RALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Aktuálně
    • Historic Vltava rallye 2019 zná své favority
    • 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019
    • Rallye Praha revival 2019 startuje
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2019
    • Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    • Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín
    • Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína
    • Schneerosen rallye 2019
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Automobily
      4. Lifestyle
      Featured
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      Recent
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      By Zdeněk Weiser11.4.2019

      Rallye Praha revival 2019 startuje

      By Ivo Nowi Novák13.3.2019

      Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    • Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2018

      KOWAX Valašská rally ValMez 2018

      Recent
      By Ivo Nowi Novák19.4.2019

      25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

      By Ivo Nowi Novák3.4.2019

      KOWAX Valašská rally ValMez 2019

      By Ivo Nowi Novák6.3.2019

      Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      Recent
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      By Tomáš Plachý11.12.2018

      RALLY magazín 10 / 2018

      By Tomáš Plachý1.11.2018

      RALLY magazín 09 / 2018

    RALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»40 let MS – 1996: Další „létající“ Fin

    40 let MS – 1996: Další „létající“ Fin

    0
    By Redakce RL.CZ on 15.10.2013 Závody

    V roce 1996 si fanoušci rally museli vystačit se třemi továrními týmy.

    <<< 1995 – 1997 >>>

    Toyota měla „distanc“, ale podporovala některé polotovární stáje v Německu, Belgii, Itálii a Skandinávii. Kankkunen absolvoval několik soutěží ve službách dealerských týmů Toyoty, Auriol se z rally téměř vytratil.

    Novým horkým kandidátem na titul se stal Fin Tommi Mäkinen, který už dříve prokázal svoji rychlost. Stal se prvním jezdcem v historii, který vyhrál více než polovinou soutěží během jediné sezony. Jeho spanilá jízda začala ve Švédsku. Při svém debutu vyhrál Mäkinen pro značku Mitsubishi po 20 letech legendární Rally Safari. Dvaatřicetiletý Fin byl nejrychlejší v Argentině, na domácí Rally 1000 jezer a v Austrálii. Na konci sezony měl 31bodový náskok před svým nejbližším pronásledovatelem McRaem.

    Jejich vzájemný souboj vyzníval většinou ve Finův prospěch. Výjimkou bylo jasné vítězství Colina v Řecku. Velkou měrou mu pomohly nové pneumatiky Pirelli, zatímco Mäkinena naopak problémy s obutím připravily o šanci na další vítězství.

    V Argentině i ve Finsku úřadující světový šampion havaroval a vrátil se do formy teprve v závěru roku. Díky vítězství v Itálii a Španělsku se McRae na poslední chvíli probojoval alespoň na post vicemistra. Značka Subaru obhájila loňský titul zejména díky své početní převaze.

    Zatímco Mitsubishi nasazovalo v mnoha soutěžích pouze jediný vůz skupiny A, tovární Imprezy 555 startovaly stabilně tři. Nový člen modrého týmu Kenneth Eriksson však měl slabší druhou polovinu sezony, naopak Ital Piero Liatti navigovaný Fabrizií Ponsovou (bývalá spolujezdkyně Michéle Moutonové) dokazoval, že není pouze asfaltovým „hráčem“.

    Konec éry skupiny A

    Carlose Sainze neudrželo u Subaru ani darované vítězství na loňské Katalánské rally a po osmi letech se vrátil k Fordu. Na scéně se objevil i Sainzův dvorní sponzor Repsol a s novými barvami přišly i lepší časy. Španěl vyhrál zbrusu novou soutěž v kalendáři Rally Indonesia a po dvou letech přivedl britský tým zpátky na nejvyšší příčku.

    Sainz se pravidelně umísťoval na stupních vítězů a právem si zasloužil stříbrnou medaili. O tu se střetl na domácí půdě s bývalým týmovým kolegou McRaem. Pikantní souboj neměl dlouhého trvání. Madridský jezdec s modrou krví v žilách uklouzl na vlhké trati ve stínu stromů a havaroval.

    Na Katalánské rally skončila éra vozů skupiny A, která trvala přesně 10 let. Pro další sezonu FIA připravila volnější technické předpisy kategorie WRC. Ze 102 soutěží započítávaných do MS značek i jezdců byla nejúspěšnější značka Lancia se 45 prvenstvími. Nejúspěšnějšími jezdci byl Miki Biasion, Juha Kankkunen (oba 16 vítězství) a Didier Auriol (17). Nejrychlejším jezdcem se stal Mäkinen, kterému naměřili při poslední Rally 1000 jezer průměrnou rychlost 117 km/h.

    Blízký nástup speciálů WRC znamenal, že technici pracovali na nových vozech a stávající soutěžní auta doznala minimum změn. Inženýři se zaměřili především na elektroniku motoru a aktivní diferenciály, které mohli využít i v éře WRC.

    Formule 2

    Formule 2 se měla naopak čile k světu. Nový Seat Ibiza Kit Car získal světový titul během své premiérové sezony. Jezdci Erwin Weber a Jesus Puras absolvovali kompletní seriál a dokázali nasbírat největší počet bodů. Francouzské týmy měly k dispozici silnější vozy, ale soustředili se jen na pár prestižních soutěží a zbytek nechali na soukromých jezdcích.

    Značka Škoda obsadila opět bronzovou příčku. Přepracovaná Felicia 1,6 Kit Car dostala koncernový motor z VW Polo, ale ani pár koní navíc nepomohlo eliminovat výkonový handicap. Přesto se čeští jezdci blýskli skvělými výsledky. V Argentině obsadili Triner a Sibera první dvě místa, Emil Triner byl nejrychlejší i na Novém Zélandě a znovu porazil Webera s dvoulitrovou ibizou. Při RAC zvítězil padesátiletý Stig Blomqvist hostující za volantem felicie, ale oba čeští jezdci odpadli pro poruchu motoru.


    MS 1996

    Značky:
    1. Subaru 401, 2. Mitsubishi 322, 3. Ford 299
    Jezdci:
    1. Tommi Mäkinen 123, 2. Colin McRae 92, 2. Carlos Sainz 89, 4. Kenneth Eriksson 78, 5. Piero Liatti 56, 6. Bruno Thiry 44, 7. Juha Kankkunen 37, 8. Freddy Loix 24, 9. Richard Burns 18, 10. Marcus Grönholm 14, 11. Gilberto Pianezzola 13, 12. Ian Duncan, Jarmo Kytölehto 12, 14. Yoshio Fujimoto 12, 15. Thomas Radström 12, 16. Patrick Bernardini 11, 17. Reza Pribadi 8, 18. Stig Blomqvist 7, 19. Rui Madeira 7, 20. Kenjiro Shinozuka, Michael Lieu, Franco Cunico 6
    Formule 2:
    1. Seat 312, 2. Renault 265, 3. Škoda 264
    Production Cup:
    1. Gustavo Trelles (Mitsubishi Lancer Evo III sk. N) 55, 2. Uwe Nittel 50, 3. Hideaki Miyoshi, Michael Lieu, Ed Ordynski 13


    Výsledky MS 1996

    64. Rallye Monte Carlo (2WD, 20. – 25. ledna)

    Patrick Bernardini (Ford Escort RS Cosworth)

    45. International Swedish Rally (9. – 11. února)

    1. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evolution III) 4:37:10
    2. Carlos Sainz (Ford Escort RS Cosworth) 4:37:33
    3. Colin McRae (Subaru Impreza 555) 4:38:15

    29. TAP Rallye de Portugal (2WD, 6. – 8. března)

    Rui Madeira (Toyota Celica GT-4)

    44. Safari Rally Kenya (5. – 7. dubna)

    1. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evolution III) 12:41:24
    2. Kenneth Eriksson (Subaru Impreza 555) 12:55:40
    3. Ian Duncan (Toyota Celica GT-Four ST205) 13:23:24

    40. Rallye de France Tour de Corse (2WD, 29. dubna – 1. května)

    Philippe Bugalski (Renault Maxi Megane)

    21. Bank Utama Rally Indonesia (10. – 12. května)

    1. Carlos Sainz (Ford Escort RS Cosworth) 5:30:00
    2. Piero Liatti (Subaru Impreza 555) 5:30:23
    3. Juha Kankkunen (Toyota Celica GT-Four ST205) 5:31:02

    43. Acropolis Rally of Greece (2. – 4. června)

    1. Colin McRae (Subaru Impreza 555) 5:33:12
    2. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evolution III) 5:34:02
    3. Carlos Sainz (Ford Escort RS Cosworth) 5:36:33

    16. Rally Argentina (4. – 6. července)

    1. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evolution III) 5:48:42
    2. Carlos Sainz (Ford Escort RS Cosworth) 5:50:17
    3. Kenneth Eriksson (Subaru Impreza 555) 5:53:21

    26. Rally New Zealand (2WD, 27. – 30. července)

    Richard Burns (Mitsubishi Lancer Evo)

    46. Neste 1000 Lakes Rally (23. – 26. srpna)

    1. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evolution III) 4:04:13
    2. Juha Kankkunen (Toyota Celica GT-Four ST205) 4:04:59
    3. Jarmo Kytölehto (Ford Escort RS Cosworth) 4:06:50

    9. API Rally Australia (13. – 16. září)

    1. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evolution III) 4:08:50
    2. Kenneth Eriksson (Subaru Impreza 555) 4:10:07
    3. Carlos Sainz (Ford Escort RS Cosworth) 4:10:11

    38. Rallye Sanremo – Rallye d’Italia (13. – 16. října)

    1. Colin McRae (Subaru Impreza 555) 4:26:57
    2. Carlos Sainz (Ford Escort RS Cosworth) 4:27:19
    3. Bruno Thiry (Ford Escort RS Cosworth) 4:29:06

    32. Rallye Catalunya-Costa Brava (Rallye de España, 4. – 6. listopadu)

    1. Colin McRae (Subaru Impreza 555) 4:14:20
    2. Piero Liatti (Subaru Impreza 555) 4:14:27
    3. Bruno Thiry (Ford Escort RS Cosworth) 4:15:38

    52. Network Q RAC Rally (2WD, 23. – 25. listopadu)

    Armin Schwarz – Denis Giraudet (Toyota Celica GT-4)

    40 let MS Colin McRae Group A historie soutěží Lancia seriál Škoda Motorsport Subaru Tommi Mäkinen WRC závody
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    Želechovická beseda s mistry světa ve WRC2

    RALLY magazín 10 / 2018

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    • Recenze
    • Nejlépe hodnocené
    8.0
    By Ivo Nowi Novák1.3.2019

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    8.0
    By Ivo Nowi Novák16.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2018 – Veni, vidi, vici

    9.9
    By Roman Fluxa4.9.2011

    Ford Evos Concept

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    9.5
    By Jiří Dokulil2.12.2011

    Spokojenější bratříček „velkého“ seriálu

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum rally cestovní automobily Crosscountry design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino seriál Slovensko spolujezdci Star rally historic Zlín Subaru technika trekker týmy Velká Británie Volkswagen vozy WRC výstavy a srazy WRC závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    • Sitemap
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    Copyright 2010-2019 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.