RALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Aktuálně
    • Historic Vltava rallye 2019 zná své favority
    • 25. Vančík Rallysprint Kopná 2019
    • Rallye Praha revival 2019 startuje
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2019
    • Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    • Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín
    • Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína
    • Schneerosen rallye 2019
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Automobily
      4. Lifestyle
      Featured
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      Recent
      By Zdeněk Weiser24.4.2019

      Historic Vltava rallye 2019 zná své favority

      By Zdeněk Weiser11.4.2019

      Rallye Praha revival 2019 startuje

      By Ivo Nowi Novák13.3.2019

      Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    • Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2018

      KOWAX Valašská rally ValMez 2018

      Recent
      By Ivo Nowi Novák19.4.2019

      25. Vančík Rallysprint Kopná 2019

      By Ivo Nowi Novák3.4.2019

      KOWAX Valašská rally ValMez 2019

      By Ivo Nowi Novák6.3.2019

      Testování soutěžních automobilů 2019 Zlín

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      Recent
      By Tomáš Plachý11.2.2019

      RALLY magazín 01 / 2019

      By Tomáš Plachý11.12.2018

      RALLY magazín 10 / 2018

      By Tomáš Plachý1.11.2018

      RALLY magazín 09 / 2018

    RALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»40 let MS – 1994: Francouz Auriol mistrem

    40 let MS – 1994: Francouz Auriol mistrem

    0
    By Redakce RL.CZ on 15.10.2013 Závody

    Po odchodu Lancie ovládly světový šampionát japonské týmy. Toyota měla nejvíce zkušeností a v sezoně 1994 získala díky Auriolovi a Kankkunenovi oba tituly.

    <<< 1993 – 1995 >>>

    Po fiasku Jolly Clubu se značka Lancia definitivně vytratila ze scény a Carlos Sainz se snažil dohnat ztracenou loňskou sezonu. Zakotvil u ambiciózního týmu Subaru, ale nová Impreza 555 ještě nebyla ve vrcholné formě. Jistým handicapem byly pneumatiky Pirelli, zatímco ostatní startovali na francouzských michelinkách. Jasným favoritem na oba prestižní tituly byl zkušený tým TTE s osvědčenou Toyotou Celica GT-4 a jezdci Kankkunenem a Auriolem.
    Po úvodní soutěži to vypadalo, že by oběma japonským značkám mohl vypálit rybník Ford, který předvedl potenciál modelu Escort RS Cosworth už o rok dříve. Francois Delecour tentokrát dotáhl své vedení na Rallye Monte Carlo až do vítězného cíle a Ford po dlouhých 41 letech v nejslavnější soutěži světa triumfoval. Situaci mu značně ulehčil jeho nejvážnější soupeř Didier Auriol, který v úvodu havaroval.

    Převzato z časopisu Rally 8 / 2013. Předplatné objednávejte zde.


    V Portugalsku sice Delecour první den také vedl, ale pak ho vyřadila porucha motoru. Zvítězil Kankkunen před Auriolem, poslední zbylý Ford s Biasionem za volantem skončil až třetí. Toyota navíc dominovala podle očekávání i v Africe a v průběžné klasifikaci MS si vybudovala rozhodující náskok. Ford v Africe nestartoval, navíc se Delecour zranil při havárii v soukromém Ferrari F40 a musel několik soutěží vynechat. Auriol díky tomu neměl na Korsice soupeře, vyhrál stylem start – cíl a ujal se vedení v hodnocení jezdců. Rally Akropolis naopak ovládli jezdci týmu Subaru. Colin McRae byl sice diskvalifikován, ale Sainz jednoznačně zvítězil a dotáhl se na čelo tabulky spolu s Kankkunenem. Auriol tentokrát prorazil olejovou vanu a musel vzdát. Delecoura nahradil 42letý Ari Vatanen, ale začalo být jasné, že o tituly se poperou pouze jezdci v japonských službách.

    Toyota získala značkový titul už na finské Rally 1000 jezer, kde překvapivě exceloval domácí mladík Tommi Mäkinen hostující u Fordu. Bitva o jezdecký titul však pokračovala až do závěrečné soutěže na britských ostrovech. Senzitivní Didier Auriol měl v ruce nejlepší karty. Vyhrál v Argentině, využil Kankkunenovy smůly ve Finsku (upadlé kolo na RZ2), s notnou dávkou štěstí zvítězil i při debutu nového modelu Celica GT-Four v San Remu. Při dramatickém finále na RAC rally ho však pronásledovala smůla. První den ztratil čtyři minuty, protože v brodu najel na kámen a poškodil tyč řízení. Druhý den zatížil své konto dalšími deseti minutami, když šel přes střechu. Pak ještě přestalo fungovat turbodmychadlo. Carlos Sainz už byl naštěstí tou dobou po havárii mimo hru. Vítězem se stal jeho mladý týmový kolega Colin McRae.

    Škoda mistrem světa ve Formuli 2

    Tovární tým Mitsubishi Ralliart se soustředil na asijsko-pacifický seriál a nebyl hodnocen v soutěži značek. Nejlepšího výsledku v MS dosáhl Armin Schwarz druhým místem na Rally Akropolis s novým Lancerem Evo II. Technické změny vůči první evoluci byly minimální, omezovaly se především na aerodynamiku předního spoileru a zadního křídla. Mnohem výraznějšími změnami prošla nová Toyota Celica GT-Four ST205. Delší karoserie s mohutným zadním křídlem a zabudovanými předními světlomety zlepšila aerodynamiku i přítlak ve vyšších rychlostech. Dalším přínosem bylo více místa v motorovém prostoru a snadnější odvod tepla přes rozměrné průduchy v kapotě. Přední náprava byla vyztužena dalším ramenem, skelet karoserie byl zesílen, výkon motoru zvýšilo vstřikování vody do válců a stejně jako u konkurentů se standardem stala 16palcová kola. Mezi technické novinky patřily i pneumatiky. Zatímco Pirelli zavedlo v Portugalsku po vzoru svého francouzského rivala protiprůrazovou pěnu, Michelin následoval Italy s asymetrickým dezénem.

    Mladoboleslavská značka Škoda se po loňském úspěchu zúčastnila kompletního Poháru FIA pro dvoulitrové dvoukolky. Pavel Sibera a Emil Triner dokázali při poslední sezoně handicapované Škody Favorit 136 L (třináctistovka s výkonem 115 koní) vybojovat světový titul. Hlavní devizou favoritů byla ovladatelnost, robustnost a spolehlivost, ale v Portugalsku a Řecku pronikli čeští jezdci i do první desítky absolutního pořadí.

    Mezi největší konkurenty patřili nejen soukromníci na dvoulitrových Renaultech Clio, ale i Gregoire de Mevius s Opelem Astra GSi. Nissan nasadil v několika soutěžích za volant modelu Sunny GTI dokonce i Tommiho Mäkinena.

    MS 1994

    Značky:
    1. Toyota 182, 2. Subaru 166, 3. Ford 116

    Jezdci:
    1. Didier Auriol 116, 2. 2. Carlos Sainz 99, 3. Juha Kankkunen 93, 4. Colin McRae 49, 5. Bruno Thiry 44, 6. Miki Biasion 42, 7. Armin Schwarz 31, 8. Francois Delecour 30, 9. Ari Vatanen 28, 10. Tommi Mäkinen 22, 11. Ian Duncan 20, 12. Kenneth Eriksson 18, 13. Kenjiro Shinozuka 15, 14. Andrea Aghini 12, 15. Patrick Njiru 10, 16. Alex Fiorio 10, 17. Stig Blomqvist 10, 18. Rudi Stohl 10, 19. Fernando Peres 8, 20. Richard Burns 8, 21. Jorge Recalde 8, 22. Marcus Grönholm 8, 23. Malcolm Wilson 8, 24. Yoshio Fujimoto 8, 25. José Carlos Macedo 6, 26. Jorge Bescham 6, 27. Joe McAndrew 6, 28. Lasse Lampi 6, 29. Gianfranco Cunico 6, 30. Jesús Puras 5

    Formule 2:
    1. Škoda 48, 2. Nissan 40, 3. Renault 33

    Production Cup:
    1. Jesus Puras (Ford Escort Cosworth sk. N)


    Výsledky MS 1994

    62. Rallye Automobile de Monte-Carlo (22. – 27. ledna)

    1. Francois Delecour (Ford Escort RS Cosworth) 6:12:20
    2. Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD) 6:13:25
    3. Carlos Sainz (Subaru Impreza 555) 6:14:07

    42. Swedish Int. Rally (2WD, 4. – 6. února)

    Per Svan – Johan Olsson (Opel Astra GSi)

    28. TAP Rallye de Portugal (1. – 4. března)

    1. Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD) 6:20:59
    2. Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD) 6:21:39
    3. Miki Biasion (Ford Escort RS Cosworth) 6:21:49

    42. Trustbank Safari Rally (31. března – 3. dubna)

    1. Ian Duncan (Toyota Celica Turbo 4WD) + 20:49 pen
    2. Kenjiro Shinozuka (Mitsubishi Lancer Evo II) + 21:14 pen
    3. Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD) + 21:59 pen

    38. Tour de Corse – Rallye de France (5 . – 7. května)

    1. Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD) 5:57:46
    2. Carlos Sainz (Subaru Impreza 555) 5:58:47
    3. Andrea Aghini (Toyota Celica Turbo 4WD) 5:59:57

    41. Acropolis Rally (29. – 31. května)

    1. Carlos Sainz (Subaru Impreza 555) 6:36:38
    2. Armin Schwarz (Mitsubishi Lancer Evo II) 6:40:39
    3. Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD) 6:42:31

    14. Rally Argentina (30. června – 2. července)

    1. Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD) 5:50:42
    2. Carlos Sainz (Subaru Impreza 555) 5:50:48
    3. Ari Vatanen (Ford Escort RS Cosworth) 5:57:22

    24. Rothmans Rally of New Zealand (29. – 31. července)

    1. Colin McRae (Subaru Impreza 555) 5:39:56
    2. Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD) 5:42:10
    3. Armin Schwarz (Mitsubishi Lancer Evo II) 5:45:27

    44. 1000 Lakes Rally (26. – 28. srpna)

    1. Tommi Mäkinen (Ford Escort RS Cosworth) 4:33:44
    2. Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD) 4:34:06
    3. Carlos Sainz (Subaru Impreza 555) 4:34:48

    7. Telecom Rally Australia (2WD, 16. – 19. září)

    Gregoire de Mevius – Willy Lux (Opel Astra GSi)

    36. Rallye Sanremo – Rallye d’Italia (9. – 12. října)

    1. Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD) 5:56:40
    2. Carlos Sainz (Subaru Impreza 555) 5:57:01
    3. Miki Biasion (Ford Escort RS Cosworth) 5:57:27

    30. Rally Catalunya – Costa Brava (2WD, 2. – 4. listopadu)

    Oriol Gomez – Marc Marti (Renault Clio Williams)

    50. Network Q Rally (20. – 23. listopadu)

    1. Colin McRae (Subaru Impreza 555) 5:17:25
    2. Juha Kankkunen (Toyota Celica GT-Four) 5:20:58
    3. Bruno Thiry (Ford Escort RS Cosworth) 5:27:37

    40 let MS historie soutěží Lancia seriál Subaru WRC závody
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    RALLY magazín 09 / 2018

    S Eifel Rallye Festival 2018 vzhůru do oblak – 1.část

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    • Recenze
    • Nejlépe hodnocené
    8.0
    By Ivo Nowi Novák1.3.2019

    Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    8.0
    By Ivo Nowi Novák16.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2018 – Veni, vidi, vici

    9.9
    By Roman Fluxa4.9.2011

    Ford Evos Concept

    9.8
    By Ivo Nowi Novák29.4.2018

    KOMENTÁŘ: Rally Šumava 2018 – bitva o titul Krále Šumavy

    9.5
    By Jiří Dokulil2.12.2011

    Spokojenější bratříček „velkého“ seriálu

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum rally cestovní automobily Crosscountry design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino seriál Slovensko spolujezdci Star rally historic Zlín Subaru technika trekker týmy Velká Británie Volkswagen vozy WRC výstavy a srazy WRC závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    • Sitemap
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    Copyright 2010-2019 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.