS3 R1B už ve dvoudenních podnicích tradiční dvojice Tomáš Guryča – Jakub Navrátil a Barbora Holická – Jan Petr.
„Barumka je pro mě obrovská událost a start bude splněním mého dlouholetého snu. Tento závod beru jako domácí, takže mě k tratím přijde podpořit řada lidí, ať už rodina nebo moji kamarádi. Doufám, že to bude nezapomenutelný zážitek.
Na start jsem se důkladně připravoval, jak fyzicky, tak třeba i sledováním on-boardů. Také ´er jednička´ je doufám ve stoprocentní kondici, což ještě krátce vyzkoušíme při úterním testu. Cíle si raději nechám pro sebe, protože v tak kvalitní konkurenci je opravdu těžké výsledek odhadovat. Ale určitě neprodáme kůži lacino, hlavně se chci vyvarovat nějaké zbytečné chyby," věří Tomáš Guryča
„Barumka je pro mě velká výzva a pokračování letošního ´snu´ startovat na dvoudenních závodech. Očekávám velmi náročný závod jezdecky i fyzicky, třídenní závodění bude jistě obrovská škola. S Honzou jsme premiérově startovali v Pačejově, v autě nám to společně sedí. Hodně jsme zapracovali na rozpisu a už v průběhu sprintu jsem se v něm cítila mnohem jistější. Auto jsme finálně otestovali o tomto víkendu, moji přípravu jen trochu ovlivnil fakt, že jsem posledních čtrnáct dní bojovala s virozou," doplňuje Barbora Holická.
Servisní zázemí Barum Czech Rally Zlín bude umístění v těsné blízkosti Barum Continental Otrokovice. Na tomto již tradičním místě nebude chybět ani zázemí Citroën Racing Trophy CZ. V něm se budou moci fanoušci nejen osvěžit nabídkou oblíbené kávy Dallmayr, ale zejména vyzkoušet soutěž v jízdě na simulátoru, pro nejmenší fanoušky je připraven osvědčený dětský koutek.
Podrobnosti k poháru CRT CZ 2014 najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz a www.gekonracing.cz. Žhavé novinky, videa či fotografie hledejte i na facebookovém profilu Gekon Racing sro.
Společnost Gekon Racing nabízí zájemcům o účast v CRT CZ 2014 možnost financování koupi závodního vozu DS3 R5, DS3 R3T a DS3 R1B od společnosti PSA finance, včetně havarijního pojištění.
GEKON RACING s.r.o.: Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, gekonracing@email.cz
Partnery Citroën Racing Trophy CZ 2014 jsou společnosti Total a Michelin.
Dalšími partnery jsou společnosti PSA Finance Česká republika, OMD, Dallmayr Kaffee, Beskydské uzeniny Chodura, All4car, Grands vins, SOŠ/SOU Nymburk a další.
Mediálními partnery jsou časopisy TopGear a Speed, specializovaný magazín Rally a internetový server www.rallylife.cz.