Posádky Citroën Racing Trophy CZ zavítaly ke čtvrtému závodu sezony do okolí Mladé Boleslavi k Rally Bohemia (1. – 3. 7. 2011). V rámci českého představení vozu Citroën DS3 R3T pod hlavičkou společnosti Citroën ČR se vítězstvím v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou blýsknula oficiální posádka Citroën Racing s italským mladíkem Andreou Crugnolou.

Mezi účastníky CRT bylo tentokrát na prémiích vyplaceno 4 500 Euro, většinu z této částky bral Polák Jan Chmielewski se shodným vozem, jenž obsadil v hodnocení dvoukolek čtvrté místo.

Startovní listina Rally Bohemia evidovala hned čtyři speciály Citroën DS3 R3T, které měly šanci promluvit do předních příček mezi dvoukolkami. V roli „černého koně" přijel do Mladé Boleslavi účastník WRC Academy Andrea Crugnola se spolujezdcem Robertem Momettim. Tovární jezdec Citroënu nezklamal, držel se v čele této klasifikace, navíc po první etapě mu patřila výtečná čtrnáctá příčka. Také v deštěm notně zkrápěné nedělní etapě nenechal nikoho na pochybám o svých kvalitách a francouzský speciál DS3 R3T dovedl do cíle na fantastickém osmém místě absolutně.

„Bylo to hodně těžké, Rallye Bohemia jsme jeli vůbec poprvé, navíc počasí vše ještě ztížilo . Máme novou zkušenost a věřím, že jsme tu nejeli naposledy. Naštěstí jsme neměli žádné větší problémy a postupně jsme se dostali až na osmé místo absolutně. Náš cíl byl dostat se do první desítky, takže jsme maximálně spokojeni," usmíval se v cíli Andrea.

Šéf klientského sportu Citroën Racing, Jean Francois Lienere, který celou rallye sledoval přímo na místě k tomu dodává: „ Andrea patří k mladým talentům, kteří si své jméno teprve budují, jsem rád, že na Rallye Bohemia se mu povedlo předvést potenciál svůj i vozu DS3 R3T. Dalším podnikem, kde Andréa s Robertem startují je příští víkend rumunská rallye Sibiu a já věřím, že i tam se jim bude dařit."

Výtečně se držel i Polák Jan Chmielewski (registrován pro CRT). Ten prožil krušné chvíle už na shakedownu. Havárií připravil hodně práce svým mechanikům, ale do startu soutěže byl vůz připraven a polský jezdec si dojel pro čtvrtou příčku mezi dvoukolkami a druhé místo ve třídě 5. Vzhledem k faktu, že Andrea Crugnola jako oficiální jezdec Citroënu nemá nárok na finanční odměny v rámci CRT, Chmielewski se díky tomu posunul k prémii 3 tisíce Euro. Egon Smékal s další „déestrojkou" skončil ve třídě 5 čtvrtý.

Andrea Crugnola - Citroën DS3 R3T

Nad síly vozů Citroën C2 R2 MAX ve třídě 6 byly tentokrát dvě fabie Tarabuse a Černého, a tak se v rámci CRT bojovalo o finanční prémie na dalších dvou postech. Defekt v RZ2 výrazně poznamenal ambice letos nejrychlejšího Miroslava Březíka, v RZ4 zradila poloosa i jeho rivala Marcela Svačinu. Za této situace se na místa zaručující finanční prémie posunuli další jezdci. Očekávání konečně na Bohemii potvrdil Petr Křížek a třetí pozice ve třídě 6 mu zaručila finanční prémii 1 000 euro. Dlouhou dobu se na slibných pozicích držel i Slovák Martin Koči, ale výlet mimo trať v závěru RZ12 Sychrov znamenal citelnou ztrátu a nakonec svou pozici přenechal finišujícímu Polákovi Rafalu Janczakovi (zisk 500 euro). Koči skončil ve třídě 6 pátý, Březík ještě o příčku níže. Cíl nespatřili další dva polští jezdci. Tomasze Gryce zastavila v RZ12 poloosa, Szymon Kornicki havaroval už na shakedownu a do závodu nenastoupil.

"Rally Bohemia se stala velmi náročnou pro posádky CRT díky podmínkám, které na tratích panovaly. Andrea Crugnola potvrdil konkurenceschopnost vozu Citroën DS3 R3T, dokázal pro něj na absolutně neznámých tratích zvítězit ve dvoukolkách a zároveň dojet na 8. místě v absolutním pořadí. Ani jezdci s Citroëny C2 se neztratili. Vzhledem k počasí se stala vítěznou každá posádka, která spatřila cíl. Nyní se už chystáme na vrchol letošní sezony Barum Czech Rally Zlín, kde očekávám nejsilnější obsazení vozů Citroën," komentoval průběh Rally Bohemia promotér CRT CZ Tomáš Pletka.

Dalším podnikem CRT CZ bude Barum rally Zlín (26. – 28. srpna).

 

Výsledky účastníků CRT CZ při Rally Bohemia 2011:

Posádka – umístění CRT C2 MAX – tř. 6 – prémie
Křížek / Novák – 3. místo – 1 000 Euro
Janczak / Spentany – 4. místo – 500 Euro
Koči / Ferencz – 5. místo – 0
Březík / Kostka – 6. místo – 0
Gryc / Kusnierz -poloosa v RZ12 –
Svačina / Zámečník – poloosa v RZ 4 –
Kornicki / Hundla – havárie na shakedownu –
Celkem C2 R2 Max – 1 500 Euro

Posádka – umístění CRT DS3 R3T – tř. 5 – prémie
Chmielewski / Zawada – 1. místo – 3 000 Euro
Celkem DS3 R3T – 3 000 Euro


RALLY BOHEMIA PRINIESLA POSÁDKE KOČI – FERENCZ NOVÉ SKÚSENOSTI

Juniorská posádka tímu Styllex motorsport Martin Koči – Imrich Ferencz sa cez víkend zúčastnila mladoboleslavskej Rally Bohemia.

Okrem niekoľkých prvenstiev na jednotlivých rýchlostných skúškach v rámci Citroën Racing Trophy CZ 2011 bol Martin Koči zároveň najmladším účastníkom súťaže medzi posádkami. Celkovo Koči – Ferencz skončili na 21. miesto absolútne, v rámci svojej triedy piati.

Rally Bohemia bola náročná nielen na trate, ale tiež postupne silnejúci dážď a špecifický asfalt. Z pohľadu manažéra posádky Michala Kočiho mala súťaž veľký význam pre zbieranie skúseností.

„Určité úseky boli z hľadiska priľnavosti vozidla nevyspytateľné a bolo treba vedieť, ako a kde brzdiť, o čom svedčí aj vysoký počet havárií," povedal Michal Koči.

Mladoboleslavská súťaž bude pre posádku nezabudnuteľná aj v tom, že približne 40 metrov pred cieľom najdlhšej RS Sychrov 1, v poslednej pravotočivej zákrute, trafili jazdcovými dverami strom, čím stratili cca 50 sekúnd. Aj napriek mierne poškodenému autu a vďaka profesionálnej práci mechanikov v servise súťaž dokončili.

„Rally Bohemia bola veľmi ťažká súťaž, ako sme očakávali. Sťažil ju aj dážď. Od začiatku sa nasadilo veľmi vysoké tempo. V prvý deň sme spravili taktickú chybu. V sobotu, v druhých prejazdoch rýchlostných skúšok sme zvoľnili, čo sme museli v nedeľu doháňať. A na to sme aj trošku doplatili výletom mimo trať. Túto stratu sa nám už do konca rally nepodarilo zmazať. Súťaž nám dala cenné skúsenosti a poučenie do budúcnosti," skonštatoval pilot Martin Koči.


CRT CZ pokračuje na Bohemia rally

Seriál Citroën Racing Trophy CZ se posunuje do své druhé poloviny. Na programu je mladoboleslavská Rally Bohemia (1. – 3. července 2011). Prestiž soutěže se odráží i na kvalitě startovního pole, proto v ní nechybí ani plejáda vozů značky Citroën. Na startu se objeví čtyři speciály DS3 R3T, devět „MAXů" a jedna Super 1600 (Lukáš Pondělíček). Výčet účastníků registrovaných do Citroën Racing Trophy 2011 ovšem bude trochu stručnější.

Vozy Citroën DS3 R3T zápolí ve třídě 5. Na nejvyšší stupínky budou určitě pomýšlet Ital Andrea Crugnola a v Hustopečích postupně zrychloval Egon Smékal. České tratě mají v oblibě i polští jezdci Jaroslaw Koltun a Jan Chmielewski. Právě Chmielewski je ovšem jediným registrovaným účastníkem CRT.

Ve třídě 6 se piloti citroënů pokusí rychle zapomenout na Waterloo v Hustopečích, kdy cíl soutěže spatřil pouze Miroslav Březík. Sice byl jediným reprezentantem francouzské značky na rampě hustopečského náměstí, třešničkou na dortu však bylo prvenství ve třídě.
Po úspěších v Českém Krumlově a v Hustopečích bude právě valašský jezdec patřit k favoritům na čelní příčky i tentokrát. Situaci mu bude chtít zkomplikovat v Hustopečích chybující Marcel Svačina či další čeští zástupci Petr Křížek a Pavel Přibyl.
S odjetými kilometry zrychluje i mladý Slovák Martin Koči. Na sedadle spolujezdce se k Martinovi na Bohemii opět vrátí Imrich Ferencz, jenž se hustopečského závodu nezúčastnil kvůli narození prvorozeného syna Jakuba.

„Na Rally Bohemia se velmi těším. Tratě pro nás budou nové, ale to je v letošní sezoně pravidelm na každé soutěži. Připravoval jsem se hlavně sledováním on-boardů z minulých ročníků bohemie, plánujeme rovněž test, abychom šli do závodu připraveni na sto procent. Samozřejmě jsem neopomínal ani fyzickou kondici, ale na jejím udržení a zlepšení pracuji konstatně během celé sezony, » těší se na start v Mladé Boleslav Koči.

Martin Koči

Stejně jako ve dvoulitrech i šestnáctistovky evidují početnou skupinu polských dvojic. Szymona Kornického a Rafala Janczaka jsme už na českých tratích mohli letos vidět, nováčkem bude Tomasz Gryc.
„MAXe" povede na Bohemii rovněž Michal Srb.

« Bohemia nabídne další konfrontaci českých a zahraničních jezdců. Jsem rád, že si Citroën Racing Trophy CZ našel příznivce i v okolních zemích. Srovnání je prospěšné pro každou ze stran. Fanoušky si pak opět dovoluji pozvat do zázemí CRT, které bude umístěno v servisní zóně. Kromě chutné kávy Dallmayr si tam budou moci vychutnat i záběry z úvodních podniku poháru na Valašské rally a v Hustopečích, » připomíná promotér CRT CZ Tomáš Pletka.

Start Rally Bohemia je naplánován na pátek 1. července v 17 hodin v Mladé Boleslavi, první ostré kilometry čekají na posádky od 20 hodin při divácké speciálce „Bondy Centrum". V sobotu 2. července bude soutěž pokračovat na devíti rychlostních zkouškách, v neděli je na programu šest měřených testů. Celková délka rychlostních zkoušek činí 193,41 km. Cíl soutěže bude v neděli kolem 16. hodiny.

Kalendář Citroën Racing Trophy CZ 2011
25. – 26. března Valašská rally Val. Meziříčí
27. – 28. května Rally Český Krumlov
10. – 12. června Agrotec Rally Hustopeče
01. – 03. července Bohemia Rally
26. – 28. srpna Barum rally Zlín
23. – 24. září Rally Příbram

Společnosti Total, Pirelli, PSA Finance Česká republika a OMD jsou partnery CITROËN RACING TROPHY CZ.

Mediálním partnerem Citroën Racing Trophy CZ 2011 je časopis Faster Magazine a www.rallylife.cz.

Citroën Racing Trophy CZ zajišťuje společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň distribuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX i pro nové vozy Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, e-mail: t.pletka@iol.cz)

Sdílet

O autorovi

Komentáře